Avatar billede dlc Nybegynder
27. marts 2003 - 18:04 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

import af 3d MAX animation

Hvordan kan man importere en animation(i dette tilfælde en tænde der brænder) ind i en anden 3D max animation. Jeg har kigget lidt på funktionen "import animation" og det lignder det er den men så kommer problemet med at jeg skal gemme i et format der hedder .anm og det kan jeg ikke helt finde ud af at eksportere i...
Avatar billede miss-g Seniormester
28. marts 2003 - 00:12 #1
Man kan de eksportere i de samme formater som man kan importere. Kan du så ikke bare eksportere den som f.eks.  3DS eller et af de andre formater? Det format du taler om har jeg slet ikke i min version (3ds max 5)?

Hvis ikke kan du måske få hjælp her:

http://www.3dmaxer.dk/
Avatar billede olemunk Nybegynder
28. marts 2003 - 09:52 #2
Enig med miss-q. Du kan faktisk også merge max-filen med animationen ind i din scene.
anm-formatet er såkaldt "DeluxPaint Animation"-format, som måske og måske ikke kan merges/importeres.
Avatar billede dlc Nybegynder
28. marts 2003 - 10:55 #3
Det er fordi hvis man bentytter sig af en merge animation kommer den frem med en mulighed som hedder *.anm. Dertil har den også 3ds som en fil man kan merge men det synes ikke at afspille når man rendere. den...please..
Avatar billede olemunk Nybegynder
28. marts 2003 - 11:18 #4
Undersøg i dit track view om filen findes i scenen og om den stadig er animeret og om længder, placering mv. ligger rigtigt i forhold til hovedfilen. Hvis den er i scenen, så placér og redigér den her (i track view).
Det er muligt, at du ikke kan se den mergede/importerede fil "bevæge sig" under selve renderingen.
Avatar billede miss-g Seniormester
03. september 2004 - 02:01 #5
Tak - det var på tide *LOL*