Avatar billede jomfru78 Nybegynder
16. januar 2003 - 19:41 Der er 1 løsning

kan man knytte to movier sammen?

hej...
er det muligt at knytte to movier sammen i director?
Jeg har to individuelle spil,som er lavet i lingo/director som skal fremstå som var det et spil. Altså en level A og B.
Det skal foregå således at når movie A er gennemført går man automatisk videre til Movie B uden at man skal starte (trykke play) i level B.??
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
16. januar 2003 - 21:45 #1
Ja det er muligt.

Måden det sker på er egentlig som om du ville hoppe fra et frame til et andet, og skrives på følgende måde:

on exitFrame
go to frame 1 of movie "movienavn.dir"
end

Eller med markeres:
on exitFrame
go to frame "framenavn" of movie "movienavn.dir"
end

Det vil sige at du opretter et framescript, på det tidspunkt hvor den skal skifte til movie B, hvor du skriver en af ovenstående muligheder. Og når spillehovedet når hen til scriptet springer den automatisk til Level B