Avatar billede nstenberg Nybegynder
07. januar 2003 - 13:51 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Om synliggørelsen af coadmins

Hej!

Baggrund: Brugerne skal kunne skelne imellem hvornår en person der er coadmin, fungerer som coadmin og hvornår han/hun fungerer som almindelig bruger/deltager. Dette mener jeg ikke er tilstrækkeligt p.t., hvor de omtalte blot skriver fx "co-admin" i deres signatur.

Forslag: Der oprettes en funktion for co-administratorene, hvor de i forbindelse med et svar/kommentar, skal krydse af om de svarer/kommenterer som coadmin eller som almindelig bruger.
Når de vælger at kommenterer som alminedlige brugere, ændres baggrundsfarven i den boks, hvor brugerId, dato og tid står, til fx en mild, rød nuance, som indikerer for spørgeren og de andre deltagere, at dette svar/denne kommentar har særlig vigtighed.
Derudover bør co-administratorenes navne også automatisk blive tilføjet et "coadmin" inde i en parantes [dvs. (co-acmin)], således at brugeren er klar over at der er tale om et indlæg fra en co-admin.
Desuden bør det (hvis det p.t. er muligt) ikke være muligt at en co-admin har mulighed for at få points for et svar, når han udfører sit hverv af coadmin; dels pga. personens særlige stilling som ordenshåndhæver, og dels fordi points måske kunne tolkes som bestikkelse.

| Nikolaj
Avatar billede Slettet bruger
07. januar 2003 - 13:56 #1
nu blander jeg mig kun i det med points som du siger...

hvad er det nu for noget pis? En coadmin er da en ganske almindelig bruger som bare ønsker at eksperten er et godt sted at være... hvis man er coadmin er man nok ikke dum nok til at kunne bestikkes da de også bare vil blive bombaderet af "normale" brugere... bare fordi de har lidt ekstra funktioner, behøves man da ikke lægge bg farve på deres kommentarer og afspille en lyd der siger "BIIIIIP, stik af, en coadmin er landet....!" de har da lov til at deltage her som alle andre brugere uden at skulle fratages muligheden for points osv...

Min mening.. Håber at folk synes nogenlunde det samme :D
Avatar billede nstenberg Nybegynder
07. januar 2003 - 14:02 #2
Nu er der jo kun tale om tildeling af points for svar de giver, når de fungerer som coadmin -- hvilket må anslås til ikke at ske alt for tit, eftersom en person jo oftest kun fungerer som coadmin når der er noget "galt" med spørgsmålet karakter/indhold.
Kan du komme med et eksempel på at en coadmin har fået points for en irettesættelse?

| Nikolaj
Avatar billede Slettet bruger
07. januar 2003 - 14:05 #3
hvorfor skulle en coadmin smide en "hovhov, det må du ikke!" besked som et svar overhovedet?? Coadmins tager ikke imod points der skal afleveres eller "destrueres".. det gør admin eller den såkaldte skraldespandbruger  :)
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
07. januar 2003 - 14:06 #4
Jeg mener ikke at en yderligere fremhævning af coadmins er nødvendig overhovedet.

Hvis der er skrevet en kommentar fra en coadmin, ser man det sikkert - og gør man ikke vil man i de fleste tilfælde hvor der er behov for coadmin, modtage en mail fra coadmin. Ofte bliver mange "problemer" klaret uden indlæg i sp. overhovedet.

Dit ønske vedr. point kan jeg ikke forstå. Det du skriver kan jeg slet ikke forstille mig er noget problem - det er måske noget du har oplevet? I så fald, kom med et link.

pelkjaer - coadmin :)
Avatar billede nstenberg Nybegynder
07. januar 2003 - 14:08 #5
Nå, nu kan jeg se hvad der er galt. Du har ret - jeg skulle selvfølgelig ikke have sagt at en coadmin i sin fuktion af coadmin, skulle kunne lægge et svar. Denne funktion skulle selvfølgelig fratages ham, i disse situationer.

