Avatar billede crazynight Nybegynder
24. februar 2003 - 14:14 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Ser Google vores sitemap?

http://www.bryllup.dk/bryllupsforum/sitemap.php

Her har vi en sitemap som er lavet for at brugernes indlæg i vort forum skal optages i eks. Google.

Men......når nu sitemappen kun viser den første brøkdel af resultaterne, ser Google så resten????
Avatar billede morten_leth Nybegynder
24. februar 2003 - 14:20 #2
du kan jo lige prøve at kigge på result nr. 2
Avatar billede morten_leth Nybegynder
24. februar 2003 - 14:20 #3
ved ikke om det var det du mente...
Avatar billede crazynight Nybegynder
24. februar 2003 - 14:30 #4
Det var det næsten :)

Jeg kan se at den første side fra sitemappen kommer i google......men gør de efterfølgende sider også???
Avatar billede morten_leth Nybegynder
24. februar 2003 - 14:33 #5
det tror jeg ikke jeg kan i hvert fald ikke søge på det...
Avatar billede bufferzone Praktikant
24. februar 2003 - 14:41 #6
Grundlæggende vil google ikke have de store problemer med jeres sitemap, der er dog et par ting i kan kikke på.

For det første har i mange danske karaktere (æøå) i den (uforholdsmæssigt mange) google kjan i de fleste tilfælde godt håndtere disse, men det giver problemer, det må man bare konstatere.

For det andet, er siden en PHP side, og selvom google gådt kan håndtere PHP, vil den hellere have ren html. I bør overveje at generere siden med PHP, men ligge den op i ren html. Dette skulle kunne lade sig gøre kodemæssigt.

Sidst men ikke mindst her i næsten kun links på jeres side, det formindsker sidens værdi kraftigt, i bør se om I ikke kan placere noget mere almindeligt tekst på siden, så google opfatter siden som en almindelig side i sitet og ikke en link side
Avatar billede crazynight Nybegynder
24. februar 2003 - 14:47 #7
Bufferzone:

Mht. det med teksten - jeg foreslog faktisk vores webmaster at lade den hente indlægget med "ud" i sitemappen. Ville det være en god ide, i forhold til det du siger?
Avatar billede bufferzone Praktikant
24. februar 2003 - 20:34 #8
Ja tekst er altid en god ting i forhold til søgemaskinerne, disse rene linksider tæller ikke så godt i forhold til "rigtige" hjemmesider.

Hvis du også er interesseret i søgemaskineoptimering, er der en stor pointe både i den aktive del at linkteksten og resten af teksten på siden i forholdt til hvilke ord der indgår og rækkefølgen de kommer i
Avatar billede msnilsson Nybegynder
25. februar 2003 - 09:19 #9
Sådan laver du dine URL'er mere søgemaskinevenlige (hvis du bruger Apache Webserver):
http://www.engelschall.com/pw/apache/rewriteguide/

Hvis du har mulighed for det, kan du med fordel erstatte det der står i dine title-tags med overskriften fra den side man er på. Men ellers ser dine metakoder OK ud - og det er også fint, at dit sitemap linker til 20 sider ad gangen. Du kan godt tage lidt af teksten med for hvert link, som bufferzone siger.
Avatar billede raffar Juniormester
27. februar 2003 - 12:57 #10
Google bør indexere jeres side fra ende i anden! Det skulle der ikke være noget i vejen for. Hvornår har i lavet denne Site-map? Hvis det er gået for kort tid kan det være at den blot ikke er taget med endnu.

Ellers ville jeg også sætte Meta Tags ind på 'sitemap.php' ... derved hjælper du botten at forstå din side.

