Avatar billede guffas Nybegynder
03. januar 2003 - 12:36 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke åbne mp3 filer på nettet med mediaplayer

Hej
Jeg har et problem, jeg vil gerne kunne afspille mp3 filer der er placeret på nettet, ved at bruge mediaplayer.
Det virker fint med .asx filer men tilsyneladende ikke med .mp3

MediaPlayer1.Open "http://mywebsite/music.mp3"

Jeg ved at mediaplayer kan afspille .m3u filer fra mp3.com
I disse playlister peges der på .mp3 filer, så det burde kunne lade sig gøre...
Avatar billede themustangman Nybegynder
03. januar 2003 - 12:40 #1
Du kan da bare bruge winamp...
Det er det bedste prog til det

www.winamp.com
Avatar billede ffn Nybegynder
03. januar 2003 - 12:41 #2
det vil jeg også mene at det er er......bruger det selv!!
Avatar billede guffas Nybegynder
03. januar 2003 - 12:42 #3
Ja, men nu ligger det jo sådan at jeg gerne vil lave mit eget lille 'fede' program i Vb...
Avatar billede jefa Nybegynder
03. januar 2003 - 12:44 #4
Klik på Funktioner gå til punktet Instillinger og vælg faneblad Filtyper og se om MPEG er markeret
Avatar billede ffn Nybegynder
03. januar 2003 - 12:48 #5
ja....elller højre klik på dine mp3 filer...og vælg egenskaber...vælg fanabladet generalt...udfra åbnes med vælg skift og sæt da mediaplayer til at være associeret med mp3 filer i stedet for f.eks. winamp
Avatar billede guffas Nybegynder
03. januar 2003 - 12:55 #6
Jeg syntes jeres forklaringer går på selve mediaplayeren som selvstændigt program. Jeg skal bruge den 'inde' fra Visual Basic. Her hedder den msdxm.ocx.
Jeg har prøvet at køre mplayer2.exe og tilvælge MPEG, ja faktisk det hele.
Disse indstillinger kunne jo have indflydelse på hvordan mediaplayer virker som komponent.... men det havde det ikke.
Avatar billede guffas Nybegynder
03. januar 2003 - 13:12 #7
Min mediaplayer er allerede associeret til mp3 filer
Avatar billede joern Nybegynder
03. januar 2003 - 13:14 #8
Hej.

Jeg tror der skal mere til end blot:
MediaPlayer1.Open "http://mywebsite/music.mp3"

Din applikation er jo ikke en browser.  Du skal uden tvivl tilknytte winsock til dit projekt.  Jeg har ikke arbejdet med den, men set adskillige spørgsmål på 'Eksperten' indeholdende FTP-overførsler ved hjælp af winsock.  Prøv at søge på det i VB her.

M.v.h.  Jørn
Avatar billede guffas Nybegynder
03. januar 2003 - 13:20 #9
Hej joern
Det kunne jo godt være at der skal mere til. Men hvorfor virker det så med .ASX filer ?
Jeg har selv en fornemmelse af at det er noget med streaming at gøre.
Normalt har jeg ikke problemer med at spille lokale mp3'er, hvor jeg bruger MediaPlayer1.Filename = "music.mp3"
Avatar billede joern Nybegynder
03. januar 2003 - 13:32 #10
Hej Guffas.

Jeg har selv et program som er en database med alle mine optagelser
http://www.jkfsoft.dk/musik32.htm  Det indeholder mediaplayer som komponent.
Dér har jeg lige forsøgt at linke til http://www.feliks.dk/cool.mp3 - uden held.

I øvrigt mener jeg ikke MP3 kan afspilles streaming, hele filen skal være hentet først.  RealAudio kan være streaming.

Alle de der fil-delingsprogrammer (som jeg aldrig har anvendt) de kan vel heller ikke påbegynde afspilning af en MP3 før hele filen er overført?

M.v.h.  Jørn
Avatar billede ducks Nybegynder
13. januar 2003 - 02:57 #11
Joern, ved du hvordan det så kan være at når jeg bruger MediaPlayer1.Open ("http://www.shoutcast.com/sbin/shoutcast-playlist.pls?rn=8604&file=filename.pls") ikke virker? (Jeg har også prøvet med en adresse som den her: http://205.188.234.35:8034)
Avatar billede guffas Nybegynder
13. januar 2003 - 08:21 #12
Hej med jer.
Siden sidst har jeg fået en kammerat til at prøve med Delfi. Der virkede det upåklageligt. Meget underligt for det er samme komponent. Så det må skyldes Vb5. Jeg har prøvet at se på fejlkoden fra MediaPlayer, den siger at der er fejl i File or Pathname.
Avatar billede guffas Nybegynder
13. januar 2003 - 08:26 #13
I øvrigt har Microsoft lige frigivet Mediaplayer 9. Denne har faktisk også en komponent der lader sig benytte inde fra Vb. Efter at have installeret Mp9, forsvant min gamle mediaplayer til gengæld fra komponent listen. Men ved at bruge browse knappen i komponentlisten og finde msdxm.ocx i c:\windows\system kunne jeg få den på banen igen.
Avatar billede ducks Nybegynder
13. januar 2003 - 11:48 #14
Sikker på han ikke lavede så den først downloader til Temp og afspiller den? Jeg har lige fået svar på noget stream til netradio, ved ikke om du kan bruge det? http://www.eksperten.dk/spm/304294
Avatar billede guffas Nybegynder
14. januar 2003 - 16:31 #15
Nej han downloader ikke først, den spiller med det samme.
Det med stream til netradio er jo ikke det samme og da det også anvender en anden komponent kan jeg jo lige så godt anvende den fra MediaPlayer 9.
Hele tanken med mit program er at jeg med drag and drop kan trække et link til en .M3U fra f.eks. mp3.com hen til mit program for derefter enten at downloade eller lytte til samlige mp3er i .M3U listen.
Avatar billede guffas Nybegynder
11. februar 2003 - 12:05 #16
Det her kommer jeg ikke videre med. Jeg lukker spørgsmålet. Så joern, du har vist dig mest aktiv, skriv et svar med "what ever" - så får du pointene.
Avatar billede guffas Nybegynder
10. juli 2003 - 08:59 #17
Nå ikke !