Avatar billede lone.j Nybegynder
30. december 2002 - 20:24 Der er 45 kommentarer og
1 løsning

Er der forskel på net-værks kort ?

Hej
Jeg er rimelig ny bruger af pc.
Jeg har købt en computer i Aug.2002 hvor der er net-kort i.
Og bruger windows 2000 og Office 2000.
Nu er jeg kommet på en højhastigheds net forbindelse med 64/64 kbit/s hastighed.
Det har virket i 5 uger og gik så ned. Teleudbyderen siger at det er mit net-kort som ikke virker til dette.
Men det er alle med samme hastighed som har det problem og mit net-kort er der ikke fejl i.
Nu siger de at jeg skal købe et nyt net-kort.
ER DER VIRKELIG FORSKEL PÅ NET-KORTNE ???
hILSEN
LONE.J
Avatar billede riversen Nybegynder
30. december 2002 - 20:26 #1
hvilket netkort har du?
Avatar billede no_doubt Nybegynder
30. december 2002 - 20:30 #2
selvfølgelig er der forskel *s*
Personlig er jeg glad nok for: Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethernet NIC
Avatar billede lone.j Nybegynder
30. december 2002 - 20:33 #3
Realtek RTL8139/810X Family PCI Fast Ethernet NIC hedder mit net-kort.
hilsen
lone.j
Avatar billede riversen Nybegynder
30. december 2002 - 20:36 #4
lone: lad være med at godtage at de siger dit netkort ikke duer...der burde absolut ikke være nogen problemer. Har de måske informeret om hvilke netkort der IKKE kan bruges? nej..vel...Typisk at de bare fyrer en historie af, når de ikke selv ved hvad de skal gøre. Selvom du ikke har forstand på, så hold fast i, at det ikke er et problem med dit netkort. Stik dem evt. en løgn at en ven har samme netkort og internet uden problemer.
Avatar billede arnvig Nybegynder
30. december 2002 - 20:40 #5
Der er meget forskel på de enkelte netkort.
F.eks. chipset, faciliteter og stabilitet.

Hvis dit netkort har kørt stabilt i 5 uger og pludselig ikke virker, lyder det underligt, men det er da ikke umuligt.

Et nyt netkort kan fås for 100-160 kr. så det koster jo ikke en herregård at prøve et andet. Spørg evt. teleudbyderen hvilke netkort der er "gode nok" til deres netforbindelse. Måske har du mulighed for at få checket dit eget netkort på en anden maskine/forbindelse ?

Jeg har selv lige installeret et Typhoon Speednet og det kører stabilt til mindst 32 kb/s
Avatar billede riversen Nybegynder
30. december 2002 - 20:41 #6
men vi kan da også gå i gang med fejlfinding...kan du fortælle om din netværksopsætning? Hvilken ip har dit netkort (gå ud i dos og skriv ipconfig /all h vis ikke du ved det). Har du en router? i så fald hvilken
Avatar billede riversen Nybegynder
30. december 2002 - 20:42 #7
prøv at skrive "ping localhost" i start --> kør

hvis det kommer svar, skulle dit netkort virke
Avatar billede lone.j Nybegynder
30. december 2002 - 20:44 #8
Jeg er blevet ved med at holde på at det ikke er mit net-kort som der er noget galt med, især fordi at andre med samme hastighed og teleudbyder har samme problem.
Og jeg har fået mit net-kort undersøgt for fejl uden at der er fundet nogen.
Hvad er en router ??
Hilsen
lone.j
Avatar billede riversen Nybegynder
30. december 2002 - 20:46 #9
lone: skidt med router...det har du formentlig ikke
Avatar billede lone.j Nybegynder
30. december 2002 - 20:49 #10
Jeg har web-speed fra TDC (internet forbindelse)
Hilsen
lone.j
Avatar billede riversen Nybegynder
30. december 2002 - 20:52 #11
så tror jeg ikke du har router, hvis du kun har en pc...har du prøvet "ping localhost" ?
Avatar billede riversen Nybegynder
30. december 2002 - 20:53 #12
og har dit netkort fået tildelt ip?
Avatar billede lone.j Nybegynder
30. december 2002 - 20:54 #13
Der kom et fint svar.
Hilsen
lone.j
Avatar billede lone.j Nybegynder
30. december 2002 - 20:58 #14
Dette har den skrevet.

Microsoft Windows 2000 [version 5.00.2195]
(C) Copyright 1985-2000 Microsoft Corp.

