Avatar billede stormshadow Nybegynder
24. februar 2003 - 23:53 Der er 65 kommentarer og
1 løsning

HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run

hvordan sletter jeg de her keys
Avatar billede aovergaard Nybegynder
24. februar 2003 - 23:58 #1
Gå i fejsikret tilstand. Marker nøglen og tryk på delete.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
25. februar 2003 - 00:00 #2
Takker for point - godt du fik den fjernet :-)
Avatar billede summer Mester
25. februar 2003 - 00:05 #3
Han har ikke fået dem fjernet! Han er helt nybegynder og acc. alle svar :-)
Han har to lignende spm. kørende. Han er lige oprettet som bruger, derfor lidt overbærenhed.
http://www.eksperten.dk/spm/321364
http://www.eksperten.dk/spm/321389

I det sidste er jeg i fuld gang med at guide ham.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
25. februar 2003 - 00:42 #4
Hej stormshadow og velkommen til eksperten.
Summer har lige sendt 2 link hvor du også spørger til din virus. Har du stadig virus eller er den væk ved hjælp af min forklaring. Du skal have dine point tilbage hvis den ikke er. Vi er her for at hjælpe dig, ikke for at tage alle dine point fra dig. Det er en rigtig god idé kun at have 1 spørgsmål ang. samme ting kørende så får du den bedste hjælp fra os. Har du prøvet noget af alt det de andre har fortalt dig eller skal du have mere hjælp???? Jeg skal nok blive oppe 1/2 time mere, men så må jeg også i seng. Skal møde tidligt i morgen/i dag. Kan se at summer har hjulpet dig med fprot har du gjort som han sagde. Det er et godt program og vil hjælpe dig med at fjerne din virus.
Skriv lige tilbage og fortæl hvad der hjalp dig. Måske var det en kombination af begge dele, ellers skal du have dine point retur.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
25. februar 2003 - 01:18 #5
Godnat. Skal nok komme tilbage i morgen for at se om du skal have dine point tilbage eller mere hjælp
Avatar billede stormshadow Nybegynder
25. februar 2003 - 16:47 #6
jeg har ikke dræbt virusen og spørger nu om du kan hjælpe mig f-prot kører ikke på min com pgå min hd er ntfs :( så hjælp mig
Avatar billede aovergaard Nybegynder
25. februar 2003 - 17:13 #7
Okay så prøver vi. Jeg har lige 3 kvarter, så skal jeg til brandbekæmpelses kursus men ellers kører vi videre når jeg kommer hjem igen kl 22

Tryk på en gang på CTRL + Alt + Delete
Du har nu joblisten fremme
Klik på fanebladet Processer
Scrol og se om du kan finde noget med syscfg 32 exe. Marker det og klik på afslut job.
Gå ud af listen

Nu skal vi have onlinescannet. Det er en trojansk hest så vi online scanner først mod trojanere. Det gør du på denne adresse: http://www.anti-trojan.net/en/onlinecheck.aspx
Du skal også lige onlinescanne for virus og det gør vi på pandas hjemmeside.
http://www.pandasoftware.com/activescan/
Den finder og fjerner virus.

Start lige med denne smøre.
Avatar billede stormshadow Nybegynder
25. februar 2003 - 17:19 #8
overgaard
Avatar billede stormshadow Nybegynder
25. februar 2003 - 17:20 #9
min jobliste er fuck
Avatar billede stormshadow Nybegynder
25. februar 2003 - 17:20 #10
der er ikke noget faneblad der hedder processer hva så ?
Avatar billede aovergaard Nybegynder
25. februar 2003 - 17:28 #11
Hvad står der når du er i joblisten. Jeg var lige inde i Word og skrive en masse til dig som du får om lidt.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
25. februar 2003 - 17:33 #12
Hvis du ikke kan finde jobliste så følg denne forklaring
Klik på start
Gå op i kør
Skriv: msconfig
Klik på Ok
Klik på fanebladet start
Se om du kan finde noget med - syscfg 32.exe
Fjern vingen ud for det hvis du kan finde noget
OK og ud af det igen.
Scan nu for trojanske heste - du har fået adr.
Scan nu for virus på panda - du har fået adr.
Skriv lige om du finder noget i msconfig
Avatar billede stormshadow Nybegynder
25. februar 2003 - 17:37 #13
hmm den skriver den ikke kan finde filen :(
Avatar billede aovergaard Nybegynder
25. februar 2003 - 17:37 #14
Hvordan går det?
Avatar billede aovergaard Nybegynder
25. februar 2003 - 17:38 #15
Skriver at den ikke kan finde filen? Du skal selv finde den i msconfig og fjerne vingen
Avatar billede aovergaard Nybegynder
25. februar 2003 - 17:39 #16
Du skal jo kun være glad hvis den ikke ligger der. Så er det tid til at onlinescanne både for trojanske heste og virus
Avatar billede stormshadow Nybegynder
25. februar 2003 - 17:40 #17
så står der at filen msconfig ikke kunne blevet fundet og at jeg skal kontrollere at stien og filnavnet er korrekt , og at alle nødvendige biblioteker er tilgennelige
Avatar billede aovergaard Nybegynder
25. februar 2003 - 17:41 #18
Når du nu engang er færdig med at scanne for virus og trojanske heste skal du lige lidt mere. Jeg skriver det til dig allerede nu, for jeg skal snart af sted, men jeg skal nok tænde for min pc igen lige så snart jeg vender tilbage for at se om du har brug for mere hjælp.

