Avatar billede nulle-inc Nybegynder
13. marts 2003 - 05:30 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

arbejdsplan

Jeg vil lave en arbejds rotations plan i Excel, hvor 18 mand roterer på et hold med 5 (hold A)
3 hold med 4 (hold B, C og D) og en uden for rotations-hold (Transport)
Se: http://www.nulle-inc.dk/eksperten/kim-test.xls

Spørgsmålet er om man kan lave sådan i Excel at f.eks række B skifter navne og kun dem på samme hold efter dato eller lign?
Plejede at få min far til at kigge på excel for mig, men han er afgået ved døden så jeg er helt lost!

Kim
Avatar billede bat1234 Juniormester
13. marts 2003 - 06:16 #1
skal det forstås sådan at f.eks. Peter, Peder, John og Heine, hverdag bytter pladser; men kun inden for B-pladserne (B1,B2,B3,B4)??
Avatar billede clemen Nybegynder
13. marts 2003 - 08:54 #2
Jeg har et mulig forslag liggende, hvis du er interesseret smid lige en mail adresse, da jeg ikke har mulighed for at uploaded det nogen steder.
Avatar billede nulle-inc Nybegynder
13. marts 2003 - 12:57 #3
Bat1234, ja de skal bytte plads, men det skal være hver uge.

Clemen... kimzoom@nulle-inc.dk
Avatar billede nulle-inc Nybegynder
13. marts 2003 - 13:03 #4
Men jeg ved ikke om Excel kan lave sådan noget. Eller måske findes der andre programmer?
Avatar billede clemen Nybegynder
13. marts 2003 - 13:23 #5
Hvis arket er brugbart vil jeg give en forklaring på hvad jeg har gjort.
Avatar billede nulle-inc Nybegynder
13. marts 2003 - 13:29 #6
Ja det var nok formuleret lidt forkert fra mig Clemen, da rotation'en skifter HVER UGE. Men jeg kan godt bruge det alligevel, takker mange gange. :)
Avatar billede clemen Nybegynder
13. marts 2003 - 13:51 #7
Tak for point.

Jeg har sat uge nr. ned ad kolonne A, og de 18 pladser ad række 1.
b2-s2 er navnene indsat.
b3-s3 hentet navnene i række 2 så der en skift indenfor A, B, C og D rækkerne
Derefter bare copieret ned til det ønskede antal uger.

Derved er der en rotation indenfor rækkerne.

Arket kan fås ved henvendelse til p_clemen@yahoo.dk