Avatar billede jsbananen Nybegynder
12. marts 2003 - 08:46 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Vælge filtyper til input type file

Hej!

Jeg har et input element af typen file, som bruges til billedupload. Kan jeg på forhånd forvælge, at når man trykker gennemse/browse ved siden af, er *.jpg og *.gif valgt, så kun disse vises? I givet fald - hvordan?

Jeg har søgt for at finde et svar, og der findes en attribut accept, som burde gøre det jeg søger. Det har jeg dog ikke kunnet få til at virke - måske er det bare IE der ikke understøtter det?

Det behøver kun virke i nyere IE-browsere.
Avatar billede krogstrup Nybegynder
12. marts 2003 - 09:08 #1
Det tror jeg ikke kan lade sig gøre! Er ikke 100% sikker, men har aldrig nogensinde set det brugt. Så skal du bruge en egenudviklet javaapplet eller ActiveX komponent til at gennemse computeren.
Avatar billede knudgert Nybegynder
12. marts 2003 - 12:35 #2
Det skulle nu kunne lade sig gøre med php eller asp (og du må vel bruge en af delene, ellers kan man ikke uploade filer).
Så spørg i asp- eller phpkategorien.
Avatar billede jsbananen Nybegynder
12. marts 2003 - 12:41 #3
Det var ikke for at forhindre i brug af andet end .gif og .jpg, det var for at gøre det lettere for brugeren. Jeg validerer naturligvis efterfølgende serverside.
Avatar billede -mundi- Nybegynder
12. marts 2003 - 12:45 #4
Du kan ikke lave nogen check på brugerens maskine, hverkan med ASP eller PHP da de begge 2 er serverside sprog. eftersom at gennemse vinduet bliver lavet af browseren mener jeg ikke der er nogen hjælp at hente til at filtrere hvilke filer man kan få lov til at se. Hvis der er, er det i alle tilfælde afhængigt af den enkelte browser
Avatar billede schaefner Juniormester
12. marts 2003 - 13:00 #5
Avatar billede schaefner Juniormester
12. marts 2003 - 13:03 #6
Avatar billede jsbananen Nybegynder
12. marts 2003 - 13:05 #7
Well... <input accept="image/*"> (eller specificeret mere ud med jpg etc) virker ikke i IE5 eller 6. Men det er så fordi MS har valgt ikke at implementere det.

Ærgeligt