Avatar billede dr-dew Nybegynder
13. marts 2003 - 18:01 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Subdomæner på Apache 1.3.27

Hejsa

Jeg kører en Apache webserver, hvor jeg har 11 domæner kørende via vhost, og fungerer også ganske udemærket.

Nu vil jeg så gerne kunne bruge subdomæner til de domæner der er på serveren. En oplagt mulighed at gøre det på er at ligge en default.php i roden til hver domæne, hvor subdomænerne er defineret i (Ligesom mange af de scripts man kan downloade på f.eks. www.asp.dk)

Disse virker bare ikke... Hvor er det lige det er galt?

Pft, Morten Nielsen
Avatar billede dragen Nybegynder
13. marts 2003 - 18:04 #1
Hvis du vil have Apache til at starte med filen default.php istedet for index.php skal det ændres.
Derudover kan du da bare lave flere vhosts? (istedet for domaene.dk laver du bare subdomaene.domaene.dk)
Avatar billede simonvalter Praktikant
13. marts 2003 - 18:15 #2
ville det ikke være mere oplagt at bruge virtual host til at lave subdomains med ..?
Avatar billede dr-dew Nybegynder
13. marts 2003 - 19:27 #3
Sorry, det er også Virtual Host jeg bruger nu...

Prrblemet med det er jo bare, at det så er mig der skal sætte dem op... Domænerne tilhører mig og et par kammerater - det ville være lidt nemmere hvis de selv kan bestemme hvilke subdomæner de vil have...
Avatar billede medions Nybegynder
14. marts 2003 - 19:20 #4
Avatar billede sukos Juniormester
16. marts 2003 - 21:27 #5