Avatar billede sorteplov Nybegynder
14. februar 2003 - 12:01 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Mac OS X - "The program has unexpectedly quit"

Hey

Jeg kører Mac OS X (Jaguar) og selv efter en frisk installation af OS X sker det meget ofte at mine programmer "crasher", programmerne er usandsynligt lang tid om at starte op (fx. tager det Word ml. 2-3 min at starte, hvorefter det som regel "crasher") og simple opgaver som at åbne en fil eller gemme samme er MEGET tidskrævende.

Jeg har prøvet at køre programmet Macjanitor og har så vidt muligt kun et minimum af programmer kørende samtidig.

Jeg har en G4 733 mHz med 1.12 GB ram (jeg har også prøvet at skifte mine RAM ud).

Hvad kan være galt? Hvad kan jeg gøre?
Avatar billede hoejrup Nybegynder
14. februar 2003 - 13:17 #1
Har du husket at formatere hardisken, inden du lavede en frisk installation?

/per
Avatar billede sorteplov Nybegynder
14. februar 2003 - 13:24 #2
Hej hoejrup

Ja det har jeg.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
14. februar 2003 - 13:32 #3
Har du også opdateret til 10.2.3?

/per
Avatar billede sorteplov Nybegynder
14. februar 2003 - 13:33 #4
Hej hoejrup

Ja det har jeg også :-)
Avatar billede sorteplov Nybegynder
14. februar 2003 - 13:34 #5
Alle mine programmer er opdateret til nyeste version.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
14. februar 2003 - 14:39 #6
Prøv at undersøge din disk med Programmer>Hjælpeprogrammer>Diskværktøj

/per
Avatar billede sorteplov Nybegynder
14. februar 2003 - 14:59 #7
Jeg kan ikke kontrollere disken når det samtidig er min startdisk.

Jeg har kørt kontroller/reparer disktilladelser, men det hjalp intet.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
14. februar 2003 - 15:16 #8
Har du husket at opdatere din word?

http://www.versiontracker.com/moreinfo.fcgi?id=12032&db=mac

/per
Avatar billede sorteplov Nybegynder
14. februar 2003 - 15:41 #9
øøøh næ - det havde jeg nu ikke, men jeg kan heller ikke installere den - jeg får flg. at vide

"The default location for this install could not be found. This installer will now quit"
Avatar billede hoejrup Nybegynder
14. februar 2003 - 23:02 #10
Er du godt klar over at der findes to Office versioner?

Den ene version hedder Office 2001, der er udviklet til MacOS 9 platformen. Og så er der Office X, der er lavet til MacOS X.

/per
Avatar billede sorteplov Nybegynder
17. februar 2003 - 10:05 #11
Hej Per

Jeps - det er jeg klar over - det er også Office X jeg har.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
17. februar 2003 - 10:57 #12
Avatar billede sorteplov Nybegynder
17. februar 2003 - 18:15 #13
Tak - jeg havde "kun" version 10.1.2. Det hjalp dog ikke en tøddel på præstationerne af mine programmer - måske må jeg bare leve med at alt tager usandsynligt lang tid og så skifte over til PC på et tidspunkt (det kommer dog til at koste en mindre bondegård i software, men hvis jeg kan nøjes med den halve arbejdstid er det måske det værd). Er nu egentlig også ved at være træt af det begrænsede softwareudbud til Mac OS X.

Farvel Mac !
Avatar billede sorteplov Nybegynder
17. februar 2003 - 18:16 #14
hoejrup skriv lige et svar så får du pointsene.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
17. februar 2003 - 21:10 #15
Her er der et svar.

Du kunne også købe en ny Mac med 2 gange 1.42GHz processorer, for den er hurtigere ca. 30% end den hurtigste pentium.

/per
Avatar billede sorteplov Nybegynder
18. februar 2003 - 09:13 #16
Ja det kunne man jo.... :-)