Avatar billede frewald Nybegynder
18. marts 2003 - 09:43 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Åbne porte for spil mm

Jeg har nu igennem noget tid prøvet at åbne for porte i vores ISA server uden det store resultat.
Jeg har brug at åbne porte til diverse online spil (battlefield og americas arm), samt til nogle bankprogrammer.
Jeg har fulgt vejledningen fra banken (en 6 siders forklaring) men uden held.
Jeg har været inde og specificere hvilke porte der skal åbnes generelt - uden at det virker...
Jeg bruger Proxy-clienter på clienterne.

HELP :-)
Avatar billede aovergaard Nybegynder
18. marts 2003 - 13:19 #1
Ved ikke om du kan gøre dette på din server men ellers normalt. Du kan gå i kontrolpanelet - netværksindstillinger - højreklik på din forbindelse - egenskaber. Marker Tcp/ip - egenskaber - avanceret - fanebladet indstillinger -egenskaber. Nu kan du tilføje porte som skal lukkes.

Du burde også kunne lukke porte via din firewall. I Norton er det således: Options - Internet Sercurity - Advance - Fanebladet Other - Add.

Genstartes før det virker.
Avatar billede frewald Nybegynder
18. marts 2003 - 13:33 #2
Det er desværre specifik hjælp til ISA jeg har brug for. Kender til det teoretiske i det jeg skal gøre - kan bare ikke få det udført i praksis på ISA'en
Avatar billede aovergaard Nybegynder
18. marts 2003 - 13:36 #3
Øv, men jeg tænkte det nok men man ku´ jo aldrig vide, desværre kan jeg ikke hjælpe dig uden kendskab til ISA
Avatar billede Slettet bruger
18. marts 2003 - 13:56 #4
Avatar billede frewald Nybegynder
18. marts 2003 - 15:05 #5
Jeg har været i deres forum om spil, men der er ikke rigtigt nogen konklutioner - anyway ikke noget jeg har kunne bruge til noget.
Avatar billede langbein Nybegynder
18. marts 2003 - 23:35 #6
Vet du hvordan du åpner for en konkret port på isa server hvis du i et gitt tilfelle kjenner portnumret ? Går det bra å åpne både for trafikk ut og inn ?
(Spør på denne måten fordi jeg selv aldri gang har testet isa server. Mener på den annen side å vite hvordan disse problemstillingene kan løses ved hjelp av Linux, og noen av problemstillingene må vel være de samme ??)
Avatar billede langbein Nybegynder
18. marts 2003 - 23:36 #7
består problemstillingen i å identifisere riktig / ønsket trafikk eller består den i noe annet ??
Avatar billede langbein Nybegynder
19. marts 2003 - 00:17 #8
Å sette opp en firewall riktig består etter mitt syn ofte i å identifisere trafikk når den kjører slik at man kan åpne for de riktige porter og riktig trafikk og lukke for tilsvarende uønsket trafikk.

For å finne ut av dette i Linux så benytter jeg en trafikkmonitor som heter iptraf og en packet sniffer, ethereal (Finnes også for Windows.)

Ser at også ISA faktisk har en gratis trafikkmonitor:
http://www.gfi.com/webmon/
Mener at en slik vil være alfa og omega for å sette opp en firewall riktig uansett type. I all enkelhet, man åpner firewall så spiller man og se hva slags trafikk man har.

Spesielt for spill vil jo være at det kan dreie seg om server funksjoner som kan ha karakter av serverfunksjoner. En viktig problemstilling i den sammenheng vil jo være om man benytter NAT, dvs lokale adresser eller ikke.

Hvis så er tilfellet så kan det jo være nødvendig å sette opp forwarding av de aktuelle porter til den aktuelle server.
Avatar billede frewald Nybegynder
29. marts 2003 - 23:54 #9
lukker
Avatar billede toontech Nybegynder
08. april 2003 - 20:10 #10
Nu har du lukket, men hvis du stadig har problemet så giv lige lyd. Jeg har lavet en del bankforbindelser via en ISA + div spil.
Avatar billede frewald Nybegynder
11. april 2003 - 22:44 #11
Det er stadig aktuelt. Mail mig evt. på rune@storm.tv - det ville være super :-)
Avatar billede karka Nybegynder
29. august 2005 - 19:53 #12
Jeg er ny, og jeg ved ikke hvordan jeg skal skrive mit spørgsmål.

Nogen som ved hvordan jeg åbner de porte der skal til for at spille i mulltiplayer på (Battlefield2)?.