Din virus har ændret nogle ting i registreringsdatabasen og det bliver vi nødt til at få lavet tilbage.
Klik på start
Gå op i kør
Skriv selv dette: regedit – klik derefter på ok
Nu er du inde i registreringsdatabasen og skal til at finde noget. Du skal lede efter dette:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run
Markér denne lange nøgle som du nu forhåbentlig har fundet.
Når den er markeret der i venstre side, så kan du se at der står noget i højre side:
Configuration Loader    syscfg32.exe
Denne skal slettes ved at du markere og trykker på delete.
Nu skal du igen finde en nøgle i venstre side. Du skal denne gang lede efter dette:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunServices
Når du står på denne lange nøgle i venstre side, så kan du igen se at der står noget i højre side:
Configuration Loader    syscfg32.exe
Denne skal slettes ved at du markerer og trykker på delete.
Færdig. Du skal nu forlade Registreringsdatabasen ved at lukke den.
Avatar billede stormshadow Nybegynder
25. februar 2003 - 17:42 #19
overgård den kan ikke finde filen msconfig når jeg skriver navnet under kør
Avatar billede aovergaard Nybegynder
25. februar 2003 - 17:42 #20
Har du ingen msconfig. Det lyder mærkeligt, men der var jo også noget galt med din jobliste.
Prøv lige det med at scanne nu
Avatar billede aovergaard Nybegynder
25. februar 2003 - 17:46 #21
Jeg bliver desværre nødt til at forlade dig nu. Men prøv lige alt det jeg har skrevet. Det er vigtigt at du nøje følger det med registreringsdatabasen fuldstændigt for ellers kan du komme til at slette noget vigtigt. Kan du evt printe alt det her ud så du har noget at få efter.

Jeg skal nok komme igen, så vær helt rolig du er ikke alene. Lad endelig være med at oprette et nyt spørgsmål igen. Når jeg kommer igen er virus forhåbentlig væk, og så har jeg lidt flere råd til dig i baghånden. Vi snakkes ved.
Avatar billede stormshadow Nybegynder
25. februar 2003 - 17:48 #22
jeg scanner nu
Avatar billede stormshadow Nybegynder
25. februar 2003 - 17:49 #23
så er jeg færdig med den ene den siger 356 porte scannet en åben det er skit ikke
Avatar billede stormshadow Nybegynder
25. februar 2003 - 17:50 #24
snakkes :)
Avatar billede stormshadow Nybegynder
25. februar 2003 - 17:57 #25
Port 1025 is open
Application(s): network blackjack, ICQ
Trojan(s): NetSpy, Maverick’s Matrix, RemoteStorm

Scan complete!
356 ports scanned
1 open ports found
Avatar billede stormshadow Nybegynder
25. februar 2003 - 18:28 #26
så er det gjordt er der mere så den skrev at den hade eleminetet alle viruserne er det så det ?
Avatar billede stormshadow Nybegynder
25. februar 2003 - 20:35 #27
nu har jeg fået slettet kilde filen sysfgc.exe er jeg så virus fri ?

for når jeg scanner med trojan virus scanner siger den stadig

Port 1025 is open
Application(s): network blackjack, ICQ
Trojan(s): NetSpy, Maverick’s Matrix, RemoteStorm

