Avatar billede hyperme Nybegynder
28. marts 2003 - 12:08 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Boolean

Jeg skal lave nogle højtaler og jeg har fået afvide at jeg skal bruge Boolean men hvordan? hvad skal jeg gå ind i for at bruge Boolean?
Avatar billede henni80 Nybegynder
28. marts 2003 - 12:13 #1
Boolean ligger som et værktøj/ikon i 3D max - du kan bruge det til at trække noget fra noget andet
Avatar billede michael-k Nybegynder
28. marts 2003 - 12:16 #2
create -> geometry  vælg så compound object    Der finder du boolean.

Den virker på den måde at du lave lave et ogjekt og så trække det  objekt fra.

Feks hvis du skal lave huller i din højtaler kan du lave en sphere placere  den der hvoir hullet skal være.  Vælg boolean  tryk på subtraction b-a  og tryk Pick operand    så trækker den din sphere fra :)
Avatar billede michael-k Nybegynder
28. marts 2003 - 12:17 #3
når du har trykket Pick operand skal du så lige klikke på din sphere før det virker. Glemte jeg lige ;)