Avatar billede maxi-max Nybegynder
15. februar 2003 - 21:25 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

Problemer : SVCD

Hej
Jeg har nogle film i avi, mpeg, Videoklip (wmp) og QuickTime Movie format, som jeg godt ville have ud på en cd og der ved kunne se på dvd'en. Det er naturligvis Video-Cd (VCD) og Super Video-Cd (SVCD) jeg snakker om. Jeg har prøvet at bruge mit fortrukken brander program Nero til dette, men uden held. Det eneste der sker, er nor jeg trækker filmen hen i feltet (ikke mappen) under SVCD/VCD, kommer der en fejl.
Hvad kan jeg gøre ???

Da jeg naturligvis har været i næsten alle spørgsmål om dette emne, støder jeg næsten vær gang ind i hjemmesiden "www.dvdrhelp.com" den kan ikke hjælpe mig, fordi det er på engelsk. :-(
Så kom venligst ikke med den side.

Hjælp…
Avatar billede bentn Nybegynder
15. februar 2003 - 21:39 #1
Nero er ikke det bedste til at lave (s)vcd'er.
Brug hellere, TMPGEnc.
Vedr. guider'- brug denne her: http://www.divxit.dk/artikler.php?kategori=3
den er på dansk.- uddyb gerne nærmere.
Avatar billede dach Nybegynder
15. februar 2003 - 21:41 #2
Jeg kan forstå at du helst vil have noget hjælp på dansk. derfor denne henvisning til PC World, hvor der er noget materiale om at brænde VCD & SVCD
http://www.pcworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=3334&SegmentID=12733
Bemærk fanerne øverst på siden, hvor du skifter videre til det næste delemne.
Avatar billede maxi-max Nybegynder
15. februar 2003 - 21:46 #3
Det der "TMPGEnc" er det noget man skal købe eller kan jeg hente det på nettet ???
Avatar billede bentn Nybegynder
15. februar 2003 - 21:49 #4
Det henter du bare på nettet.Mener der er et link under artiklen, eller finder jeg lige et.
Avatar billede bentn Nybegynder
15. februar 2003 - 21:51 #5
Avatar billede dach Nybegynder
15. februar 2003 - 21:51 #6
På det link jeg henviste til, omtales VCDEasy. det er en pakkeløsning, med alle de elementer du har brug for.
Avatar billede maxi-max Nybegynder
15. februar 2003 - 22:03 #7
dech >>  Jeg har ikke læst det igennem, men kan VCDEasy med alle de for mater som jeg beskrev ???
Avatar billede dach Nybegynder
15. februar 2003 - 22:20 #8
Dér må jeg blive dig svar skyldig. Jeg har ikke rodet med Quicktime & WMP, men det må man vel kunne konvertere - i givet fald. Noget af det vigtigste er at du kan få dansk sprogfil til VCDEasy, hvis du ikke er stiv i engelsk. Så er alle tekster på dansk i menuerne.
Avatar billede maxi-max Nybegynder
15. februar 2003 - 22:24 #9
Jeg her fået den danske tekst fil og jeg har lagt den i den mappe som der stor jeg skal, Ven det virker. Ved du om jeg skal omdøbe den eller någet.
Avatar billede maxi-max Nybegynder
15. februar 2003 - 22:26 #10
sludder, det jeg ville sige var at den ikke virker :-)
Avatar billede dach Nybegynder
15. februar 2003 - 22:33 #11
Du går op i topmenuen. Vælger View, Language, og klik på Dansk
Avatar billede maxi-max Nybegynder
15. februar 2003 - 22:45 #12
Jeg kan ikke tilføje nogle film til listen i VCDEasy. Filmen er en mpeg-fil
Avatar billede maxi-max Nybegynder
15. februar 2003 - 22:47 #13
Kan det være fordi jeg skal have et program til at lave mpeg om til mpeg2 ???
Avatar billede maxi-max Nybegynder
16. februar 2003 - 12:00 #14
Jeg har fået det til at virke.
Tak :-)
Avatar billede bentn Nybegynder
16. februar 2003 - 23:06 #15
thx 4 point :)