Avatar billede otis Nybegynder
21. januar 2003 - 08:27 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Make: Command not found.

Jeg sidder og installerer mysql på en macos 10.2. Det virker også fint indtil jeg skal til at compile.
Jeg bliver her informeret om at kommandoen make ikke kan findes.

Jeg har også kigget i /usr/sbin da jeg ville finde det mest relevant at søge der. Er der andre der har oplevet det samme og kan hjælpe med at finde en løsning herpå ?
Avatar billede egonspock Seniormester
21. januar 2003 - 18:19 #1
Du har sikkert ikke installeret developer tools. De er i en mappe i Applications mener jeg, ellers kan den nyeste version downloades gratis fra Apple(kræver nok medlemskab af Apple Developer Connection, men det er også kun godt. http://www.apple.com/developer/ ) Men hvorfor gøre det så besværligt, når du får det hele smidt i hovedet på http://www.entropy.ch/software/macosx/mysql/ ? Et gudsbenådet site, i øvrigt. Marc Lineage, som har det, er noget for sig selv! Ellers bør du også kigge på http://www.macdevcenter.com/ som er O'Reilly's fede sider med mange gode tutorials, bl. a. også med at få MySql til at køre i OSX
Avatar billede otis Nybegynder
21. januar 2003 - 19:13 #2
Jeg har installeret developer tools. Og jeg mener at have haft gang i den lilla' side før engang.

Men jeg vil vende tilbage imorgen med svar, da jeg ikke er på arbejde mere for idag.
Avatar billede egonspock Seniormester
21. januar 2003 - 20:42 #3
Min make ligger i /usr/bin. Er din Path-variabel i orden? Hvad siger den hvis du skriver "which make" ?
Avatar billede otis Nybegynder
24. januar 2003 - 01:11 #4
Det var blevet lavet af nissen i nattens mulm og mørke, så jeg vælger at dele points med dig.