Avatar billede mymouse Nybegynder
24. marts 2003 - 15:28 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

shape-tweening

Hej

lige et hurtig lille spm.

Kan det passe at man ikke kan shape-tweening 2 symboler fra library, men at det man vil tweene SKAL tegnes på stage?

Har prøvet med at tegne 2 figurer på stage og så shape-tweene dem, det virker fint nok. Men med 2 symboler så bliver pilen på tidslinjen stiplet.

På forhånd tak for hjælpen..!!

mymouse  :-(
Avatar billede n!nja Nybegynder
24. marts 2003 - 15:31 #1
Prøv at tage dine symboler fra dit libery - marker dem og tryk "ctrl+b" inden du tweener dem. Jeg tror det er fordi dine symboler skal "Brakes apart"...
Avatar billede n!nja Nybegynder
24. marts 2003 - 15:32 #2
...du kan også vælge "Modify" -> "Brake apart".
Avatar billede mat Nybegynder
24. marts 2003 - 15:33 #3
Du kan ikke shape-tweene symboler, men du kan shape-tween i symboler. (du kan heller ikke motion-tweene "rå" grafik)

Så som ninja siger skal de enten breakes apart eller bare ikke være symboler (same thing)
Avatar billede mymouse Nybegynder
24. marts 2003 - 15:56 #4
årh ja det er rigtigt med motion-symboler :-).

Hvad så hvis man ønsker at zoome ind på et motiv. Så vil jeg jo bare bruge mit symbol to gange, og så forstørre det op. Men jeg kan ikke se nogen steder at man kan beskære motivet?

ellers tak for hjælpen

mymouse
Avatar billede mat Nybegynder
24. marts 2003 - 16:14 #5
Jeg forstår ikke helt spørgsmålet?
Avatar billede n!nja Nybegynder
24. marts 2003 - 16:23 #6
...det gør jeg vidst heller ikke :-)
Avatar billede mymouse Nybegynder
25. marts 2003 - 08:43 #7
jo i photoshop kan man crop noget( hvor man markere det af billedet man vil bevare og resten slettes ), så jeg tænkte om man ikke kunne det i flash også, men har ikke kunne finde det!
Avatar billede n!nja Nybegynder
25. marts 2003 - 20:04 #8
Jeg mener ikke der findes en sådan funktion i Flash - men er ikke 100% sikker...
Avatar billede mat Nybegynder
25. marts 2003 - 22:05 #9
Nåeh nu tror jeg jeg ved hvad du mener. Du vil lave et zoom på et objekt men inden for samme område - altså objektet bliver ikke større, der zoomes indenfor en ramme. Er det det du mener?

Hvis ja, kan du maske det objekt af du vil zoome ind på - en maske definerer et område i et layer der kan ses, alt hvad der falder uden for masken vises ikke. Du tegner din maske i layeret over din grafik og højreklikker på masken layer og vælger "mask".

Håber det er det du mener :)

mvh mat