Udkast taget fra jeres forside's "Meta tags"

<html>
<head>
<title>Bryllup.dk - brudekjoler, indbydelser, festsange, bryllupsrejser, frisør, vielsesringe, forum</title>
<link rel="stylesheet" href="../main_stylesheet.css" type="text/css">
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
  <META HTTP-EQUIV="Pragma" content="no-cache">
  <META NAME="Title" CONTENT="Bryllup.dk - Danmarks mest relevante website for brudepar!">
  <META NAME="Description" CONTENT="Skal du giftes? Så søg al din information på Bryllup.dk - chat med andre brugere og indhent alle de gode tilbud du mangler hos branchens leverandører!">
  <META NAME="Keywords" CONTENT="bryllup, brudekjoler, vielse, brullup, wedding, kirke, brud, gom, vielsesringe, bryllupskager, brylluper, planlægge, planlægning, brudgom, gaver, brudebuket, fotograf, catering, polterabend, blomster, fest, rejse, weddingplanner, weddingplanning, bryllupsrejse, vielse, ring, forlovelse, giftes, leverandør, dekorationer, tøj, smoking, slør">
  <META NAME="Robots" CONTENT="ALL">
  <META NAME="Revisit-after" CONTENT="30">
  <META NAME="Author" CONTENT="bryllup.dk">
  <LINK REV=made href="mailto:kenneth@bryllup.dk">
  <META HTTP-EQUIV="Reply-to" CONTENT="kenneth@bryllup.dk">
  <META NAME="Copyright" CONTENT="bryllup.dk">
  <META HTTP-EQUIV="Expires" CONTENT="Fri, 07 Sep 2001 00:00:00 GMT">
  <META HTTP-EQUIV="Content-LANGUAGE" CONTENT="dan">
  <META NAME="Rating" CONTENT="General">
  <META NAME="ObjectType" CONTENT="Text">
  <META HTTP-EQUIV="Content-Script-Type" CONTENT="text/javascript">
  <META NAME="DC.Title" CONTENT="Bryllup.dk - Danmarks mest relevante website for brudepar!">
  <META NAME="DC.Description" CONTENT="Skal du giftes? Så søg al din information på Bryllup.dk - chat med andre brugere og indhent alle de gode tilbud du mangler hos branchens leverandører!">
  <META NAME="DC.Subject" CONTENT=>
  <META NAME="DC.Creator" CONTENT="bryllup.dk">
  <META NAME="DC.Rights" CONTENT="bryllup.dk">
  <META NAME="DC.Identifier" CONTENT="http://www.bryllup.dk">
  <META NAME="DC.Publisher" CONTENT="bryllup.dk">
  <META NAME="DC.Date" SCHEME="ISO8601" CONTENT="2001-08-12">
  <META NAME="DC.Language" scheme="NISOZ39.50" CONTENT="dan">
  <META NAME="DC.Type" CONTENT="Text">
  <META NAME="DC.Format" SCHEME="MIME" CONTENT="text/html">

<style>

Det har ingen inflydelse på indexering om siden er med .php eller .html medmindre url's bliver alen lange. Det er ikke jeres problæem ie. http://www.bryllup.dk/bryllupsforum/sitemap.php?ofcount=1&start=29&  etc. etc.

Derimod er det altid godt at have en del inhold/text på siden. Dette kunne du klare ved at tage et stykke af indlægget som beskrivelse til linket..

The best of luck.
Avatar billede raffar Juniormester
11. marts 2003 - 13:58 #11
Lukketid?
Avatar billede raffar Juniormester
07. maj 2003 - 01:42 #12
Hvad sker der .... skal der ikke lukkes snart?
Avatar billede crazynight Nybegynder
24. maj 2003 - 12:48 #13
Tak for jeres fine inputs - beklager den lidt for lange lukketid. Sorry :)
Avatar billede bufferzone Praktikant
24. maj 2003 - 23:06 #14
Helt iorden du kan e.v.t. prøve at køre din sitemap gennem en simspider for at se hvordan den gør sig

http://www.searchengineworld.com/cgi-bin/sim_spider.cgi?url=&action=spider
Avatar billede raffar Juniormester
27. december 2003 - 15:25 #15
Hvis du vil have folk til at hjælpe må du i det mindste lukke dine spørgsmål når der er gået svar ind!
Så venligst luk dine gamle spørgsmål!