Avatar billede sjov Nybegynder
03. januar 2003 - 23:02 Der er 9 kommentarer

Error 14

Har købt ibm hardisk.
Efter jeg satte den i som anden disk (slave ), kørt fdisk, delt disken i 3 drev og formateret kommer følgende fejlmelding    ERROR # 14 BUILDING PARTITION LIST ON DISK #1  Fejlmelding kom straks disken blev sat i altså før fdisk. Fejlmelding kommer når windows  ( 98 se ) er indlæst. Når jeg trykker ok forsvinder fejlmelding og computeren kører tilsyneladende uden fejl

PER
Avatar billede sekam Nybegynder
03. januar 2003 - 23:30 #1
Har du husket at angive aktiv partition?
Avatar billede sjov Nybegynder
03. januar 2003 - 23:37 #2
Det skulle være lavet rigtigt
Avatar billede sekam Nybegynder
03. januar 2003 - 23:41 #3
Og du har genstartet efter Fdisk, før du formaterede?
Er bios sat til Auto på den kanal, hvor harddisken sidder?
Avatar billede sjov Nybegynder
04. januar 2003 - 00:17 #4
Har været inde i fdisk. Der er ikke angivet aktiv patition på disk 1. På disk 2 skal der ikke angives aktiv partion. Der har aldrig været angivet aktiv partion på 1. Sker der noget ved at gøre det nu?? Det må jo skal være c drevet.
Det skal siges at så snart jeg tager ny disk fra er fejlen væk.
Bios er såvidt jeg kan se på auto
Avatar billede sekam Nybegynder
04. januar 2003 - 00:22 #5
Hvis den nye harddisk indeholder drevet C: skal den angives som Aktiv.
Og du kan godt gøre det nu.
Avatar billede sjov Nybegynder
04. januar 2003 - 00:30 #6
nej det er den gamle disk der indeholder c drevet, men jeg kan vel stadig godt angive det som aktivt
Avatar billede sekam Nybegynder
04. januar 2003 - 00:39 #7
Ja.
Avatar billede sjov Nybegynder
04. januar 2003 - 00:56 #8
Desværre, hjalp ikke, men det gav sced i hænderne for da jeg havde angivet hvad der skulle være aktiv drev skulle maskinen genstartes og FORMATERES skrev fdisk. Jeg så lige i ånden alt der var på drevet forsvandt. Det gjode det nu ikke, men til gengæld står der stadig ikke noget drev angivet som aktiv når jeg nu går ind i fdisk.
Avatar billede sekam Nybegynder
04. januar 2003 - 13:10 #9
Du kommer nok så til at skulle Fdiske og formatere harddisken.
Jeg vil tro, at det vil løse ovenstående fejl. Men jeg er sgu ikke 100% sikker. :)