Avatar billede kenneth39 Nybegynder
20. januar 2003 - 19:54 Der er 15 kommentarer

Kan ikke se egen HP fra WAN siden ????

nu er jeg fandme træt af tdc og ders Ukompentente supportere.
Jeg har et BIG problem, jeg kan ikke se min egne sider jeg har på min webserver fra Wan siden, jeg kan kun se den hvis jeg feks. går ind på http://www.jupe.dk/www.netskuffen.dk.
Jeg hoster nogen undersider til mit domæne fra egen webserver.
Kan det virkelig være rigtigt at de ikke kan hjælpe mig og blot siger det er en intern fejl på min egen maskine ???
Ligeledes kan jeg heller køre video/tale over MSN .
Min konfigation er flg. en netgear 114r websave router hvor jeg kører 5 pc på.
Alle ude fra kan gå på både min ftp og webserver.
Håber der er nogen der ude der kan hjælpe mig
hilsen
kenneth39
Avatar billede disky Nybegynder
20. januar 2003 - 20:18 #1
Tja TDC levere nu danmarks bedste og mest stabile internet, men lad det nu ligge.

Dit problem er nok at du ikke har nat'et port 80 fra din wan til den IP din webserver er på.

Gør det og det virker.
Avatar billede tumben Novice
20. januar 2003 - 23:07 #2
apropo "Ligeledes kan jeg heller køre video/tale over MSN "...det er med 99,9 %sikkerhed din NAT...læs evt her omkring http://www.microsoft.com/windowsxp/pro/techinfo/deployment/natfw/winmesconfig.asp.
såvid vides er der ikke nogen der har nat ..der samtidig kan få video og tale til at virke...100%
Avatar billede disky Nybegynder
20. januar 2003 - 23:19 #3
Problemmet er H.323 protokollen.

Jeg har fået både lyd og tale til at virker via H.323 protokollen på min Speedstream router, jeg anvender til ProAccess, men der skulle en firmware update til.

Jeg har ikke prøver i MSN, da jeg ikke kan lide programmet, men under Yahoo messenger fungerer både tale og lyd helt som forventet.
Avatar billede mfalck Praktikant
20. januar 2003 - 23:25 #4
jeg tror at problemet er at når der kommer er request indefra så kan routeren ikke finde ud af bruge NAT til at finde webserveren. Jeg har selv det samme problem og har løst det ved at sætte min DNS-server op til internt at resolve webserverens ipadresse til den lokale ip-adresse og ekstern til at resolve til den offentlige ipadresse (det er Bind under linux som man kan jonglere lidt med). Jeg ved ikke om det er den mest optimale løsning, men nu har jeg kørt med det i et halvt år og det er ret stabilt.
Avatar billede kenneth39 Nybegynder
20. januar 2003 - 23:57 #5
jeg kan også godt få yahoo messenger og netmeeting til at virke , yahoo har jeg fået fortalt kører via din browsers proxy , men det er da mærkeligt at man ikke skulle kunne se sin egen websever uden at man skal igennem en andes proxy, da jeg var københavner (i 40 år *GG* ) havde jeg cybercity med cisco router , alt fungerde perfekt , fjernstyring via msn tale og video lige så , NU KAN Jeg ikke en skid (næsten) men det problem har plaget mig i over et halv år (flyttede til JYLLAND ) jeg har gennemsøgt nettet på kryds og tværs men stadig ingen brug bar løsning , men må nok komme til den konklusion at det nok er den router jeg i købte for at kunne være flere pc på teledanmarks bredbånd (gudskelov kommer cybercity snart til det mørke) men det kunne da være dejligt hvis man kunne få en brugbar løsning eller få fortalt hvad der nøjagtig er i vejen med den konfigation man nu kører med ( køre XP )
kenneth39
Avatar billede tumben Novice
21. januar 2003 - 00:04 #6
roter... for at være flere ..hvorfor dog..her kører det da udemærket med en switch  (tdc bredbånd. dynamiske...men altid den samme ip)
Avatar billede kenneth39 Nybegynder
21. januar 2003 - 00:07 #7
kører mere router for at have fast ip og for at kunne dele ip til hver sin maskine, da de hver især har en funktion på netværket :)
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
21. januar 2003 - 18:36 #8
Hvordan prøver du at tilgå din hjemmeside på din egen webserver?www.netskuffen.dk?
Kan andre men du kan ikke?
Virkede det da du havde cybercity?
Avatar billede kenneth39 Nybegynder
21. januar 2003 - 18:39 #9
til azzer
jeg jeg prøver at tilgå den via wan www.netskuffen.dk de sider der så ligger på mine egen sever kan jeg ikke se og ja alle andre kan godt se dem og ja det virkede perferkt da jag hade CC
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
21. januar 2003 - 19:06 #10
Jeg blev ikke meget klogere af det der :)

1. Din egen server? Ligger alle domæner ikke på din egen server?
2. Hvilken webserver bruger du?
3. Kan andre men du kan ikke? (hvis ja er det muligvis routeren, hvis nej er det med 99& sikkerhed din webserver)
Avatar billede kenneth39 Nybegynder
21. januar 2003 - 21:01 #11
til azzer

www.netskuffen.dk ligger på et webhotel, jeg hoster så selv nogen underliggende sider på xp iis server, alle kan se det men ikke jeg selv når jeg køre over wan, kan godt når jeg kører http://localhost men jeg har selv den store tiltro til at problemet sikkert ligger i min router (altså min natfunktion)
kenneth39
Avatar billede kenneth39 Nybegynder
22. januar 2003 - 00:00 #12
The requested URL '/desktop/Girls/index.html' was not found on the RomPager server.  får forresten denne fejlmelding når jeg prøver at logge på fra wan siden

kenneth39
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
22. januar 2003 - 07:24 #13
hvis det virker for andre så ja. Jeg ikke den tekniske forklaring, men det er din forespørgsel som ikke kan "vende" i routeren. Det er en ofte set problemstilling, men hvis det virker for andre hvad er så problemet ? ;)
Avatar billede kenneth39 Nybegynder
22. januar 2003 - 07:37 #14
azzer

ja jeg ved ikke om du kender det, men når det har virket før hos en anden udbyder og anden router ja så vil man have det til at virke ikke.
Jeg er kommet så langt selv nu at det er nat i min router der gør jeg ikke kan se at der er nogen måder til at få det til at kører på :(
jeg har en netgear router tilsluttet simens skillefilter men den oplysning ændre nok ikke på meget, så jeg må vil leve med at skal gå igennen en anden proxy eller min local host når jeg skal se hvad jeg har på egen server :(
og så er det bare at komme igang med at forwarde div. porte :)=)
jeg lade lige spørgsmålet stå åben lidt, kunne jo være der kom de vise sten
og må du ellers have en god morgen azzer
kenneth39
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
22. januar 2003 - 08:15 #15
Ja, lad spørgsmålet stå åbent.

Jeg tror ikke på at du skal lave portforwarding for det har du allerede gjort. Jeg tror mere på at routeren ikke forstår at håndtere at source og destination er den samme.