Avatar billede synergy Nybegynder
14. februar 2003 - 19:35 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

(Havok) Reactor Cloth

Hej Folkens

Her er en hård nød.

Jeg har givet min character "tøj på" jeg har lavet min char. til et deformable mesh osv. og det hele virker fint på nær en gang i mellem så beslutter cloth-løsningen sig for at der ikke længere skal være collision detection i en frame hvilket udløser at tøjet delvist falder igennem char.

Jeg er klar over at character-intersections kan foresage dette, men nogle gange gør den det også hvor der ikke forekommer nogle intersections.

Så her er mit spørgsmål til den Reactor-kyndige. Er der en som kender en metode hvor man kan sikre sig at cloth-løsningen bliver ved med at collision-detecte hele simulationen igennem? og ikke laver små skodfejl. ( jeg er også klar over at man kan justerer collision tolerance ).

håber der er en som kan hjælpe.

Hygge

S
Avatar billede zerohero Nybegynder
26. februar 2003 - 13:38 #1
Nu kender jeg ikke saa meget til (Havok) Reactor Cloth, da jeg selv benytter mig af den fremragende plug-in: Stitch! Normalt naar vi snakker om toj-generatorer kan det delvist sikre en korrekt kollision ved at justere paa Offsetten! Jo storre din offset er, jo mere vil det se ud som om, at toj og krop kollidere korrekt mod hinanden. Det har dog en bagdel blandt andet at saa som kraven og aermerne, paa en troje, og enderne paa buksebenene ofte vil afslore at offsetten er lidt urealistisk hoj! En anden gylden regl er at dit toj geometrisk skal vaere mere detaljeret end din karakter! Det kan gores meget simpelt ved at smide en MeshSmooth paa dit toj-mesh! Hvis afstanden mellen dine edges paa dit toj-mesh generalt er storre end paa din krop-mesh vil der ofte omkring bojelige led, saa som albuer, knaer osv. ske fejl i kollidereingen. Rent faktisk er det ikke en matematisk fejl, men fordi at generatoren ganske simpelt ikke kan vide, hvor dit kollision-mesh geometrisk praecist befinder sig, naar den ikke har nok geometri (mesh) at gaa ud fra! Det er nok sort snak for de fleste - men det er pisse svaert at forklare grafiske reaktioner med ord! Jeg haaber trods alt at det kunne give dig en ide om, hvordan du eventuelt kan lose dit problem.

Held og Lykke
ZeroHero
Avatar billede synergy Nybegynder
26. februar 2003 - 14:30 #2
Hep Zero tak for dit svar

Det kan godt være jeg skal tage mig lidt bedre tid med at modellerer tøjet.
Jeg skal da også lige se på den der Stitch plug-i ting. lyder spændende.

Hygge

Synergy
Avatar billede zerohero Nybegynder
28. februar 2003 - 11:01 #3
Kig eventuelt paa www.digimation.com der finder du blandt andet Stitch og en masse andre kvalitets plug-ins til fornuftige priser!