Avatar billede Lars Søndergaard Nybegynder
27. marts 2003 - 11:32 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

HJÆLP hurtigt med simpel XML

Jeg har aldrig arbejdet med XML.

Microsoft afholder Developer party i næste uge og deres tilmelding foregår med xml. Jeg ved bare ikke hvordan jeg skal udfylde det ?!??!?

Koden ses her: http://www.developerparty.net/2003/tilmeld.asmx?op=tilmeldMigNu
Avatar billede ffn Nybegynder
27. marts 2003 - 11:50 #1
der står da

The placeholders shown need to be replaced with actual values

og

gem svaret i en .htm fil (UTF-8), udskriv den og tag den med
Avatar billede Lars Søndergaard Nybegynder
27. marts 2003 - 14:09 #2
Ja men jeg har en tilmeldingskode og en emailadressem, men et sted skal man indsætte noget:
<tilmeldMigNuResult>string</tilmeldMigNuResult>

og hvad med der hvor der står length ?? meningen må være at der skal komme et resultat når man udfylder det ?? men igen - jeg har desværre ikke en klap forstand på xml.
Avatar billede ffn Nybegynder
27. marts 2003 - 14:12 #3
prøv at udfylde det indhold du har de hvor der er mærkeret med blot....gem det som en html fil. Åben filen, skal være fra en maskine der er på inet.

Hvad sker der da?
Avatar billede Lars Søndergaard Nybegynder
27. marts 2003 - 14:19 #4
det har jeg gjort.. så udskrives følgende:
POST /2003/tilmeld.asmx HTTP/1.1 Host: www.developerparty.net Content-Type: text/xml; charset=utf-8 Content-Length: length SOAPAction: "http://developerparty.net/2003/tilmeldMigNu" MSDX943337 myname@mymail.dk HTTP/1.1 200 OK Content-Type: text/xml; charset=utf-8 Content-Length: length String
Avatar billede Lars Søndergaard Nybegynder
27. marts 2003 - 14:19 #5
ja og nummeret MSDX943337 er ikke det rigtige nr.
Avatar billede Lars Søndergaard Nybegynder
30. marts 2003 - 17:12 #6
R der ingen som kan hjælpe med lidt simpelt XML !!!
Avatar billede Lars Søndergaard Nybegynder
01. april 2003 - 10:46 #7
så napser jeg da bare pointene igen :-(
Avatar billede ffn Nybegynder
01. april 2003 - 12:37 #8
øv der var en igne godbid :-) *wuf*