Avatar billede mr-fedtmule Praktikant
02. januar 2003 - 23:54 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

vis en genstand i 3d

jeg så på en side et møbel (stol) som man kunne dreje rundt om og derved se hele stolen. (jeg kan desværri ikke huske hvor, men lidt alla www.ipix.com bare med et objekt istedet)

Kan nogen fortælle mig hvordan jeg kan lave det ? (skal bruges til at vise vaser og krukker)
Avatar billede michael-k Nybegynder
03. januar 2003 - 00:01 #1
Hvis du mener at man kan dreje objektet med musen eller tastaturet  kan det gøre i director.

Hvis du mener bare som en almindelig animation kan du gøre det i hvilket som helst 3d program

??
Avatar billede mr-fedtmule Praktikant
03. januar 2003 - 00:12 #2
ja men hvordan skal billederne tages ? og vilket program skal bruges for at lave denne tegnefilms agtige effekt (at den besøgende selv kan vende og dreje objektet)
Avatar billede michael-k Nybegynder
03. januar 2003 - 00:14 #3
Du kan ikke tage et billede og så rotere det  hvis det er det du mener.
Du skal lave det selv i et 3d program og så bruge director til at lave rotation delen.
Avatar billede botha1 Nybegynder
03. januar 2003 - 00:18 #4
JO det kan du faktisk godt
se her :
http://www.olympus.dk/digital/3dscantop_demo.htm

om der er andre og billigere løsninger ved jeg ikke.
har nogen af jer andre det ?
Avatar billede michael-k Nybegynder
03. januar 2003 - 00:49 #5
er det et billede de drejer ?
Avatar billede mismis Nybegynder
03. januar 2003 - 00:53 #6
Botha1 det er nu ikke lige det hr fedtmule mener.

det der er en 3D scanner, som er til at lave 3D objecter med og ikke til det andet.

men fedtmule
der er mange muligheder for realtime 3D presentation.

her er nogle af formaterne.

VRML.
W3D.    macromedia director shockwave
Cult3D  http://www.cult3d.com/gallery/default.asp
er vist gratis at benytte så længe det ikke er convertiel brug.

metastream http://www.xproject.ru/eng/tech/metastream/
er så vidt jeg husker gratis

turntool.  http://www.turntool.com
og mange flere

der er også et par danske men jeg kan ikke lige huske navnet på dem

ellers hvis det skal være prerenderet fungere det via Quicktime VR.
Avatar billede mismis Nybegynder
03. januar 2003 - 01:01 #7
Her til kan jeg også lige tilføje til realtime 3D metoder

http://www.arcticpigs.com/
et glimrende eksempel, den velkende ALIENSONG er på deres site udført i realtime 3D http://www.arcticpigs.com/demo/AlienSong.html

MVH

MIS
Avatar billede mr-fedtmule Praktikant
03. januar 2003 - 22:47 #8
er der nogen som IKKE kræver plugin ?
jeg jar set www.kaon.com , men der kan man ikke selv lave det, det skal sendes ind :-(

det skal være et enkelt program, som er let at finde ud af
Avatar billede mismis Nybegynder
03. januar 2003 - 23:43 #9
det er ikke altid helt enkelt, og jeg har naturlig vis ikke studeret alle programmerne. men du må jo leje lidt med dem og checke dem ud
men en ting er sikker,

Alle sammen skal bruge en plugin i din browser for at kunne ses.
hvad enten du vil det eller ej

men flere af dem henter den selv på nettet når folk går ind på din site med dem.
MVH

MIS
Avatar billede mismis Nybegynder
08. januar 2003 - 15:03 #10
Gad vide om ham hr fedtmule snart godtager svaret :)

MIS
Avatar billede claus_jac Nybegynder
14. januar 2003 - 15:03 #11
Suurland, testede et realtimesystem for et godt stykke tid siden. prøv at gå ind på www.suurland.dk og tjek galleriet der er vist nok et link til det.

Claus
Avatar billede mismis Nybegynder
14. januar 2003 - 15:52 #12
Suurland er da .com du

MIS
Avatar billede claus_jac Nybegynder
14. januar 2003 - 15:56 #13
UPSSSSSSS my mistake. (lidt træls da jeg faktisk havde været der 5 min. forinden.)

Takker

Claus
Avatar billede michael-k Nybegynder
09. februar 2003 - 01:58 #14
lukketid?