Avatar billede madds Nybegynder
08. marts 2003 - 14:33 Der er 6 kommentarer

Kalender

OK jeg er meget ny i dette
Jeg skal have en ugekalender hvor man kan indtaste timer. Mærkligt så findes der ikke noget med uge i script.
Kan man lave noget ud fra notes kalender,
jeg kan godt oprette et dokument med kalender, problemet er hvis man så ikke har været der en uge så vil den ikke blive opgraderet af sig selv.
Der må være andre som har haft det samme problem
Avatar billede karstenv Nybegynder
10. marts 2003 - 08:47 #1
Lidt svært at vide hvad deu vil men der findes noget med en ugekalender i notes, også hvor man kan gentage ting i det uendelige, men for at vi kan hjælpe dig bliver du nød til at være mere præsis.

MVH KarstenV
Avatar billede madds Nybegynder
10. marts 2003 - 08:51 #2
Hvor finder jeg ugekalender henne, jeg kører version 5
Avatar billede karstenv Nybegynder
10. marts 2003 - 09:08 #3
Når du står i kalenderen er der for oven en mulighed at trykke på: day: week: month:, prøv det, eller også forstår jeg ikke hvad du vil :-)

MVH KarstenV
Avatar billede madds Nybegynder
10. marts 2003 - 09:15 #4
Ja det er jeg med på
Men jeg skal ikke have det hæftet sammen med den kalender.
Jeg har en opgave der er vist i et view, fra denne skal jeg have lavet et andet view der viser uger, og hvori man så kan intaste hvor mange timer man vil bruge i ugen på den enklte opgave
Avatar billede karstenv Nybegynder
10. marts 2003 - 09:22 #5
OKi jeg tror jeg forstår det bedre nu, der er noget der hedder opgaver eller To Do der inde kan du kombinere en opgave med kalenderen, og her ´kan man i denopgave sige hvor meget tid man vil bruge på opgaven.

Prøv om det er noget.
Avatar billede noteshotline Nybegynder
10. marts 2003 - 09:57 #6
For mig lyder det som en ugerapport, som du forsøger at lave.

Du kan lave dokumenter, hvor du benytter datoer i internt Notes datoformat.

Det interessante bliver så at finde hvilket ugenummer man arbejder med.

Her er det væsentligt at vide at uge ét i et år altid indeholder den første torsdag i året. Uge et kan så sagtens starte i det forrige år.

Når du har laver dine dokumenter kan du vælge at indtaste ugenummer og må så udregne start og slutdatoer på arbejdsugen.

I et view kan du så nemt vise År/uge eller datoer.

Hans Holt