Avatar billede madzzz2 Nybegynder
26. oktober 2000 - 20:45 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Strata 3D

Er der nogen som ved hvordan man animerer i strata. Jeg har ledt og ledt, men jeg har ikke været heldig endnu. Hjælp!!!
Avatar billede chrthegreat Nybegynder
27. oktober 2000 - 09:38 #1
Hej Madzzz.
Jeg har præcis det samme problem. Jeg indstallerede det i går, men jeg har heller ikke rigtig fundet ud af hvordan man animere. Man kan jo godt gemme som *.avi format (VideoForWindows) men den gemmer kun et billede. Er der nogle der kan hjælpe mig (OS) med Strata 3D. Madzz, har du downloaded den gratise version på nettet?
Avatar billede madzzz2 Nybegynder
27. oktober 2000 - 15:07 #2
Ja jeg har også downloaded det fra Strata\'s side! Hjælp!
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
30. oktober 2000 - 15:57 #3
Jeg har engang arbejdet i Strata Studio Pro, Blitz 1.75. (På MAC)

Kan jeg hjælpe??
Avatar billede madzzz2 Nybegynder
30. oktober 2000 - 21:34 #4
Ja det kan du godt hvis du kan forklare os hvordan man animerer i Strada. Altså hvordan man får tingene til at bevæge sig. Tusinde tak hvis du kan hjælpe mig.
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
30. oktober 2000 - 21:43 #5
Pyh, kan jeg huske det?

Jo, du har en animationspalette, ikke

Der er en tidslinie øverst, og der trækker du \"curseren\" et stykke frem, det er sådan en lille grolig bjælke.

Då tager du et sf dine objekter, og flytter det lidt.

Der skulle nu være dukket to \"prikker\" op i animationsmenuen, nemlig en keyframe for tiden 0 sek, og en længere henne, der hvor du flyttede.

Passer det bare lidt indtil nu??
Avatar billede madzzz2 Nybegynder
31. oktober 2000 - 15:31 #6
Ja det er rigtigt. Hvis du så kan sige mig hvordan man ser vidioen ville det være perfekt. Altså så ville du få the points.
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
31. oktober 2000 - 16:41 #7
Ser videoen? Du har vel set at der er en playknap i animationspaletten?

Du vil vel have lavet en færdig Quicktime film, ikke?
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
31. oktober 2000 - 16:41 #8
Er det på en mac
Avatar billede madzzz2 Nybegynder
31. oktober 2000 - 17:23 #9
Nej det er på pc. Ja det er det jeg gerne vil have det til at blive, en Real film. I versionen til Pc er der kun en knap så at man kan se billedet i still.
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
01. november 2000 - 09:20 #10
Jeg har ikke strata mere, så det er efter hukommelsen, men kigger på det i aften
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
01. november 2000 - 09:23 #11
Det er noget med at man vælger at rendere i højeste kvalitet, hvilket fremkalder en dialogbox, hvor du fortæller hvordan du vil have renderet: kvalitet, raytrace, smooth m.v., og der fortæller du også om du vil have en enkelt frame, eller fra fx. frame 0 til 200.
Og så skal du så fortælle hvor du vil have gemt filen.
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
01. november 2000 - 09:26 #12
Filformatet du kan gemme I er sikkert mov (QT) eller avi.

Så vidt jeg ved er det mere kryptisk at lave ra-filer, men måske kan Strata?!?
Avatar billede madzzz2 Nybegynder
01. november 2000 - 14:15 #13
Du har ret så svar og få de 69 points. Tusinde tak! Det skal jeg nok huske.

P.S. Hvis jeg kan hæver jeg det til 100.
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
01. november 2000 - 23:25 #14
Tusind tak!! ;o)