Avatar billede duper Nybegynder
16. marts 2003 - 21:16 Der er 2 kommentarer og
3 løsninger

Begrænse netværkhastigheden

Hej!

Måske et lidt underligt spørgmsål, idet de fleste folk nok heller vil have mest mulig udnyttelse af båndbredden.

Findes der et program/indstilling, der gør at jeg kan justere netværksbåndbredden til omkring 1/4 - 1/2 MBit?

Problemet skyldes, at vi har en delt 2MBit internetforbindelse og jeg kan ikke tillade mig "sluge" hele båndbredden.

Så vidt jeg ved, er det muligt at indstille switch/router hardwaren til at begrænse hastigheden til den enkelte, men der er på højere instans valgt dette fra, dvs. at jeg bliver nød til at kunne gøre det lokalt(på min egen PC).

Håber nogen har en idé :0) Og påforhånd tak for hjælpen.

/Sune
Avatar billede bufferzone Praktikant
16. marts 2003 - 21:22 #1
Det gør der mig bekendt ikke, hvis du vil styre båndbredden skal du have fat i en switch der kan gøre det. Jeg ved at Cisco laver switche der kan styre båndbredden, det bruges til videokonference, hvor det tilsikre at video "kanalen" får båndbredde nok, men ikke tager det hele
Avatar billede kenp Novice
16. marts 2003 - 21:38 #2
Sygate laver også et produkt, men så skal du have 1 maskine stående hele tiden, som fordeler alt trafik.

http://soho.sygate.com/products/access_ov.htm
Avatar billede larildsen Nybegynder
17. marts 2003 - 16:55 #3
Der findes download managere, der sætter linie belastningen ned.
F. eks. har GetRight (http://www.getright.com/) et speed limit.
Der er mange andre download managere der også har lignende faciliteter
Avatar billede duper Nybegynder
23. marts 2003 - 18:27 #4
bufferzone -> En hardware løsning er jeg ikke interesseret i dette tilfælde, da det vil komme til at koste penge og at det kun er til privat brug.

kenp -> Jeg har prøvet Sygate og det ser ud til at have disse funktioner jeg søger. Problemet er dog at det kræver en ekstra PC, som jeg desværre ikke har. Har prøvet at "tricke" programmet ved både at installere server- og klientversion på samme PC, men det ville den ikke :(

larildsen -> GetRigth kan ikke bruge, da jeg er når jeg downloader peerToPeer og programmet derved skal begrænse hastigheden på udvalgte porte.

Jeg har søgt lidt på Google, men fandt intet holdbart :( Ender måske med at jeg selv skal prøve at programmere at lille program.
Jeg må en tur på Google igen.

/Sune
Avatar billede duper Nybegynder
24. marts 2003 - 21:01 #5
Jeg har selv fundet frem til at program der hedder "Bandwidth Controller - Network Traffic Control Software", som kan klare jobbet.

http://bandwidthcontroller.com/

I har alle givet mig et peg i rigtig retning, så I får lov at dele pointene :0)

/Sune