Scan complete!
356 ports scanned
1 open ports found
Avatar billede aovergaard Nybegynder
25. februar 2003 - 22:18 #28
Hvis den skrev til dig at alle virus var elimineret kan du godt regne med det. Hvis du vil være helt sikker kan du prøve at onlinescanne for virus et sted mere, det kan aldrig skade. Prøv denne: http://housecall.antivirus.com/housecall/start_pcc.asp Hvis den også siger at du er fri for virus så kan du regne med det.
Du har selv Norton installeret har du ikke? Den skal du lige gå ud og opdatere og så kan du jo også prøve at scanne med den.
Med hensyn til den port, så ligger der måske en trojansk hest. Jeg giver dig lige et link lige om lidt, først scanner du lige ved housecall
Avatar billede aovergaard Nybegynder
25. februar 2003 - 22:25 #29
Fik du egentlig rettet i registreringsdatabasen?
Avatar billede aovergaard Nybegynder
25. februar 2003 - 22:35 #30
Du skal have installeret et program på din pc som kan finde og fjerne trojanske heste. http://www.lavasoft.nu/support/download/ Vælg bare den som hedder: Adaware from download.com Når du klikker på den bliver du ført hen til det sted hvor du kan downloade programmet. Der går lige et øjeblik så skriver den at den er klar. Klik på download now. Gem - evt. på dit skrivebord så du let kan finde den når vi bagefter skal installere den.
Skriv når du er klar til at installere så hjælper jeg dig videre.
Dette er virkelig et godt program som du ikke kan undvære, og den vil højst sandsynlig også finde evt. trojanske heste. Jeg går lige ud på Nettet og ser hvordan man ellers lukker for port 1025
Avatar billede aovergaard Nybegynder
25. februar 2003 - 23:23 #31
Kan se at du ikke er her lige i øjeblikket. Jeg kan se at du har oprette et spørgsmål om fprot. Du skal ikke spilde alle din point på denne måde. Gør som summer siger. Gå selv ind på dit spørgsmål og tryk på svar. Skriv: lukker nu. Gå derefter ind og accepter dit eget svar, så kommer du ikke af med point. Du skal kun spørge 1 gang og så får du hjælp til du er færdig. Du skal endelig ikke give point ud til andre end dig selv ang. det fprot sprøgsmål.
Avatar billede stormshadow Nybegynder
26. februar 2003 - 01:39 #32
det jeg skulle ha rettet i registreringsdatabasen var det ikke at slette de to nøgler ?
Avatar billede stormshadow Nybegynder
26. februar 2003 - 01:47 #33
nu har jeg ved at scanne med houscall og når jeg er færdig installere jeg adaware men det skal jeg sikkert have hjælp til så hvis du vil skrive hvordan jeg installere det når du engang læser den her besked som er det bare dejligt sov godt stormshadow :)
Avatar billede stormshadow Nybegynder
26. februar 2003 - 01:51 #34
endnu engang tak for i er så forstående over jeg er ny og at i giver mig 180 point tilbage i er sku så flinke her inde *S*
Avatar billede aovergaard Nybegynder
26. februar 2003 - 11:40 #35
Hej stormshadow - Sådan er vi bare.
Har lige 10 min.
Når du downloader Adaware og ligger den på skrivbordet, skal du efterfølgende have den installeret. Klik på ikonet og den starter selv. Klik bare ok ok og næste hvor du kan komme til det. Accepter hvad den nu kan finde på at spørge dig om. Nu skal du så bruge den for første gang.
Klik på genvejen som den har lagt på skrivebordet.
Klik lige på chek for update
Nu opdatere den hvis der er noget nyt
Klik i venstre side på Scan nu
Klik på næste.
Nu scanner den din pc igennem. Den finder en masse som skal slettes. Når den er færdig skal du trykke på næste, så kan du se hvad den har fundet. Hvis der ikke er en lille vinge til venstre for det det har fundet skal du sætte en vinge i alt, men den har sikkert selv gjort det.
Klik på næste
Så spørger den om den skal slette JA
Avatar billede summer Mester
26. februar 2003 - 11:50 #36
Ad-Aware 6.0 kan du også hente her  http://www.viareggiochile.com/lavasoft/aaw6.exe Vælg den øverste (full setup) Lidt efter kommer en lille boks frem der hedder Filoverførsel. Her har du fire valgmuligheder: Åbn, gem, annuller, flere oplysninger. Du klikker på Gem. Nu får du en ny boks "Gem som". Nu skal du vælge hvor du vil gemme programmet. Du klikker lidt til der står Programmer i det lille tekstfelt "Gem i". Du dobbeltklikker på Programmer i det store tekstfelt, så det kommer op i det lille. I denne boks står der nu forneden aaw6 og nedenunder Programmer. Så taster du på Gem - lidt efter er prg. på din computer. Inden du gør mere, så hent også dette:  to download Ad-aware 6 Language pack (Danish and Italian added, french).  Luk for Internettet så du kun har Ekspertens side foran dig. Nu klikker du på Denne Computer (det hedder det vist også i win2000)- der efter kliker du på C - og nu Programmer - her finder du et lille ikon hvor der nedenunder står aaw6. Det dobbeltklikker du på og installationen af Ad-Aware begynder. Du vælger bare Next til hver valg der kommer frem og til slut Finish. Nu er dit program installeret og du kan finde det i Start -> Programmer -> Ad-aware 6.0 - Programmet er på engelsk. Det er der også råd for. Gå ind i Programmer hvor du hentede aaw6 ned til. Find ikonet hvor der står aaw-lang-pack.exe klik på det og bare klik next indtil der kommer en boks Select Language. Her fjerner du alle flueben undtagen i Danish ok klikker next indtil du er færdig.
Nu lukker du ned for Programmer og går til Start> Programmer> Lavasoft Ad-ware 6.0 og aktiverer det. Når du har det på skærmen ændrer du sproget til dansk sådan:  Klik på ”tandhjulet” oppe for oven> klikker på den lille pil ved Language file> Vælger danish> Proceed og vupti er programmet på dansk.
Nu kan du læse dig til resten – ellers spørg.
Avatar billede summer Mester
26. februar 2003 - 11:51 #37
ups aovergaard ser først nu du har skrevet :-) Nå OK.
Avatar billede stormshadow Nybegynder
26. februar 2003 - 13:27 #38
hehe summer og aovergaard tak for det .. er jeg så virus fri når jeg har scannet med det er program eller skal jeg lave mere ?
Avatar billede stormshadow Nybegynder
26. februar 2003 - 13:41 #39
den har sat 103 filer  i quarantine er det skit? og hvad gør jeg med dem sletter dem ?
Avatar billede stormshadow Nybegynder
26. februar 2003 - 22:21 #40
er jeg virus fri nu ?
Avatar billede stormshadow Nybegynder
26. februar 2003 - 22:33 #41
jeg har lige scannet med trojan scan igen og skriver at der stadig er en port åben :(Scan complete!
356 ports scanned
1 open ports found
Avatar billede summer Mester
26. februar 2003 - 22:36 #42
Port 80 ??
Avatar billede stormshadow Nybegynder
26. februar 2003 - 22:39 #43
port 80 hvad mener du ?
Avatar billede stormshadow Nybegynder
26. februar 2003 - 22:42 #44
den port der er åben kan det være den port at jeg scanner via ?
Avatar billede stormshadow Nybegynder
26. februar 2003 - 22:49 #45
network blackjack, ICQ det er den port der er åben ...Port 1025 is open
Application(s): network blackjack, ICQ
Trojan(s): NetSpy, Maverick’s Matrix, RemoteStorm

