Avatar billede wap Nybegynder
26. oktober 2000 - 14:35 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

CD-Brænder problem

Hej med jer !!
Jeg kan ikke installere mit plextor cd/rw.
Den sidder alene på sekundær IDE og den bliver læst under opstarten på den sorte skærm men, den er væk når jeg prøver at finde den på comp\'en. Den er sat som master. Måske er det noget med at finde et drev til den eller sådan noget. Er der nogen der kan hjælpe.
Avatar billede slashman Nybegynder
26. oktober 2000 - 14:37 #1
Har du kört Plextor installations program ?
Kan du se den i Kontrol panel - Enhåndshåndtering - eventuelt med udråbstegn ?
Avatar billede slashman Nybegynder
26. oktober 2000 - 14:57 #2
Hvis du kan se den, så välg egenskaber og indläs ny driver far medfölgende CD-ROM.
Hvis ikke skal du välge \'Tilföj hardware\' i kontrol panel og fölge instruktionen.
Avatar billede wap Nybegynder
26. oktober 2000 - 15:29 #3
Jeg har ikke noget installationsprogram. Den er ikke i enhedshåndteringen. Jeg har et udråbstegn i sekundær IDE. Der hvor brænderen er tilsluttet. Det program jeg har fået med er plex-tools men, der kan jeg kun se mit almindelige cd-rom drev.
Avatar billede slashman Nybegynder
26. oktober 2000 - 15:53 #4
Der må väre mere en plex-tools på CDen ellers må du pröve på på www.plextor.com
Har du prövet \'Tilföj hardware\' ?
Avatar billede wap Nybegynder
26. oktober 2000 - 16:20 #5
Jeps ! det er prøvet. Jeg har lige hentet driver hos noget der heder CeQuadrat. Det virkede ikke.
Der er også en cd med der hedder CeQuadrat. Denne CD er ikke tilgængelig p.g.a.at key\'en er forkert. Jeg har prøvet flere gange men forgæves. Jeg kan kun se Brænderen i boot opstarten og så er den ellers væk. Jeg prøver stadig at søge efter driver til den på nettet men, intet har hjulpet endnu.
Avatar billede x_mrtee_x Nybegynder
26. oktober 2000 - 16:44 #6
CeQuadrat CD\'en er et program til at brænde med - det har intet at gøre med drivere til brænderen. De ligger på CD\'en med PlexTools (jeg har selv lige installeret en Plextor brænder)
Avatar billede wap Nybegynder
26. oktober 2000 - 17:04 #7
jeg kan ikke få driverne frem. Skal jeg have en ny controller. Min alm. CD-rom er ok. Skal brænderen ligge under ikonet cd-rom i enhedshåndtering ?. Når jeg søger efter ny hardware kan plextor ikke findes.
Avatar billede wap Nybegynder
26. oktober 2000 - 20:21 #8
Jeg fandt selv problemet. Jeg skulle installere en controller mere.
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
26. oktober 2000 - 21:19 #9
>> Wap, omkring WinOnCD (fra CeQuadrat)... den typiske fejl med seriel nr. er at du SKAL skrive mindst et tegn i company feltet samt navn...det er ikke nok med navn og serial nr.