Avatar billede nightshad Nybegynder
15. januar 2003 - 12:56 Der er 7 kommentarer

Mangler Sessions med Login

skal bruge  en login som henter brugere fra MySQL database og har en sessions som gemmer brugernavn = $brugernavn og password = $password og login = 1
Avatar billede swaxi Nybegynder
16. januar 2003 - 15:45 #1
<?php
    if (!isset($HTTP_SESSION_VARS['brugernavn']) || isset($HTTP_POST_VARS['logout'])) {
        $HTTP_SESSION_VARS['brugernavn'] = null;
        $HTTP_SESSION_VARS['password'] = null;
        $HTTP_SESSION_VARS['login'] = 0;
    }

    if (isset($HTTP_POST_VARS['brugernavn'])) {
        // forudsætter en tabel "brugere" med to felter "brugernavn" og "password"
        // forudsætter at der er etableret forbindelse til mysql
        $query = 'SELECT `brugernavn`,`password` FROM `brugere`';
        $result = mysql_query($query) or die(mysql_error());
        while ($row = mysql_fetch_array($result)) {
            if ($HTTP_POST_VARS['brugernavn']==$row['brugernavn'] && $HTTP_POST_VARS['password']==$row['password']) {
                $HTTP_SESSION_VARS['brugernavn'] = $HTTP_POST_VARS['brugernavn'];
                $HTTP_SESSION_VARS['password'] = $HTTP_POST_VARS['password'];
                $HTTP_SESSION_VARS['login'] = 1;
            }

    if ($HTTP_SESSION_VARS['login']==0) {
        echo "<h1>login</h1>\n";
        echo "<form method=\"post\" action=\"$PHP_SELF\">\n";
        echo "brugernavn : <input type=\"text\" name=\"brugernavn\" value=\"\" /><br />\n";
        echo "password : <input type=\"password\" name=\"password\" value=\"\" /><br />\n";
        echo "<input type=\"submit\" />\n";
        echo "</form>\n";
        die;
    }
?>

<form method="post" action="<?=$PHP_SELF?>">
<input type="hidden" name="logout" value="1" />
<input type="submit" value="logout"/>
</form>
Avatar billede avminarm Juniormester
22. januar 2003 - 09:19 #2
kig lidt på www.sukos.dk han har et login script liggende
Avatar billede nightshad Nybegynder
22. januar 2003 - 15:15 #3
Ehm
Avatar billede swaxi Nybegynder
22. januar 2003 - 18:13 #4
nightshad : det kommer du nok til at uddybe lidt
Avatar billede nightshad Nybegynder
22. januar 2003 - 18:32 #5
hehe
Avatar billede nightshad Nybegynder
22. januar 2003 - 18:32 #6
hader det her email system har du iCQ eller MSN?
Avatar billede swaxi Nybegynder
22. januar 2003 - 20:52 #7
icq:35455394