Avatar billede cyberboy2003 Nybegynder
26. februar 2003 - 22:58 Der er 8 kommentarer og
4 løsninger

lave billedet utydligt/grumset

Hej.
Jeg håber jeg udtrykker mig klart nok.

Hvis man fx. har et billede af en pige og hun ikke vil have sit ansigt offentliggjort - Hvordan kan man så gøre så man stadig kan se det er et ansigt, men at ansigtet ikke er tydeligt - ligesom de fx. bruger i station2 mv.

JEG VED JEG HAR STILLET DETTE SPØRGSMÅL FØR - MEN DA JEG IKKE FIK ET SVAR JEG KUNNE BRUGE, SPØRGER JEG IGEN.
Avatar billede bufferzone Praktikant
26. februar 2003 - 22:59 #1
Send det til mig,så skal jeg utydliggøre hendes ansigt med photoshop. kim@bufferzone.dk
Avatar billede henninga Novice
26. februar 2003 - 23:36 #2
Og så kan du jo slette dit andet spørgsmål.
HenningA
Avatar billede chili17 Nybegynder
26. februar 2003 - 23:42 #3
det her prog. er gratis og genialt - det kan det du efterlyser
Avatar billede chili17 Nybegynder
26. februar 2003 - 23:42 #4
Avatar billede zhark Nybegynder
27. februar 2003 - 00:22 #5
Hvis du har et billed prg. der kan lave "pattern" kan du jo lave en pertern og fylde en del af ansigtet med den, evt. i en bjælke.
Du laver f. eks. et lille (16x16 pixel) billede, med gennemsigtig baggrund, så fylder du det - 4 gennemsigtige, 4 sorte, 4 gennemsigtige og 4 sorte i øvertse linie og skifter nu... som et skakbrædt! Når du så definerer billedet som pattern kan du jo fylde et felt med denne pattern.
Avatar billede raffar Juniormester
27. februar 2003 - 13:14 #6
Du tager billedet ind i f.eks. photoshop el. lignende og bruger funktionen 'blur' på damens hoved. It's as simple as that!

Jeg fandt også denne på nettet, men den kan nok ikke bruges til dit formål medmindre du ønsker at klippe "Crop" hovedet af på biledet. Anyway nu kan du lege lidt.
Avatar billede cdc Novice
27. februar 2003 - 13:17 #7
marker ansigtet og set mosaic på
Avatar billede raffar Juniormester
27. februar 2003 - 13:21 #8
Glemte linket til http://www.myimager.com/myImager.cfm?p=open&f=0 Denne online editor.
Avatar billede zhark Nybegynder
27. februar 2003 - 15:34 #9
Jeg synes nu det nemmeste må være at lave et par "pattern", så ligger de der jo og kan bare bruges efter behov, her er et eks. men de kan da laves mere eller mindre gennemsigtig: http://home.gvdnet.dk/~pouls/min/maske-1.jpg
Avatar billede raffar Juniormester
27. februar 2003 - 17:06 #10
Marker dog en firkant på ansigtet og lave en "gaussian blur" - Photoshop. Dette giver maksimal anonym effekt uden at billedet ødelægges.
Avatar billede zhark Nybegynder
28. februar 2003 - 00:02 #11
Nu vil jeg lige slutte med at vise et eks. på blur (det kan jo justeres), men så har du jo set den mulighed også!
http://home.gvdnet.dk/~pouls/min/blur.jpg
Avatar billede raffar Juniormester
11. marts 2003 - 14:01 #12
Lukketid?