Avatar billede matildebkj Nybegynder
04. januar 2003 - 19:18 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

koder til c5 kan ikke indlæse dem

Jeg har købt en c5 light og kan ikke indlæse koderne. Når jeg gør det manuelt skriver den "Fejl-manglende system globale variabler". Hvad betyder det?
Og når jeg har prøvet at indlæse via fil eller email skriver computeren bare at den filen ikke findes,selvom jeg har lagt den ud i skrivebord.
Jeg bruger windows XP men har ikke særligt meget forstand på computer :-)
Avatar billede leif Seniormester
04. januar 2003 - 19:37 #1
Jeg går ud fra at det er ver. 3 du har købt.

Du går ned i "Alle programmer", "Microsoft Navision C5", "Administration" og i "Indlæs Koder", det skal du enten have en Licensdiskette eller en licensfil liggende i din indbakke i dit mailprogram. Jeg vil foreslå på en licensdiskette.
Avatar billede matildebkj Nybegynder
04. januar 2003 - 19:41 #2
Hejsa det har jeg prøvet tusindvis af gange og jeg har fået support derfra hvor jeg har købt den. Men der er ikke noget der virker.
Min computer kan jo ikke finde ´filen ,og når jeg skriver koderne manuelt skriver den det der med manglende system globale varianter. Jeg er ved at blive desperat over det!
Og ja det er en 3.0.
Avatar billede leif Seniormester
04. januar 2003 - 19:47 #3
Den Licensdiskette hvad ligger der på den ???

Der skulle gerne ligge en fil der hedder licens.kod
Avatar billede matildebkj Nybegynder
04. januar 2003 - 20:03 #4
Det gør der også.Jeg kan ikke forstå at min computer ikke kan finde den???
Og hvad er det med de manglende variabler? Hvad betyder det??
Avatar billede leif Seniormester
04. januar 2003 - 20:07 #5
Der kan være sket en fejl i installationen.

Men når den kommer op og spørger hvor den ligger, hvad siger den så ???

Du kan evt. maile den til undertegnet som er C5 programmør så kan jeg lige se om der skulle været noget i vejen med Licensfilen. Der kan mailes på exp@leip.dk
Avatar billede leif Seniormester
04. januar 2003 - 21:50 #6
En lille ting den licensfilen må kun hedde licens.kod ikke noget med licens.41242112.kod
Avatar billede leif Seniormester
05. januar 2003 - 14:05 #7
Så blev det løst, efter adskillige forslag, både med selvudpakkende filer og nye licensfiler hjalp lige lidt.

Til sidst blev det til at jeg installerede en version indførte matildebkj's licensfil, sendte hende den fil hvor koderne ligger i når det er installeret og på den måde fik vi det til at virke.

Fra
Leif