Avatar billede stormshadow Nybegynder
24. februar 2003 - 22:48 Der er 95 kommentarer og
1 løsning

syscfg32.exe

jeg er lost har fået hjælp men det dur stadig ikke og min stop job mangler informationer jeg har windos 2000 der må da være en der kan hjælpe mig med at fjene det !!! HJÆLP!!!!
Avatar billede stormshadow Nybegynder
24. februar 2003 - 22:50 #1
kan jeg slette alt på min com  er den så væk ???
Avatar billede stormshadow Nybegynder
24. februar 2003 - 22:50 #2
eller skal jeg købe nyt bundkort
Avatar billede stormshadow Nybegynder
24. februar 2003 - 22:51 #3
jeg har ikke process manger i min stop job
Avatar billede fromsej Praktikant
24. februar 2003 - 22:52 #4
Den hedder jobliste på dansk , luk det her spørgsmål , så fortsætter vi i det oprindelige.*S*
Avatar billede stormshadow Nybegynder
24. februar 2003 - 22:53 #5
er der nogen der har haft den virus selv , den heder backdoor.sd.boot
Avatar billede stormshadow Nybegynder
24. februar 2003 - 22:54 #6
hvad mener du ?
Avatar billede stormshadow Nybegynder
24. februar 2003 - 22:54 #7
jeg tager ikke pis på dig jeg er lost er ikke god til den slags her
Avatar billede spids Nybegynder
24. februar 2003 - 22:55 #8
Hvad for noget hjælp har du fået?
Avatar billede stormshadow Nybegynder
24. februar 2003 - 22:55 #9
oprindelige hvad mener du sej ?
Avatar billede stormshadow Nybegynder
24. februar 2003 - 22:56 #10
jeg har fået en hjemme side og den fatter jeg ikke !
Avatar billede fromsej Praktikant
24. februar 2003 - 22:56 #11
prøv www.google.com
I søgefeltet skriver du backdoor.sd.bot
Så får du nogle sider om hvordan du fjerner den.
Avatar billede stormshadow Nybegynder
24. februar 2003 - 22:57 #12
er det bedste jeg kan gøre og slette alt på min com og så geninstallere det hele ?
Avatar billede stormshadow Nybegynder
24. februar 2003 - 22:58 #13
er der nogle danske sider der ?
Avatar billede fromsej Praktikant
24. februar 2003 - 23:01 #14
Det spørgsmål du har om det samme!
Du kan godt slette det hele , men så skal du rundt om en formatering også.
Avatar billede spids Nybegynder
24. februar 2003 - 23:02 #15
Avatar billede fromsej Praktikant
24. februar 2003 - 23:05 #16
Nemlig , kan du guide her spids , jeg har to igang med installation *S*
Avatar billede stormshadow Nybegynder
24. februar 2003 - 23:11 #17
sej et spørgsel mål hvis jeg formatere alt på min computer og sletter alt på harddisken er den så væk
Avatar billede fromsej Praktikant
24. februar 2003 - 23:12 #18
Ja , det skulle være nok , det er en ret drastisk løsning , men sommetider nødvendig.
Avatar billede stormshadow Nybegynder
24. februar 2003 - 23:13 #19
sej det der F-Prot hvis jeg downloader det på to disktter kan det så slette den virus ?
Avatar billede spids Nybegynder
24. februar 2003 - 23:14 #20
Blir' sgu' svært :-)
Har du kigget på dette link?
http://www.viruslist.com/eng/viruslist.html?id=58453

btw....hvorfor hedder den backdoor.sd.boot nu?
Avatar billede stormshadow Nybegynder
24. februar 2003 - 23:15 #21
jeg vil ønske jeg kunne finde ud af det andet men jeg er ikke så go til det :(
Avatar billede spids Nybegynder
24. februar 2003 - 23:16 #22
Blir' sgu' svært :-) var til fromsej
Avatar billede fromsej Praktikant
24. februar 2003 - 23:17 #23
Det ved jeg ikke , men det er noget af det bedste der findes.
Du henter 2 filer , dem dobbeltklikker du på en af gangen , så pakker de sig selv ud på disketter.
Sluk computeren bagefter , sæt diskette 1 i og tænd.
Når der kommer en menu , vælger du øverste punkt og fortsætter.
Når den beder om det skal du sætte diskette 2 i og lade den køre , det kan tage lang tid , men det er der ikke rigtigt noget at gøre ved.
Held og lykke.*S*
Avatar billede stormshadow Nybegynder
24. februar 2003 - 23:17 #24
syscfg32.exe det er den fil den ligger i virusen og den hedder backdoor.sd.bot
Avatar billede stormshadow Nybegynder
24. februar 2003 - 23:20 #25
men jeg kan ikke slette filen så skriver den det er ikke mugetlig at slette
syscfg32.exe adgang nægtet. kilde fil kan være i brug
Avatar billede spids Nybegynder
24. februar 2003 - 23:20 #26
Avatar billede stormshadow Nybegynder
24. februar 2003 - 23:21 #27
sej og det skulle virke ?
Avatar billede stormshadow Nybegynder
24. februar 2003 - 23:21 #28
jep ingen ting :(
Avatar billede spids Nybegynder
24. februar 2003 - 23:22 #29
Har du været inde i regedit og slette de 2 nøgler
HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run
Configuration Loader = syscfg32.exe

HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunServices
Configuration Loader = syscfg32.exe
Avatar billede stormshadow Nybegynder
24. februar 2003 - 23:23 #30
HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run
Configuration Loader = syscfg32.exe er det nogle filer der skal slettes manuelt eller hvad spids ? HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunServices
Configuration Loader = syscfg32.exe
Avatar billede stormshadow Nybegynder
24. februar 2003 - 23:24 #31
nope
Avatar billede stormshadow Nybegynder
24. februar 2003 - 23:24 #32
regedit = hvad ?
Avatar billede spids Nybegynder
24. februar 2003 - 23:25 #33
Yep.....manuelt.....og så genstart
Så skulle den ku' slettes
Avatar billede spids Nybegynder
24. februar 2003 - 23:26 #34
Start->Kør->regedit->ok
Avatar billede summer Mester
24. februar 2003 - 23:26 #35
stormshadow, nu spidser du lige ører. Du finder to disketter frem. Så klikker på dette link: http://www.avirus.dk/avirus.htm Så klikker du på Diskette 1 = avirus1.exe og i boksen Filoverførsel klikker du bare Åbn. På et tidspunkt bliver det bedt om at sætte Diskette 1 i di A-drev. Det kør du og klikker på create floppy og taster Yes. Når Diskette 1 (HUSK det er diskette 1) er færdig, gør du nøjagtig det samme med Diskette 2 = avirus2.exe Når du også er færdig med den, lukker du får Internettet og alle øvrige programmer, og endelige slukker du din computer.
Nu sætter du Diskette 1 i dit A-drev og starter din computer. Nu hører du disketten køre og ser en masse på din skærm, bl.a. står der på et tidspunkt windows 95 - tag dig ikke af det, det betyder ingenting. Efter få minutter bliver du bedt om at skifte diskette 1 ud med diskette 2. Det gør du bare. Lidt efter kommer en blå skærm frem med flere valgmuligheder (bare roligt det står på dansk) Du vælger med dine piletaster til menuen scan alle filer også zip-filer og slet evt. virus (ca. sådan står der) Så taster du Enter og nu går der ´fra ½-1 time afh. af duin harddisk's størrelse. Til slut får du så resultatet, hvilke virus du havde og hvilke der er slettet. Programmet her F-PROT fjerner også din virus sammen med ca. 65.000 andre.

Skriv dette ned, eller print det ud, så kan det ikke gå galt, held og lykke.

fromsej, jeg ved godt han har et tilsvarende spm. kørende. Dette er en af de få undtagelser jeg bærer over med :-)
Avatar billede stormshadow Nybegynder
24. februar 2003 - 23:29 #36
okay har fundet regedit hvordan finder jeg så de to keys der er jo mange der inde ?
Avatar billede fromsej Praktikant
24. februar 2003 - 23:29 #37
*S* , han er også helt ny herinde.
Oprettet idag , så velkommen til Stormshadow.
Avatar billede fromsej Praktikant
24. februar 2003 - 23:29 #38
Jeg går i seng , held og lykke med det.*S*
Avatar billede spids Nybegynder
24. februar 2003 - 23:31 #39
Glem regedit, og gør som summer siger :-).........Jeg tror ik' at du skal pille for meget i regedit.
Avatar billede stormshadow Nybegynder
24. februar 2003 - 23:33 #40
okay det prøver jeg mange tak for hjælpen og jeres forståelse for at jeg ikke er computer klog og undskyld hvis jeg er kommet med en masse dumme spm :)
Avatar billede stormshadow Nybegynder
24. februar 2003 - 23:34 #41
og ikke mere kazaa :(
Avatar billede fromsej Praktikant
24. februar 2003 - 23:35 #42
Der er ikke dumme spørgsmål , kun dumme svar.
Virus er noget djævelskab , men vi skal nok få has på det.
Avatar billede summer Mester
24. februar 2003 - 23:37 #43
Det gør ikke spor. Vi har alle været nybegyndere. Jeg skal nók hjælpe dig lidt endnu inden jeg går i seng.
Inden du går i gang med F-PROT, vil du så have slettet de to nøgler som spids skrev??

