Avatar billede danskweb Nybegynder
16. marts 2003 - 15:50 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Søgemaskiner

Er der overhoved en effektiv måde, hvor jeg kan tilmælde mig en masse søgemaskiner på en gang?
F.eks. et program!

Og det må selvfølgelig meget gerne virke! ;)
Avatar billede skyttegaard Nybegynder
16. marts 2003 - 15:54 #1
Du bør i hvert fald forsøge at blive optaget i dmoz.org
Den anvendes af mange af de store søgemaskiner - blandt andet google
Avatar billede danskweb Nybegynder
16. marts 2003 - 16:01 #2
Hvor mange f.ske. søgemaskiner tilmælder jeg mig så?
Avatar billede bufferzone Praktikant
16. marts 2003 - 16:07 #3
Nej det er der ikke, da det ikke er effektivt at tilmelde en masse søgemaskiner med et værktøj.

Det kan ikke betale sig at bruge den slags værktøjer da det faktisk kun er 3 til 4 søgemaskiner der giver trafik. Du bør derfor koncentrere dig om at lave ordentilige tilmeldinger til disse så du kan få en god placering.

Og så skal du hiuske at det ikke er gjort med tilmelding
Avatar billede danskweb Nybegynder
16. marts 2003 - 16:12 #4
bufferzone -->
"Og så skal du hiuske at det ikke er gjort med tilmelding"

Hvad mener du med et?
Avatar billede bufferzone Praktikant
16. marts 2003 - 16:48 #5
Jeg mener at du er nødt til at undersøge hvad de enkelte søgemaskiner ligger vægt på for at kunne opnå en ordentlig placering. Da det kun er 2 til 4 søgemaskiner der faktisk giver trafik, er det vigtigt at ligge ordentligt i disse søgemaskiner, langt vigtigere end at tilmelde til 100 søgemaskiner der ikke giver noget trafik ligegyldig hvor godt du er placeret i dem.

Det er faktisk hovedårsagen til at de automatiske submittere ikke er gode at bruge. Du får ligegyldige placeringer i ligegyldige søgemaskiner, mens dine placeringer i de maskiner der betyder noget ikke bliver så gode som de kunne
Avatar billede danskweb Nybegynder
16. marts 2003 - 17:32 #6
Hvilke søgemaskiner skal jeg så hvertfald tilmælde mig? for den optimale virkning?
Avatar billede bufferzone Praktikant
16. marts 2003 - 17:44 #7
Google bør du ikke tilmelde dig til, men sørge for at den finder dig selv. Det gøres vet at få sites der allerede er optaget i google til at linke til dig. I den forbindelse er ODP (www.dmoz.org) vigtig og den kan du tilmelde til. Da tilmelding til ODP er vigtig bør du gøre det i hånden og gøre dig umage for at finde den rigtige kategori og skrive en ordentlig "ansøgning". Læs hvad der er skrevet for de sites der allerede er optaget.

FAST er vigtig i danmark. du kan tilmelde på www.alltheweb.com og du skal tilmelde siderne enkeltvis, altsp www.ditsite.dk og www.ditsite.dk/minside1.htm og www.ditsite.dk/minside2.htm osv osv. Lav være med attilmelde for mange ad gangen og hold pauser mellem tilmeldingerne, gerne 3 uger og tilmeld 5 sider ad gangen.

Jubii er også vigtig denne tilmelding bør også gennemføres omhygeligt. Det tager lang tid at blive optaget hvis du ikke betaler

Yahoo er også vigtig, Kvarsir kan ligeledes være det.

Kik også på Lycos og Altavista samt e.v.t. Hotbot (hvor man vist skal betale)

Resten af de mange små søgemaskiner kan du tilmelde dig til lidt efter lidt når du har tid
Avatar billede danskweb Nybegynder
16. marts 2003 - 18:08 #8
Ok takker.. :-)