Scan complete!
356 ports scanned
1 open ports found
Avatar billede summer Mester
26. februar 2003 - 22:50 #46
Port 80 skal være åben for indgående trafik fra Internettet, så jeg tror det er den du har åben.
Avatar billede stormshadow Nybegynder
26. februar 2003 - 22:55 #47
den er port 1025 det står der i reporten så må det jo være sandt .. tror du jeg er virus fri nu eller er der mere jeg skal gøre ??
Avatar billede summer Mester
26. februar 2003 - 23:05 #48
Jeg er 99,9% sikker på du er virusfri. Et godt råd fremover. Pas meget på med hvilke mails du åbner, især vedhæftede filer. Virus kommer i de mest uskyldige indpakninger og mange af dem sætter Firewall og Antivus ud af drift, hvis man åbner dem. Vent lige lidt. Jeg finder lige en testside, så du kan afprøve dit "forsvar".
Her http://www.supportweb.dk/virustest/
Avatar billede aovergaard Nybegynder
26. februar 2003 - 23:06 #49
Så er jeg her. Har været på arbejdet siden i morges og først lige kommet hjem. Havde desværre kun lige de 10 min. i løbet af dagen fri.
Alt det som ligger i quarantæne skal slettes. Gå ind i karantæne og marker alle filer - delete.
Med hensyn til den port, så har jeg læst et sted at port 1025 i enkelte tilfælde godt kan være til mail. Det er der noget som tyder på at din er, idet du ikke har port nr. 80 åben og det er normalt den som er åben til mail.
Hvordan gik det med Ad-aware? fik du scannet for spyware og fjernet en masse?
Avatar billede stormshadow Nybegynder
26. februar 2003 - 23:09 #50
ja det tror jeg nok :)
Avatar billede stormshadow Nybegynder
26. februar 2003 - 23:12 #51
aovergaard jeg har scannet med den program fik en del filer der skulle slettes
Avatar billede stormshadow Nybegynder
26. februar 2003 - 23:16 #52
okay den fandt den fill hvad så summer er jeg så virus fri eller ?
Avatar billede summer Mester
26. februar 2003 - 23:18 #53
Jeg er 99,9% sikker på du er virusfri. Sov blot trygt og pas på fremover ;-)
Avatar billede stormshadow Nybegynder
26. februar 2003 - 23:18 #54
jeg har scannet med den der heder use default scanning options er det den rigtige ? der står ikke noget om spyware
Avatar billede stormshadow Nybegynder
26. februar 2003 - 23:19 #55
summer et sidste spm kan jeg benytte kazaa hvis jeg har firewall ?
Avatar billede stormshadow Nybegynder
26. februar 2003 - 23:25 #56
nå jeg benytter det ad-aware program bliver den ved med at finde objects recognized har lige scannet igen nu fandt den to den ene heder tracking co den anden heder download den er en folder den anden er en file er det to viruser eller hvad har ikke forstand på det, og i givet fald så er jeg jo ikke virus fri !
Avatar billede aovergaard Nybegynder
26. februar 2003 - 23:25 #57
For gud skyld lad være med at installere kazaa, eller afinstaller hvis du har det på nu. Der kommer så mange virus via kazaa så det er rent forfærdeligt - håber at du har fået nok og holder dig langt væk fra kazaa.

