Avatar billede andersboje Nybegynder
26. marts 2003 - 21:39 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Ophavsret / Copyright hvad siger loven?

Hej....!
Jeg vil meget gerne høre hvad loven er for Copyright (c. Jeg er i gang med at lave en hjemmeside og jeg vil vide hva dder er lovligt at ligge på netter.
Har hørt at det ikke er lovligt at ligge billeder af andre på nettet. Men hvad med de diskoteker der ligger billeder fra deres fest. De har jo ikke nogen tilladelse fra nogen de tag billeder af.

Jeg ville meget gerne have en hjemmeside om Lov. Men helst ikke en hel bog om det. Hvis du/i forstår.

På forhånd tak..
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
26. marts 2003 - 21:42 #1
ehmn så længe det er billede der er taget på offenligt område må du godt lægge dem op! fik publicass i hvert fald lov til!
Men vel self ikk regne med du må sætte en kamera op på et offenlig toilet
Avatar billede tommyf Nybegynder
26. marts 2003 - 22:16 #2
hVIS DU TAGER
Avatar billede tommyf Nybegynder
26. marts 2003 - 22:17 #3
Hvis du tager et billede af en folkemængde må du godt ligge det op. Men hvis du tager et billede af en enkeltperson - ligesom et pasfoto - skal den person først spørges om lov.