Avatar billede webbie Nybegynder
28. oktober 2000 - 21:12 Der er 14 kommentarer og
2 løsninger

Netværk Via modem starter automatisk ved login

Når min Windows 2000 Pro DK starter og jeg logger på, så dukker vinduet \"Netværk via modem\" op(den hvor man trykker på etablere forbindelse og modemet ringer op).
Det gør den hver gang jeg logger ind og jeg skal trykke på annuller eller x tre gange for at fjerne vinduet...MEN DET KOMMER GODT EN 15-30 min senere! Hvorfor gør den det og hvordan fjerner jeg det!
Avatar billede blazer Nybegynder
28. oktober 2000 - 21:16 #1
Fjern krydset i etabler forbindese automatisk(ved ikek om det virker...emn et forslag.........)
Avatar billede webbie Nybegynder
28. oktober 2000 - 21:25 #2
Nej...krydset er fjernet...og problemet er heller ikke, at den ringer op automatisk...men vinduet dukker bare op hele tiden og venter på jeg skal trykke på en af knapperne og når jeg trykker på annulere, dukker den op to gange igen med det samme og derefter går der 15-30 min, før den kommer igen forfra!!
Avatar billede double-g Juniormester
28. oktober 2000 - 21:37 #3

Passer tidsrummet med det interval du har sat Outlook til at tjekke post ???
Avatar billede webbie Nybegynder
28. oktober 2000 - 21:41 #4
double-q >>

Outlook Express står til at hente post hver 30 min, så det passer ca.! Men når Outlook Express slet ikke er startet, skulle den så gøre det!
Avatar billede goulduck Nybegynder
28. oktober 2000 - 22:16 #5
Så har du vel et eller andet program som vil på nettet ..
Avatar billede webbie Nybegynder
29. oktober 2000 - 03:32 #6
Nu har jeg prøvet at afinstallere programmer som kunne have intentioner om at ville på nettet. Det gælder Creative SB Live Live Update program, det være sig Winamp og Microsoft Outlook 2000, men stadig ingen ændringer...Computeren vil stadig have adgang til internettet (når jeg har afinstalleret ovenstående programmer, er windows 2K som når jeg lige har installeret den) Jeg har prøvet at slå nogle services og program start fra i windows Reg, det var programmer som kunne have noget med det at gøre, men det hjalp heller ikke. HVORFOR VIL MIN COMPUTER SÅ STADIG PÅ NETTET NÅR JEG LOGGER PÅ!? Håber i kan hjælpe mig derude i Cyberspace
Avatar billede svein Nybegynder
30. oktober 2000 - 10:09 #7
Du skal også checke at du ikke har kommet til at slå til \"Always Dial This Connection\" i Internet Exlorer - Tools - Internet Options - Connections.
Avatar billede elohim Nybegynder
30. oktober 2000 - 10:58 #8
Win2000 har muligheden for fjern onloging til andet netværk. Hvis du har valgt den mulighed da du installerede win2000 vil den forsøge at logge på nettet. Det er en kendt mulighed for NT OS.
Gennemgå din opsætning i netværk i kontrolpanelet.
hilsen Elohim.
Eller også kan det være Svein´s forslag der også er en mulighed.
Avatar billede elohim Nybegynder
30. oktober 2000 - 11:13 #9
Prøv lige også at tjekke dit logon billede, der i starten af opstarten af win2000. der er der en knap der hedder indstillinger, klik på den og se om der er et kryds i log på med fjernlogon, hvis ja fjern det.
Hilsen Elohim
Avatar billede double-g Juniormester
31. oktober 2000 - 20:41 #10

Bare en vild ide :
Kunne det være et program, som du ikke ved er der ???
F.eks Back Orifice eller noget andet lusk
Avatar billede webbie Nybegynder
31. oktober 2000 - 21:32 #11
Der går lige et par dage nu, så holder jeg et netparty, hvor en af mine kammerater har programmer til at tjekke for ting som det! Så jeg vil da svært overveje, om nogle har adgang til min pc, uden jeg ved det...men lad os nu se. Jeg har stadig ikke fået testet elohim og sveins for slag! Men gør det nok i morgen...

WeBBie
Avatar billede burad Nybegynder
03. november 2000 - 07:55 #12
under logon skermen er der nogle ekstra fungtioner i knapen
options>>

Der er en knap der heder log på med netværk via modem.
hvis du er komet til at slå den til ringer den op når du har intastet Burger on password
Avatar billede saitech Nybegynder
03. november 2000 - 08:52 #13
gå ind i dit control-panel og åbn internet indstillinger.. marker undermenuen \"Forbindelser\" der skal du sætte din internet forbindelse til \"aldrig at ringe en forbindelse op\" eller sådan noget... Hvis det ikke virker prøv så at gør som burad har skrevet.. Det kan nemt være det der er problemt.. Det som burad tror at du gør er: Din computer prøver at ringe op til en eller anden server og prøver på at logge på den.. På den måde kan du få adgang til nogle filer på serveren.. Det bruges meget af folk som skal i forbindelse med deres arbejde hjemmefra... Håber at du kunne bruge svaret....

GOD FORNØJELSE..............
Avatar billede zaq1 Nybegynder
16. november 2000 - 00:34 #14
Mange email-virusser benytter sig af at sende \"sig selv\" videre og ville derfor trigger en dialup. Så kør lige en virus-scan, for en sikkerheds skyld :)
Avatar billede elohim Nybegynder
05. december 2000 - 12:51 #15
Webbie Jeg er meget utilfreds med at du har akcepteret svaret fra burad, når han giver samme svar som jeg gør. Jeg giver det bare den 30/10 og han giver den 03/11
Det fatter jeg IKKE en skid af, bortset fra hvis du kender ham personligt så heller vil give point til ham
Hilsen en skuffet Elohim
Avatar billede kenn-s Nybegynder
21. marts 2003 - 12:40 #16
-