Endnu bedre: Når en person der er coadmin, vælger at fungerer som coadmin i et konkret spørgsmål, bør hans indlæg ikke bære titlen "kommentar" eller "svar" men snare "anmærkning"

| Nikolaj
Avatar billede Slettet bruger
07. januar 2003 - 14:11 #6
det er jo hamrende ligegyldigt.... en coadmin er jo ikke så dum at lægge en "fyfy" besked som svar.. (medmindre det var en storstor fejl :))
Avatar billede nstenberg Nybegynder
07. januar 2003 - 14:12 #7
Man kan vel konkretiserer forslagets formål som følger:

Der skal være rene og synlige linier imellem, hvornår en bruger - der er valgt til coadmin - fungerer som almindelig menig bruger og hvornår han fungerer som coadmin.
Dette mener jeg opnås bedst ved mit ovenstående forslag.

Lige vdr. pts.: Som jeg nævnte før: Hvorfor ialverden skulle en coadmin få points for en irettesættelse?

| Nikolaj
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
07. januar 2003 - 14:16 #8
nstenberg>>Rene linjer - det er der også. Får en coadmin behov for at kontakte dig, kan/hun sende dig en email direkte.

Vedr. point - jamen det sker ikke. Har du noget at bakke den påstand op med?
Avatar billede nstenberg Nybegynder
07. januar 2003 - 14:19 #9
Du siger altså at der er almindeligt at en coadmin får points for en irettesættelse? Dette virker meget besynderligt.
Avatar billede Slettet bruger
07. januar 2003 - 14:21 #10
hey jeg vidste ikke du var coadmin pelkjaer ;o)
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
07. januar 2003 - 14:22 #11
nstenberg>>Nej, jeg siger det stik modsatte :)
Avatar billede nstenberg Nybegynder
07. januar 2003 - 14:27 #12
I mit indlæg forsøgte jeg ikke at mistænkeliggøre nogle coadmins. Jeg forsøgte blot at påpege at en coadmin ikke burde kunne modtage pts. for et svar, som han har sendt som en irettesættelse. Men da det er yderst sjældent at en coadmin giver sin irettesættelse i form af et svar - erindrer ikke nogle tilfælde herpå - er der selvfølgelig tale om marginaliteter; måske endda blot hypoteser. Men pointen er den, at selvom dette ikke finder sted p.t. kan man jo aldrig bide sig sikker på hvad der vil ske i morgen.

Lige mht. mit indlæg igen, så var det sidstnævnte punkt jo også nævnt under "desuden", og er langt mindre vigtigt end indlægets formål: At gøre det endnu mere synligt for brugerne af Eksperten, hvornår en co-admin fungerer som en co-admin eller som en almindelig bruger.

| Nikolaj
Avatar billede nstenberg Nybegynder
07. januar 2003 - 14:27 #13
Peljaer> Jeg tror desværre at vi er enige ;-)
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
07. januar 2003 - 14:32 #14
nstenberg>>Hvis vi er det er du utrolig dårlig til at formulere dig :) -no offence.

Det jeg siger er, at jo det er *muligt* at modtage point for coadmins når de svarer, men jeg siger også at det ikke sker.

Siden du mener det er et problem, så efterlyser jeg da stadig links til samme.
Avatar billede bearhugx Nybegynder
07. januar 2003 - 14:34 #15
Jeg henviser lige til http://www.eksperten.dk/spm/295350 , hvor dette også er diskuteret (markeringer i alle afskygninger)

Læs evt indlæg @ Kommentar: bearhugx 16/12-2002 17:43:10

Hvor jeg gør rede for en metode til at coadmins kan svare "coadmin-agtigt" (dvs. men markering osv - samtidig vil dette også være udenfor svar/kommentar-sfæren)
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
07. januar 2003 - 14:36 #16
Well, der kan man jo læse at det tilsynladende er på en "to-do" liste. Personligt savner jeg det ikke.
Avatar billede bearhugx Nybegynder
07. januar 2003 - 14:40 #17
Jeg synes at det ville være skønt om anmærkninger/indlæg, som er lavet i coadmin-regi f.eks. havde en anden farvet bagggrund... Så ville man med det samme se, at det er en coadmin -anmærkning ...
Det er nogle gange, hvor div coadmin ikke lige når at få "/CoAdmin" signaturen med -- Det er sjældent - men det sker trods alt...
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
07. januar 2003 - 14:42 #18
Så kan det jo også ske at man glemmer at trykke på "coadmin farve" funktionen =oD

I kraft af at langt de fleste ting coadmins og brugere imellem foregår internt via mail synes jeg det er unødvendigt.
Avatar billede nstenberg Nybegynder
13. juli 2003 - 02:46 #19
Jeg takker for en god debat og lukker hermed dette indlæg. God sommer!