Avatar billede colx Nybegynder
06. marts 2003 - 15:34 Der er 13 kommentarer og
3 løsninger

Deling af Internet

Hej..

Jeg og min far har en NetExpress ADSL forbindelse som vi deler, ved at nettet går i gennem min fars maskine, og videre til min ved hjælp af to netkort.

Netværket virker 100%... MEN når nogle gange når jeg vil ind på forskellige hjemmesider så står den bare og søger.. og søger.. og søger.. uden at der sker noget..

Jeg kan komme ind på næsten alle sider, men nogle sider står den bare og søger uden at den kommer ud med nogen meddelelse. Når jeg prøver på min fars pc som er "master-pc" så er der ingen problemer.

Spørgsmålet er:
Hvorfor kan jeg ikke komme ind på nogle sider, og det er altid de samme sider jeg ikke kan komme ind på.
Jeg kan godt bruge Kazaa, WinMX og alle andre programmer som bruger Internet. Men det er nogle af de internetsider der driller, hvad er problemmet? Jeg har tjekket om det er evt. firewall der er problemmet, men det er ikke det, så glem firewallen...

Netværket er sat sådan op:

ADSL  ->  FAR PC    ->    MIN PC
ip: ?  192.168.0.1    192.168.0.x
          WIN XP          WIN XP
Avatar billede hcm Nybegynder
06. marts 2003 - 15:52 #1
Avatar billede halifax Nybegynder
07. marts 2003 - 03:40 #2
Avatar billede serverservice Praktikant
08. marts 2003 - 12:32 #3
For at lave deling skal du have 2 netkort i hostpcén som fungerer som server.
et til modem og et til dit lokalnetværk.
Du enabler sharing på modemnetkortet, og windows vil automatisk enable ip på det andet netkort
samt:opretter DHCP og DNS proxy. Det skulle kunne køre med defaultopsætning. ellers svar tilbage
Avatar billede kenp Novice
09. marts 2003 - 20:12 #4
hvorfor skal han dog have 2 netkort i host pc´en, han kan da bare bruge dette program!

http://soho.sygate.com/products/gate_ov.htm
Avatar billede serverservice Praktikant
09. marts 2003 - 20:44 #5
Ja der er vel altid alternative metoder ->kenp
Avatar billede kenp Novice
09. marts 2003 - 21:28 #6
det er jo det, men jeg kender gotd det med 2 netkort, men der er mange som opgiver selv om de får al den hjælp som de har brug for.
Avatar billede serverservice Praktikant
09. marts 2003 - 21:36 #7
ja , det er selvfølgelig ikke meningen at opgive - hvis der skulle være en nemmere metode. Jeg synes bare inet deling er rimelig omgængelig.
Avatar billede halifax Nybegynder
10. marts 2003 - 09:59 #8
Tjooh..  Sygate OneNic Network til deling af Internet. Det kræver kun ét netkort. Fint nok. Til gengæld kræves en hub. Det vil ikke være nødvendigt, hvis kun to maskiner skal på internet. Det kan gøres på den traditionelle måde med to netkort og et krydset kabel.
Nu er det bare ikke mange oplysninger, vi har fra colx.  :)

Måske er hans pc'er allerede i netværk? Eller han ønsker de skal være i netværk. Såvidt jeg kan læse på Sygate's site er OneNic  k u n  til deling af internet, og ikke til andet netværks halløj mellem ens maskiner. Har jeg ret?
Avatar billede kenp Novice
10. marts 2003 - 10:14 #9
Nope det virker også til alm. netværk, jeg har nemlig prøvet det og det virkede skam fint nok med internt netværk.

ja det er kun colx som mangler at måske at komme med lidt oplysninger :) da de jo ikke er kommet tilbage fra databasen
Avatar billede serverservice Praktikant
10. marts 2003 - 12:08 #10
eksperter: skulle vi ikke lade brugeren komme til fadet nu? og diskutere senere
Avatar billede colx Nybegynder
16. marts 2003 - 22:10 #11
Sorry jeg først skriver nu... Min computer har været nede...

Vores netværk virker fint og er allerede i brug, og Internettet virker også...

Men problemet er bare at der er nogle internetsider jeg ikke kan komme ind på... den står bare og søger og søger men der sker ikke noget...

Eksempelvis kan jeg ikke komme ind på www.studienet.dk / www.af.dk / www.icq.com

Kan det have noget med hjemmesiden at gøre?

Som sagt går min computer i gennem min fars pc som går videre til Internettet, altså ved hjælp af 2 netkort
Avatar billede kenp Novice
16. marts 2003 - 22:17 #12
Når alt andet virker, internet m.v. udover de 3 sider, så er det mystisk, eneste råd jeg lige kan komme med, er at tømme internetfiler og cookies på begge maskiner og se om det hjælper
Avatar billede serverservice Praktikant
16. marts 2003 - 22:20 #13
Virker andre hjemmesider ellers ok. HAr du prøvet ftp sites også?
Ved at der er en del problemer med ICS i windows, nogle sites virker ikke.
Avatar billede serverservice Praktikant
16. marts 2003 - 22:50 #14
men du kan prøve at lave internet deling med et 3.partsprogram isetdet for.
http://www.networkingfiles.com/Proxy/proxy3.htm
Avatar billede colx Nybegynder
17. marts 2003 - 14:26 #15
Alt virker... Internet, Netværk, FTP, Kazaa alt andet virker... Men der er bare nogle sider jeg ikke kan komme ind på... Og de sider jeg ikke kan komme ind på, kan jeg godt komme ind på på master computeren (altså min fars pc)
Avatar billede colx Nybegynder
17. marts 2003 - 21:11 #16
Bare glem det... Hvis der ikke er nogen direkte løsning/årsag, så kan det være ligemeget.. Ellers tak for hjælpen!