På lørdag kommer der en ny side på Internettet (ikke min). Den omhandler en masse gode råd om spyware og programmer og steder hvor du kan hente programmer til at bekæmpe spyware med. Er helt sikker på at det er en side du skal gå ud og se. Men først på Lørdag. www.spywarefri.dk
Avatar billede stormshadow Nybegynder
26. februar 2003 - 23:32 #58
okay står der oxo på den hvor man kan downloade filer sange og film uden at få virus ?
Avatar billede stormshadow Nybegynder
26. februar 2003 - 23:37 #59
og nu mener jeg det et sidset spm når ad-aware ikke finder infecked filer mere så er jeg virus fri ikke ? så er der vel ikke mere jeg skal gøre er der  ??
Avatar billede aovergaard Nybegynder
26. februar 2003 - 23:46 #60
Jeg er så sikker som jeg kan blive på at du er virusfri nu. TILLYKKE.
Man kan godt sikre sig yderligere og derfor fik du også linket til den side som kommer på lørdag. Det er en af brugerne herinde (perhaps) som har lavet den. Der står en masse gode råd om hvad man kan gøre for at sikre sig bedst muligt.
Hvis du allerede nu vil læse lidt mere så prøv at kigge på dette link. Her er der også en masse råd, samt oplysninger der fortæller hvad de forskellige ting betyder. http://www.kriminalitet.dk/pof.html Prøv især at kigger under - overskriften forklaringer.

Men ------------HUSK-------------INGEN KAZAA
Avatar billede stormshadow Nybegynder
26. februar 2003 - 23:52 #61
okay mange tak for hjælpen det var stort troede aldrig jeg skulle blive virus fri igen :) men i har gjordt et godt job og i fortjener jeres point + 40 mere hvis jeg skal være ærlig og tak for jeres forståelse for jeg er ny og ikke ved så meget hygge :)
Avatar billede aovergaard Nybegynder
26. februar 2003 - 23:57 #62
Velbekommen og tak i lige måde. Husk nu at glemme kazaa du får helt sikkert virus igen, og hvem ved om vi kan fjerne den næste ;-)
Avatar billede stormshadow Nybegynder
27. februar 2003 - 00:23 #63
det skal jeg nok .. vil bare ønske der var nogle der kendte nogle gode download programmer jeg kunne bruge istedet ..
Avatar billede aovergaard Nybegynder
27. februar 2003 - 00:52 #64
Winmx er vist ikke lige så farlig som kazaa. Der skulle også være noget som hedder newsbeen men jeg kender det ikke personligt - skulle ellers efter sigende være et udmærket bud. Kan være at summer kender det.
Avatar billede stormshadow Nybegynder
27. februar 2003 - 16:36 #65
heh så er jeg her igen der er stadig problemer jeg scanner rimeligtit med ad-aware og første gang jeg scanner viser den en infectet file der heder tracking co den er sikker hver dag når jeg scanner første gang er det en farlig virus eller er det bare en lille file jeg skal slette manuelt ?
Avatar billede aovergaard Nybegynder
01. marts 2003 - 14:30 #66
Hej igen
Den skal selvfølgelig fjernes. Prøv også og se om den ligger i din opstart, så du kan få den fjernet herfra.
I dag er denne side gået på Nettet. http://www.spywarefri.dk/ Tag lige og kig herind så får du rigtig meget information.