Avatar billede magneto Nybegynder
24. marts 2003 - 18:11 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Screensaver program?

Ved ikke helt om dette er den rigtige kategori, men jeg kunne ikke finde nogen tætere på ;-)

Jeg skal lave nogle screensavere og ligge dem ud på nettet, problemet er bare at jeg ikke kender nogle gode programmer til dette.

Programmet skal helst være gratis...
Avatar billede bufferzone Praktikant
24. marts 2003 - 18:12 #1
Prøv at søg på tucows, de har en hel sektion med forskellige værktøjjer til at lave alle de elementer du har brug for til en screensaver + vejledning til hvordan du gør
Avatar billede magneto Nybegynder
24. marts 2003 - 18:14 #2
Lidt mere konkret?
Avatar billede bufferzone Praktikant
24. marts 2003 - 18:16 #3
Grunden til at jeg ikke er mere konkret er at du sikkert får brug for et antal programmer og vejledninger og alt dette findes samlet et sted på tucows
Avatar billede magneto Nybegynder
24. marts 2003 - 18:18 #4
Hmm ting på Tucows plejer at koste penge, og jeg er ærlig talt ikke meget for at bruge penge på det...

Det skal selvfølgelig ikke være et eller andet latterligt primitivt program, men jeg er sikker på at der må findes et komplet screensaver program, som kan downloades gratis, det håber jeg da.
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
24. marts 2003 - 19:23 #5
;) nu er screensavere jo et vidt begreb, men du kan jo f.eks. bruge XatShow der kan lade slideshow savere
http://www.xat.com/screensaver_maker/index.html
Hvis du vælger at købe programmet får du adgang til flere features, men du kan distribuere savere uden.

Skal det være animationer bliver det noget vanskeligere med freeware
http://www.pysoft.com/ har bl.a. programmet animated screen men er ikke lige frem freeware (koster 49$)

Hvis du er god til flash kan du f.eks. prøve denne her http://www.zbsoft.net/flashscreensaver/

Denne her ser til gengæld rigtig interessant ud
http://www.cdhnow.com/gs.html
Der er desværre kun 15 dages evaluering på den og prg koster 75$ - måske et emne til et fødselsdagsønske ;)

Tror ikke du kan finde et freeware program af ordentlig kvalitet. Men jeg kan jo selvfølgelig tage fejl ;)
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
24. marts 2003 - 19:24 #6
lade = lave ;)
Avatar billede thomaspries Nybegynder
24. marts 2003 - 19:40 #7
Prøv screentime for flash. Det er rigtigt godt, hvis du laver din screensaver i flash. Kan downloades fra www.download.com
Avatar billede magneto Nybegynder
24. marts 2003 - 20:05 #8
Takker
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
24. marts 2003 - 20:08 #9
selv tak ;)
og god fornøjelse med fremstillingen