Avatar billede bcnhunter Nybegynder
06. november 2000 - 10:22 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Archive log

Hvordan sættes archive log til en Oracle database 81X & 80X , og hvad skal jeg tage højde for.
Avatar billede pnielsen Nybegynder
06. november 2000 - 10:34 #1
Sæt følgende ind i din initSID.ora:
log_archive_start = true
log_archive_dest= \"d:\\oracle\\oradata\\v816\\archive\"
log_archive_format = %%ORACLE_SID%%T%TS%S.ARC
Du kan istedet for %ORACLE_SID sætte en direkte sti ind:
f.eks. c:\\orant\\arch\\arch%s.arc
Du kan lege lidt med formatstrengen, men lille \"%s\" sætter kun tallet efter dit navn.. så her kommer filerne til at hedde arch1.arc,arch2.arc osv.

Når du har tilføjet parameterne, og starter databasen skal du kun starte den i mount. Lav en \"alter database archivelog;\" Derefter \"alter database open;\"
Archive log list vil fortælle om det hele er gået godt!
Din database skulle nu køre i archivemode.
DU skal være opmærksom på at din log_archive_dest ikke render fuld. Så vil din database hænge indtil der bliver frigivet plads.

Prøv det af på en testmaskine først, så du ikke skal stoppe/starte databasen mens brugerne venter :)

Held og lykke!

Paw
Avatar billede pnielsen Nybegynder
06. november 2000 - 10:34 #2
måske det var et svar :)
Avatar billede bcnhunter Nybegynder
06. november 2000 - 10:39 #3
Tak Paw, dette var en test - da vi lige er oprettet som bruger.

Hygge Christian