Avatar billede sbay Nybegynder
10. marts 2003 - 16:31 Der er 3 kommentarer og
4 løsninger

ACL på et dokument

Ups, jeg kom vist til at afskære mig selv fra et dokument!
Jeg gik ind på fanebladet med nøglen, og ville vælge hvem der skulle kunne se dette dokument! Jeg ved ikke helt hvad der skete, men den sagde at det havde jeg ikke rettigheder til (Jeg er GUD aka. administrator på vores system), men det så ud som om den ændrede et eller andet og nu kan jeg ikke se dokumentet, kun twistien der peger ned til dokumentet.

Er der en måde, hvorpå jeg kan sætte rettighederne på denne type dokument, evt via designeren, så dokumneterne bliver synlige igen????
Avatar billede lars_resulture Nybegynder
10. marts 2003 - 16:49 #1
Uha-uha, den var værre...
Det jeg lige kan komme på, er at du skal prøve at lave et lokalt replika af databasen.
Normalt vil man så kunne gøre/se alt med databasen (med mindre ACL er sat op som "enforce consistent ACL") og med lidt held kan du se dit doc igen.
Så skal du bare rette doc acl'en og replikere tilbage...
Avatar billede noteshotline Nybegynder
10. marts 2003 - 19:59 #2
Når du laver en replika af en base med dokumenter du ikke må se, kommer disse dokumenter ikke med.

Det lyder somom du har fået sat et reader felt på dokumnetet, så du ikke må se dokumentet.

Eneste løsning jeg kender til er at studere ACL listen på databasen og håbe at LocalDomainServers, Administrators eller lignende gruppe har default reder adgang til dokumenterne.

Du kan e.v.t. starte NLNOTES i domino folderen og her køre en klient med databasen lokalt - hvis du er heldig, kan serveren se dokumentet og du kan så rette readerfeltet, så du igen har mulighed for at se det.

/Hans Holt
Avatar billede sbay Nybegynder
11. marts 2003 - 08:45 #3
Desværre er der ikke noget af det ovenstående der virker - bliver nok nødt til at finde backup'en frem :-(
Avatar billede jogii Nybegynder
11. marts 2003 - 09:58 #4
Hans' forslag burde virke, blot serveren er MS-type. Du skal blot åbne databasen via lokal og ikke via server. Hvis "Enforce consistent ACL..." er sat til, så skal du først fjerne den.

Du kan også hive en filkopi fra serveren over til din egen maskine og gøre det lokalt hos dig selv hvis din server er noget andet end MS. Udfør evt en "DBCACHE FLUSH" og "DROP ALL" på serverconsolen inden du tager kopien.

//Jörg
Avatar billede sbay Nybegynder
11. marts 2003 - 12:38 #5
Det virkede kun med restore...
Avatar billede sbay Nybegynder
11. marts 2003 - 12:38 #6
Men mange tak for interessen og ideerne ;-)
Avatar billede jogii Nybegynder
11. marts 2003 - 14:44 #7
Tak for pointene. Det undrer mig bare at det ikke virkede med Hans' forslag. Det har aldrig fejlet. Selv hvis databasen er krypteret burde det virke (hvis nlnotes får lov til at køre med SERVER.ID)
//Jörg