Svar lige lidt hurtigt
Avatar billede stormshadow Nybegynder
24. februar 2003 - 23:39 #44
ja
Avatar billede stormshadow Nybegynder
24. februar 2003 - 23:40 #45
det vil være dejligt hvis du kunne hjælpe mig med de oxo :)
Avatar billede stormshadow Nybegynder
24. februar 2003 - 23:41 #46
Er du der stadig summer
Avatar billede stormshadow Nybegynder
24. februar 2003 - 23:42 #47
heh tak for det sej jeg hørte det var et god sted det her :)
Avatar billede stormshadow Nybegynder
24. februar 2003 - 23:45 #48
summer
Avatar billede stormshadow Nybegynder
24. februar 2003 - 23:46 #49
okay det finder vi ud af imorgen så tak for hjælpen
Avatar billede stormshadow Nybegynder
24. februar 2003 - 23:51 #50
summer sover du
Avatar billede stormshadow Nybegynder
24. februar 2003 - 23:52 #51
er der nogen ?
Avatar billede summer Mester
24. februar 2003 - 23:56 #52
Ja, ok jeg er her endnu.
De to nøgler sletter du sådan:
Du trykker på Start  -> Kør -> Skriv her = Regedit og tast OK -> Nu har du en side der hedder Registreringseditor -> Du finder den der hedder  HKEY_LOCAL_MACHINE trykker på + -> Dernæst + ved Software -> + ved Microsoft -> + ved Windows - >  + ved CurrentVersion - > + ved Run  -> finder Configuration Loader = syscfg32.exe  - > Højreklikker på nøglen og vælger slet.

Den anden nøgle er på samme måde. I stedet for Run går du lidt længere ned og vælger  RunServices - > finder Configuration Loader = syscfg32.exe - > højreklikker og vælger slet.

