Avatar billede raiden Nybegynder
08. januar 2003 - 03:41 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

modem

hejsa jeg er lige igang med at instalere et internt modem i min mors computer men det er lige meget hvad dælen jeg gør så vil den ikke forbinde til internettet
hun bruger windows xp og hvergang jeg forsøger at ringe op hænger den bare ved etablerer forbindelse og så sker der ikke mere.
jeg har også prøvet med mit gamle multitech externe modem og der er der det samme i vejen med at den ikke vil etablere forbindelse.

er der nogen som har et godt råd til hvad der kan være i vejen?
Avatar billede boris Mester
08. januar 2003 - 06:03 #1
Jeg  har haft samme problmer, godt nok med NT.
Det eneste der hjalp var at installere andre modem drivere.
Faktisk virkede det godt med en standard driver fra NT, men mindre godt med den "rigtige" driver.
Her gælder det selvfølgelig om at det skal passe til XP.
Avatar billede bengtwendt Nybegynder
08. januar 2003 - 08:34 #2
Hej, når du installerer et moden er det en god idet under administration af computeren, at fjerne alle gamle modem med driver, og fjern modemet fysisk.
Genstart PC'en uden modem, sluk og instalerer modemet, XP skulle selv finde ud af at der er ny hardware, hvis du har en cd med driver så brug den.
Virker dette ikke så kom lige igen.
Venligst Bengt
Avatar billede draeber Nybegynder
08. januar 2003 - 08:49 #3
når den at ringe op???
Avatar billede raiden Nybegynder
08. januar 2003 - 11:44 #4
nej den får slet ikke forbindelse med tlf linien.
og på cd'en er der ingen driver til windows xp.
jeg prøvede for sjov skyld at instalere windows 95 men det var det samme
men der skal man jo vælge hvilken com port den skal sidde på og jeg kunne kun vælge com 1 eller com 2 hvor det jo er et interns modem så skal den vel sidde på com 3 eller sådan noget
Avatar billede boris Mester
08. januar 2003 - 11:50 #5
Det lyder ikke som den rigtige driver, hvis den leder efter com-porte.
Find ud af, hvad dit modem hedder og søg så efter xp-drivere til det på firmaets web-adresse, eller spørg hvor du har købt det.
Lige en ting - er du helt sikker på, at telefonledningen helt hen til modemet er ok?
Avatar billede bengtwendt Nybegynder
08. januar 2003 - 11:57 #6
Jeg vil mene at en win 2000 driver skal kunne klare det
Avatar billede Slettet bruger
12. januar 2003 - 22:58 #7
If. mine erfaringer løses problemet ved at inst. den rigtige driver til det interne modem. WinXP er ikke særlig go til interne modemer. Dens native drivere virker bare ikke med mange modemer.

Find derfor den opdaterede xp driver til WinXP og inst. den!

Når denne er inst. burde du gå ind i egenskaber for modemet i "telefon- og modemindstillinger" i kontrolpanelet og under fanen "Avanceret" indtaste følgende:

AT&F

Det ville være rart at vide hvad for et internt modem det drejer sig om, og hvilken fejl (fejlnummer) du får, når du prøver at connecte. Fx fejl 691, 720, 680 osv osv...

En anden go' idé er at sætte 3 kommaer bagefter den pulje modemet ringer op til - altså opkaldsnummeret. Sæt evt. også lige ét komma foran nr.

/SRV
Avatar billede raiden Nybegynder
13. januar 2003 - 01:54 #8
det er et topcom xplorerer100 internt modem

når jeg prøver at instalere dens egne drivere sigen den at windows xp ikke kunne finde nogle bedre drivere end der allerede er instaleret.

den siger overhovedet ingen lyd når jeg prøver at ringe op men efter et stykke tid kommer den med en fejl 777
Avatar billede Slettet bruger
13. januar 2003 - 02:30 #9
Hmm - prøv lige at checke det her link:

http://www.topcom.be/downloads/deskmaster/modem_drivers.htm
Avatar billede Slettet bruger
13. januar 2003 - 02:31 #10
Sorry forkert link: (her er det rigtige)

http://www.topcom.be/downloads/xplorer100/index.htm
Avatar billede Slettet bruger
13. januar 2003 - 02:35 #11
Jeg kan se at modemet er et connexant modem, hvilket jo er et fedt chipset. Gør derfor følgende efter inst. af den rigtige driver:

Kontrolpanel - Telefon- og modemindstillinger - under fanen modemer - gå ind i egenskaber for dit modem - under fanen avanceret indtast følgende:

AT+MS=V34

OK hele vejen ud, og ring derefter op og kom forhåbentlig igennem ;-)

/SRV
Avatar billede raiden Nybegynder
13. januar 2003 - 03:56 #12
nej det hjalp heller ikke når jeg prøver at instalere driveren kan kan jeg kun vælge at instalere modemet på com1 eller com2 men når computeren selv finder modemet bliver den instaleret på com3
Avatar billede boris Mester
13. januar 2003 - 06:04 #13
Du må bare blive ved med at lede efter den rigtige driver - hvis den findes til XP. Eller droppe XP.
Om fejl 77 er du ikke alene:
http://forums.us.dell.com/supportforums/board/message?board.id=oplex_modem&message.id=1152

Hi Greenie,

    This error occurs if one has installed a driver that is not compatible with the given operating system in your case windows XP. Check the website of your modem and try to get the most recently updated driver version that is compatible with Windows XP. This should fix the problem. I hope this helps.
Avatar billede boris Mester
13. januar 2003 - 06:04 #14
jeg mente 777
Avatar billede Slettet bruger
13. januar 2003 - 14:07 #15
Følger du anvisningerne på http://www.topcom.be/files/xp100winXP.doc ???

/SRV
Avatar billede movingrok Nybegynder
27. marts 2003 - 20:23 #16
Error 720: No PPP control protocols configured.
This error can occur if you computer has been incorrectly setup for access to the internet. Follow the steps below to help resolve this issue:

Double click the 'My Computer' icon.
Now double click the 'Dial-up Networking' icon.
Right click on the 'Alcatel Speedtouch Connection' icon and select 'Properties'.
Select the 'Server Types' tab, and ensure you have the 'Type of Dialup Server' set to 'PPP: Internet, Windows NT Server, Windows 98. If you do not have this option, select the one starting with 'PPP:'
Click the 'OK' button at the bottom of the page, and attempt the connection again.