Avatar billede icondk Nybegynder
17. marts 2003 - 19:53 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Login / Logon Script - ?

Hejsa

Lige et lillet spørgsmål, mht. Login / Logon Script i Windows NT sammenhæng...

Hvordan ville i definére hvad et login script er, og hvad det gør ??
Avatar billede themaster Nybegynder
17. marts 2003 - 19:57 #1
et login script tjekker om brugernavn og password er korrekt. Derefter sender scriptet brugeren videre til en bestemt destination. Dette ville i NT-sammenhæng være en brugerflade, hvor brugeren har forskellige rettigheder.
Avatar billede themaster Nybegynder
17. marts 2003 - 19:59 #2
man kan også kalde et loginscript en form for "grænsebetjent", hvis du ved hvad jeg mener. (Tjekker oplysninger og sender brugeren videre = Passkontrol ved grænsen)
Avatar billede zapster Nybegynder
17. marts 2003 - 20:24 #3
Er ikke helt enig med ovensående. Et Loginscript er et ekstra program stykke der køres efter at brugerens username og password er valideret. Dette er som regel et batch script der kan kalde andre stykker programel. Det er ligeledes meget brugt til at mappe de drev som brugeren skal have nem adgang til.

Mulighederne ar mange. For mere info prøv at søge lidt på http://msdn.microsoft.com