Avatar billede musling Nybegynder
10. marts 2003 - 15:56 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

OKI printer

Jeg har en OKI 6ex som efterhånden er ret gammel, men den fungerer stadig fint, og udskriftkvaliteten er helt i top - når den altså vil printe. Problemet er at jeg har Win xp og der findes ikke en driver der passer til den. Jeg har prøvet at bruge drivere til win 98, som er den nyeste, samt diverse hp drivere, men det virker ikke. Den printer noget værre rod en gang imellem, fx kun e'er på en hel side, eller mærkelige tegn. Jeg synes det er ærgeligt at skulle skifte en ellers velfungerende printer ud pga software problemer.
Hvad kan jeg gøre???
Avatar billede jpvj Nybegynder
10. marts 2003 - 15:58 #1
Installer HP4 printerdriveren. Din printer er PCL4 (5?) kompatibel.

JP
Avatar billede jpvj Nybegynder
10. marts 2003 - 16:00 #2
I Windows XP har jeg altså support for OKIPAGE 6ex ... så mon ikke også du har det?
Avatar billede robotten Praktikant
10. marts 2003 - 16:03 #3
Taget herfra:
http://europe.oki.com/fcgi-bin/public.fcgi?pid=37&nid=1017&cid=1&chid=1

Discontinued Oki Monochrome Printers

OL400/ 800/ 830/ 840/ 850/ 410/ 410e/ 410ex/ 600e/ 600ex/ 610e/ 610ex/ 810/ 810ex/ 1200/ 1200PS
OKIPAGE 6e/ 6ex/ 10e/ 10ex/ 12i/ 12in/ 16n/ 20/ 20n

Use the ‘Oki’ driver of the same name on the Windows XP CD.
Avatar billede musling Nybegynder
10. marts 2003 - 16:25 #4
jeg har prøvet den driver der er i Win xp og Hp4 driveren - ingen af dem virker - den virker kun når jeg installerer den i Win 98
Avatar billede robotten Praktikant
10. marts 2003 - 17:02 #5
Hvordan står di parallel port i BIOS? PÅ EPP + ECP el. noget i den retning?
Avatar billede jpvj Nybegynder
10. marts 2003 - 17:48 #6
Hmmm... tror nu ikke det er et driverproblem. Hvis der en driver med til XP, er den testet og fungerer.

Du kan evt. prøve at sætte din printerport til SPP eller EPP i din BIOS. Måske virker det.
Er du sikker på, at din PC+kabel+printer fungere? Der kunne være en periodisk fejl på din printerport, brud på dit printerkabel så en eller fleret "bits" altid er høj eller lav. Dette kan resultere i mange mærkelige ting.

Du skriver, at du har W98. Er det på samme maskine?

JP
Avatar billede jpvj Nybegynder
13. marts 2003 - 23:21 #7
Tak for points - kan du løfte sløret for, hvad der var løsningen?
Avatar billede musling Nybegynder
14. marts 2003 - 02:31 #8
jeg ændrede printerporten til SPP i bios, så nu virker den - mange tak for hjælpen.