Avatar billede Slettet bruger
19. marts 2003 - 12:31 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

MacOS på PC?

Kan jeg køre MacOS på en PC? Hvorddan ville I anbefale, at jeg i så fald griber det an?

Jeg går ikke ud fra, at MacOS er gratis?
Avatar billede tre Nybegynder
19. marts 2003 - 12:35 #1
Du kan ikke installere Mac OS på din PC. Der findes måske en emulartor der kan hjælpe. Så kan du køre det ovenpå f.eks. windows. Har aldrig selv hørt om en der virker tilfredsstillende.

Modsat kan du på en Mac køre Mac OS og Linux. Windows kører OK gennem emulatoren Virtual PC fra www.connectix.com - men ikke i nærheden af en rigtig PC.

Der går dog rygter om at Mac OS i fremtiden ville kunne benyttes på Intel-platformen...
Avatar billede straszek Praktikant
19. marts 2003 - 12:37 #2
Det kan du ikke umiddelbart. Der kan muligvis fåes en emulator, der kan emulerer macos på en pc, med den slags er som regle dræbende langsomt at arbejde med.

Det bedste råd, hvis du vil køre macos, vil være at købe en lidt ældre mac, også bruge det der fra.

Søren
Avatar billede egonspock Seniormester
19. marts 2003 - 22:43 #3
Vær dog opmærksom på at der er ved at ske et generationsskifte på Mac-siden, så en eventuel maskine skal mindst have en G3-processor for at kunne køre det nye, MacOSX. Men det kan f. eks. samtlige iMacs, selv den første der kom frem for 5 år siden, så det skulle ikke være umuligt at finde. På den anden side findes der masser af endnu ældre Macs, der stadigt kører lystigt med de tidligere systemer, men de er heller ikke til at ruske fra deres ejere, da de elsker dem :-)
Avatar billede tre Nybegynder
20. marts 2003 - 07:56 #4
Jeg har set at www.macpartner.dk har noget containersalg. Der kan du sagtens finde en god billig brugt - selvom de tidligere ejere sikkert har opført sig som i Riberhus reklamerne :-)
Avatar billede Slettet bruger
27. marts 2003 - 12:55 #5
Jeg må vel skaffe mig en gammel mac til en rimelig penge....

Det _eneste_ jeg skal med den er, at teste om hjemmesider jeg laver, virker på Mac.