Avatar billede shaqarat Nybegynder
17. marts 2003 - 20:32 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

tabeller forskydes i netscape og opera

Hvordan kan det være at mine tabeler bliver forskudt i netscape og opera, den ser fin ud i IE, men dette ene sted på hele hjemmesiden hopper den.
Er det fordi opera og netscape ikke kan finde ud af <fieldset>. Det burde vel ikke betyde noget at indholdet i select boxene er hentet fra mysql? jeg tror "bare" det er en html fejl, men jeg kan ikke finde den, er der en der kan?
http://www.bullae.1go.dk/litteratur.php
Avatar billede mortrr Praktikant
17. marts 2003 - 23:32 #1
Den ser forkert ud i alle de browsere jeg har prøvet.

I IE er formularen klinet op af venstre kant af "Indsend literatur" boksen (burde vel være med ludt i begge sider).

I Mozilla er Indsend litteratur klemt sammen midt på siden, så man kun kan se område og halvdelen af periode.

Dit største problem er nok størrelses angivelserne på dine td'er.
Har ikke set dem helt igennem, men de 33% virker forkert.
Avatar billede mortrr Praktikant
17. marts 2003 - 23:33 #2
Men ganske nydeligt layout.
Avatar billede shaqarat Nybegynder
18. marts 2003 - 09:34 #3
ok jeg prøver at gøre noget ved de 33%, hvad mener du med "burde vel være med ludt i begge sider"?
Avatar billede mortrr Praktikant
18. marts 2003 - 11:34 #4
Fx står input-felterne (område, eksamen, evt. sidetal) ligger helt op af den venstre border som "Indsend litteratur" står som overskrift på, mens der er luft i højre side af formularen.

Desuden står "Eventuelt resume" og "Søg efter litteratur" med større skrift end de andre "labels".
Avatar billede mortrr Praktikant
18. marts 2003 - 11:34 #5
Og ludt = luft
Avatar billede shaqarat Nybegynder
18. marts 2003 - 12:14 #6
ok, jeg fandt ud af at kombinationen 33% og en fieldset der var centreret ikke var optimal, den er nu i orden.. tak for hjælpen. svarer du så du kan få nogle point?
Avatar billede mortrr Praktikant
18. marts 2003 - 12:26 #7
ok og tak.

Mozilla ser fin ud nu.
Men du mangler stadig luft i venstre side med IE.
Avatar billede shaqarat Nybegynder
18. marts 2003 - 12:30 #8
ok jeg ser hvad jeg finder ud af med det.
tak for det