Avatar billede nzc Nybegynder
14. marts 2003 - 22:13 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

ems postgreSQL manager

Hej!

Jeg har lige installeret postgreSQL (PgSQL731wina1.exe) under XP. Jeg har gennem et stykke tid nu brugt

http://www.ems-hitech.com/mymanager/

til mysql og er rigtig glad for den. Jeg vil gerne prøve lidt postgresql og fandt så

http://www.ems-hitech.com/pgmanager/

Mit problem er at jeg ikke kan komme i kontakt med min postgresql-server så jeg kan registrerer en host. den finder ikke min server. Nogen der arbejder med pgmanager og postgresql som ka hjælpe ?

NZC
Avatar billede innerjoin Nybegynder
25. marts 2003 - 22:01 #1
Hej

Jeg kender ikke pgmanager men jeg gætter på at den connect'er via TCP. Check i din postgresql.conf at du har sat TCPIP_SOCKET = true.
Avatar billede nzc Nybegynder
26. marts 2003 - 17:38 #2
hej igen :)

Jeg er n00b hva angår postgres :) Hvor skal jeg ligge min postgresql.conf og hvad skal der være i den ud over tcpip_socket = true ?

Kan jeg tage noget fra postgresql.conf.sample som ligger i C:\PostgreSQL\usr\share\postgresql ?

NZC
Avatar billede innerjoin Nybegynder
26. marts 2003 - 18:54 #3
Hej

Du kan tage en kopi af postgresql.conf.sample, kalde den postgresql.conf og gemme den i C:\PostgreSQL\usr\share\postgresql
Alle linier som starter med # er kommantar-linier. Hvis der står # foran TCPIP_SOCKET så fjern # og sæt værdien = true
Avatar billede nzc Nybegynder
26. marts 2003 - 19:55 #4
hmmm

jeg har installeret postgres på min win2k maskine og der ka jeg ikke få en command shell frem. Så installerede jeg den på min XP-box og der virker command shell-tingen. Jeg har prøvet det med at ændre værdien af TCPIP_SOCKET men det virker heller ikke :/

Jeg har det med hurtigt at opgive ting hvis ikke de vil virke og postgresql er snart en af dem :( Har ellers hørt meget godt om den.

Jeg vælge at give dig point innerjoin fordi du har brugt tid på at svare. At jeg så ikke ka få det til at virker er der ikke noget at gøre ved.

Tak

NZC
Avatar billede innerjoin Nybegynder
26. marts 2003 - 20:17 #5
Hej

Prøv at re-starte PostgreSQL. Åbn så en command-shell og skriv: netstat -na|find "5432"
Du skulle gerne få en linie, som ligner:
TCP    0.0.0.0:5432          0.0.0.0:0              LISTENING
Det betyder at PostgreSQL lytter på port 5432