Nu lukker du så bare igen Registreringseditor og går tilbage til windows

Så er du klar til F-PROT
Avatar billede summer Mester
24. februar 2003 - 23:58 #53
Jeg venter lige til du har slettet disse nøgler. F-PROT kører helt af sig selv
Avatar billede stormshadow Nybegynder
25. februar 2003 - 00:01 #54
okay jeg prøver lige
Avatar billede stormshadow Nybegynder
25. februar 2003 - 00:06 #55
okay så er det gjordt :)
Avatar billede stormshadow Nybegynder
25. februar 2003 - 00:06 #56
begge to er slettet
Avatar billede stormshadow Nybegynder
25. februar 2003 - 00:08 #57
lige et sidste spørges mål burde begger nøgler så ikke ligge i min papirkurv ?
Avatar billede spids Nybegynder
25. februar 2003 - 00:15 #58
Nej
Avatar billede summer Mester
25. februar 2003 - 00:16 #59
Nej, de er bare væk og kommer ikke i Papirkurven.
Flot. Et sidste spm. inden jeg smutter. Tror du du har flere spm. til F-PROT. Så sig lige til nu.
Avatar billede spids Nybegynder
25. februar 2003 - 00:16 #60
Prøv og genstart windows, og så se om du så kan slette syscfg32.exe
Avatar billede spids Nybegynder
25. februar 2003 - 00:17 #61
sorry at jeg blander mig igen :-)
Avatar billede summer Mester
25. februar 2003 - 00:19 #62
Den kan han jo godt, men det gøtr F-PROT også, er bare ret meget langsommere ;-)
Avatar billede summer Mester
25. februar 2003 - 00:26 #63
Nå, jeg bliver nødt til at smutte nu. Kan snart ikke ramme tasterne længere. Vi kan se på det imorgen, hvis problerne ikke er løst.
godnat
summer
Avatar billede stormshadow Nybegynder
25. februar 2003 - 01:40 #64
takker for hjælpen.. spids jeg har lige prøvet at genstarde men kan stadig ikke slette syscfg32.exe så imorgen prøver jeg f-prot og ser om det virker ..
Avatar billede stormshadow Nybegynder
25. februar 2003 - 01:42 #65
sovgodt alle sammen og tak for hjælpen
Avatar billede stormshadow Nybegynder
25. februar 2003 - 13:07 #66
okay så er jeg her igen har kopirede de to disker nu og sat dem i mens min com var slukket tændte så og den kørte lidt , men så skrev den at den ikke kunne læse min harddisk og at det nok var fordi jeg hade komprimeret min harddisk hvad vil det sige og hvordan får jeg programmet til at finde min harddisk ??
Avatar billede summer Mester
25. februar 2003 - 13:22 #67
Jeg har dårlig tid lige nu. Prøv selv at læse her:
http://www.avirus.dk/ossavdis.htm
Avatar billede fromsej Praktikant
25. februar 2003 - 13:47 #68
Det er fordi din HD er NTFS , F-Prot kan kun køre Fat.
Avatar billede stormshadow Nybegynder
25. februar 2003 - 15:28 #69
vil det sige jeg ikke kan køre det program
Avatar billede stormshadow Nybegynder
25. februar 2003 - 15:31 #70
sej
Avatar billede stormshadow Nybegynder
25. februar 2003 - 15:33 #71
dosen er det inde i windos eller nå r din com starter op ?
Avatar billede stormshadow Nybegynder
25. februar 2003 - 15:38 #72
summer jeg vender tilbage hvis jeg ikke kan få det til at virke okay :)
Avatar billede stormshadow Nybegynder
25. februar 2003 - 15:58 #73
jeg kan ikke finde min dos hvordan gør jeg det ?? vil virkelig sætte pris på i hjælper mig er lost igen :)
Avatar billede stormshadow Nybegynder
25. februar 2003 - 16:19 #74
Disken indeholder ikke et genkendeligt filsystem.
Kontroller, at alle krævede filsystemdrivere er indlæst, og at disken ikke er be
skadiget. den skriver den når jeg skal skrive det i dos som der står skrevet
Avatar billede fromsej Praktikant
25. februar 2003 - 16:36 #75
Beklager det kan du nok ikke.
Prøv at åbne Denne computer , højreklik på dit drev vælg egenskaber og se hvad der står ved filsystem.
Avatar billede stormshadow Nybegynder
25. februar 2003 - 16:37 #76
ntfs :( hva så sej
Avatar billede stormshadow Nybegynder
25. februar 2003 - 16:39 #77
der er ikke andet at gøre end at slette alt på min com og formater så eller hvad?
Avatar billede stormshadow Nybegynder
25. februar 2003 - 16:52 #78
hvis jeg skal af med den skal jeg så expressformatere eller eller aktiver komprimering når jeg formatere min hd ? plz svar mig hurtigt så jeg kan komme igang :)
Avatar billede fromsej Praktikant
25. februar 2003 - 16:59 #79
Hvorfor bruger du komprimering , det er noget skrammel , der aldrig har givet mig andet end bøvl.
Har du prøvet regedit ?
Ellers prøv Start->Kør regedit , når du så er i regedit finder du Søg der skriver du syscfg32.exe , og så sletter du de "nøgler" hvor den optræder.
Når du har fundet den første og slettet den trykker du på <F3> , så søger den videre , dette bliver du ved med indtil den siger "søgningen er afsluttet".
Prøv det først.
Avatar billede stormshadow Nybegynder
25. februar 2003 - 17:07 #80
jeg har slette de nøgler den lavede men jeg kan stadig ikke slette filen
Avatar billede fromsej Praktikant
25. februar 2003 - 17:20 #81
Jeg prøver om jeg kan gøre nortons vejledning lidt klarere:
Tryk <Ctrl><Alt><Del> klik på jobliste , klik på processer , klik på procesnavn , led på listen efter Syscfg32.exe , hvis du finder den klik på den og klik på afslut proces.
Luk jobliste.
Så starter du Norton antivirus , den skal stå til at scanne alle filer.
Kør en fuld scanning , hvis der er filer der er "infected" med Backdoor.Sdbot.B slet dem ( klik delete ).
Når du har gjort det , gør du det i regedit som jeg skrev før.
Så tror vi på det.*S*
Avatar billede stormshadow Nybegynder
25. februar 2003 - 17:24 #82
lige et lille probelm min joblist der er ikke et fane brev der heder processer
hva så ?
Avatar billede stormshadow Nybegynder
25. februar 2003 - 17:24 #83
det virker som om der er taget noge filer fra min jobliste
Avatar billede fromsej Praktikant
25. februar 2003 - 17:24 #84
Hvad hedder fanerne så?
Avatar billede fromsej Praktikant
25. februar 2003 - 17:25 #85
Jeg har 3 faner , det er den midterste der hedder "processer"
Avatar billede stormshadow Nybegynder
25. februar 2003 - 17:31 #86
mine heder procesnavn pid cpu cpu-tid hukommelsesbrug
Avatar billede stormshadow Nybegynder
25. februar 2003 - 17:33 #87
det virker som om der der nogler der har laver et eller andet ved min jobliste man kan heller ikke minimere eller maximere den og der plejede at være et lille ? i højre hjørne ved siden af af minimere og maxminere hvad skal jeg gøre for at få min gamle jobliste tilbage ?
Avatar billede fromsej Praktikant
25. februar 2003 - 17:34 #88
Så prøv om det ikke er Hukommelsesbrug du skal ind i.
Avatar billede fromsej Praktikant
25. februar 2003 - 17:36 #89
Der er vist meget rod i din PC , kan du finde ud af at komme ind i din BIOS?
For så skal du nok det her først.
prøv med en Repair

1:Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XP/2000 CD, husk at din bios skal stå til at være first bootdevice cdrom.
Når den har installeret nogle foreløbige filer skal du;

2: springe det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsætte din installation (nyindstalation)

3: Nu kan du så vælge hvilket drev din nye installation skal ligge på og her er det gerne dit C drev.
4: Og nu fortæller den dig der er et styresystem på dette drev og om du vil slette det (L) eller du vil lave en repair (R) - det er her du skal trykke på R.

5: Og du vil nu se at den laver en helt ny indstalation men det dejlige er bare den beholder alle dine indstillinger og dit skrive bord intakt men nu har du sluppet for alle dine fejl og mangler :-)

7:PS husk at have din CD-Key klar, denne skal bruges da det jo er en "nyinstallation"

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q315341
.......................................................................................................................................

Man kan komme ud for at miste data eller programmers opsætning efter geninstallering, reparering eller opgradering af Windows XP,
hvis den er preinstalleret OEM version. Det er informationen placeret i mapperne: All Users, Default User, Start menu, Startup group og
Shared Documents som mistes.

Det sker blandt andet, hvis man benytter en af følgende scenarier :

1. Man geninstallerer XP til samme mappe eller foretager en in-place opdatering

2. Man reparerer XP ved hjælp af boot fra CD'en og herefter vælger R (Repair)

3. Man opgraderer OEM versionen til en fuld retail version

Årsag: Når man først starter en preinstalleret OEM version af Windows XP, oprettes der følgende fil: %Windir%\System32\undo_guimode.txt.
Den er årsagen til, at ens data og opsætninger mistes, hvis en af ovennævte muligheder foretages.

For at løse problemet, slet eller omdøb da "undo_guimode.txt" filen FØR man geninstallerer, reparerer eller opgraderer
Avatar billede fromsej Praktikant
25. februar 2003 - 17:37 #90
Jeg bliver nødt til at smutte , men der kommer nok en af de andre.
Ellers vender jeg tilbage senere.*S*
Avatar billede stormshadow Nybegynder
25. februar 2003 - 17:45 #91
okay tak
Avatar billede summer Mester
25. februar 2003 - 18:43 #92
Du kører NFTS og kan således ikke bruge F-PROT
Avatar billede stormshadow Nybegynder
25. februar 2003 - 20:29 #93
undskyld summer . når mine proint er brugt op kan jeg så ikke spørge om mere ?
Avatar billede stormshadow Nybegynder
25. februar 2003 - 20:33 #94
sej jeg har gjordt som du sagde men har stadig problemer med mine jobliste kan ikke få de faneblade frem stadigvæk . hvordan kommer jeg tilbage til den almindelig joliste hvor jeg kan vælge afslut job ?
Avatar billede fromsej Praktikant
25. februar 2003 - 21:30 #95
Det ved jeg helt ærligt ikke så. :o(
Men jeg hader at måtte opgive , prøv at se til i morgen om ikke der kommer en med løsningen , ellers er der nok kun format C: tilbage.
Avatar billede summer Mester
25. februar 2003 - 22:37 #96
stormshadow

Det er rigtigt, at når du ikke har flere point, har du jo ikke noget at købe svar for. Lige nu har du 65 tilbage.
Jeg kører selv windows 98 uden komprimering, og har ikke den store indsigt i windows 2000 komprimeret som du kører med.
Nu skal jeg hjælpe dig lidt med de 60 point du gav mig.
Jeg opretter et spm. til dig. Du lægger et svar - husk det skal være et svar
Klik på dette link og følg velledningen
http://www.eksperten.dk/spm/321808