C:\>ping localhost

Pinger lonejoergensen [127.0.0.1] med 32 byte data:

Svar fra 127.0.0.1: byte=32 tid<10ms TTL=128

Ping-statistikker for 127.0.0.1:
    Pakker: Sendt = 4, modtaget = 4, tabt = 0 (0% tab),
Gennemsnitlig tid for rundtur i millisekunder:
    Mindst = 0ms, størst =  0ms, gennemsnitlig =  0ms

Hilsen
lone.j
Avatar billede lone.j Nybegynder
30. december 2002 - 21:05 #15
ifølge LAN-forbindelsen vælger udbyderen IP-addressen.
Hilsen
lone.j
Avatar billede riversen Nybegynder
30. december 2002 - 21:13 #16
lonej: så er dit netkort i hvert fald ikke defekt. Hvilken ip står der hvis du kommandoprompt skriver ipconfig /all?
Avatar billede lone.j Nybegynder
30. december 2002 - 21:18 #17
Avatar billede lone.j Nybegynder
30. december 2002 - 21:30 #18
Hvad gør denne IP-addresse ???
Hilsen
lone.j
Avatar billede riversen Nybegynder
30. december 2002 - 21:30 #19
kører du på det nu eller er det en anden forbindelse du bruger for at komme herind?
Avatar billede fromsej Praktikant
30. december 2002 - 21:39 #20
Det er bare for nemt for TDC at sige Defekt netkort.
Virker det sommetider eller aldrig?
Jeg har selv web-speed , og der er et lille trick du måske kan bruge hvis det kun er en gang imellem det går ned.
Tag 230 V ledningen ud af "surfboardet" vent 30 sek og sæt den i igen.
Avatar billede riversen Nybegynder
30. december 2002 - 21:41 #21
fromsej: kan kun gi' dig ret...hvis vi kan være 2 på linje ville jeg næsten tilbyde lone at lytte med :-)
Avatar billede riversen Nybegynder
30. december 2002 - 21:41 #22
alle enheder på internettet har en unik adresse...en ip-adresse. Dit netkort har fået tildelt en ip adresse af TDC, som gør at andre enheder på internettet kan kommunikere med din computer. Hvis ikke hver enhed havde sin egen unikke adresse ville man jo ikke vide hvor tingene ryger hen...ganske som post-væsnet :-)

Men når dit netkort der har en ip der ligner ovenstående nogenlunde, så er der kontakt til TDC's servere.
Avatar billede lone.j Nybegynder
30. december 2002 - 21:52 #23
jeg kører nu på en på en slags test, dvs. at de får regningen ikke mig.
Jeg bliver kontaktet i næste uge af dem, for at de kan få mig på (måske) rigtigt.
Men de har ringet og spurgt om jeg stadigvæk ikke vil have et andet net-kort, men har sagt nej.
Hilsen
lone.j
Avatar billede lone.j Nybegynder
30. december 2002 - 21:56 #24
Det med ledningen har jeg prøvet, men det virker bare som før.
Men det er ikke muligt for mig at f.eks. opdatere windows normalt. kun via papagøjen som poper op når der er opdateringer.
Og hvis der bliver kørt en hastigheds test, uanset om det er deres eller andres test's så gå nette ned og det skal opstartes igen , med IP addresse osv.
Hilsen
lone.j
Avatar billede riversen Nybegynder
30. december 2002 - 22:01 #25
du har ikke fortalt om du bruger dit bredbånd nu eller om du har en reserve forbindelse da bredbånd ikke virker
Avatar billede lone.j Nybegynder
30. december 2002 - 22:05 #26
det er bredbåndet/web-speed jeg kører på
Avatar billede fromsej Praktikant
30. december 2002 - 22:06 #27
Det lyder som om TDC har et problem med deres antennenet.
Jeg har haft nogenlunde samme problem , det blev løst ved fejlfinding på deres skabe , så bare gå til dem.
Du må også kunne se det på dit fjernsyn , de kanaler der ligger højt oppe på UHF , f.eks TV5 eller lign , kan der være kommet mere støj på end der før har været.
Avatar billede lone.j Nybegynder
30. december 2002 - 22:07 #28
det skrev jeg klokken 21.52.
hilsen
lone.j
Avatar billede lone.j Nybegynder
30. december 2002 - 22:10 #29
de har skiftet noget på deres server (tror jeg det hedder) og det gjorde at det ikke kunne virke på 64/64 kbit/s .
De har gjordt et eller andet så det måske kan køre.
men de påstår stadigvæk at jeg skal have et andet net-kort.
Avatar billede riversen Nybegynder
30. december 2002 - 22:11 #30
hvad er en slags test? er det dit bredbånd eller ej?...altså det er det ikke virker?
Avatar billede lone.j Nybegynder
30. december 2002 - 22:14 #31
det er mit modem til bredbånd som kører, men ikke i mit navn, det er noget som de kalder en test@ som teknikerne normalt bruger til at teste nye forbindelser med, hvis der er problemer.
hilsen
lone.j
Avatar billede lone.j Nybegynder
30. december 2002 - 22:22 #32
Så i mener altså ikke at det er nødvendigt at få sat et nyt net-kort i ???
Så derfor vil jeg sige tusind tak fordi at i ville hjælpe mig.
jeg vender muligvis tilbage hvis de bliver ved med at være så påstålige ang. net-kortet.
kan i have et godt nytår.
Hilsen
lone.j
Avatar billede fromsej Praktikant
30. december 2002 - 22:32 #33
Velbekomme dig , og i lige måde.
Også et godt nytår til dig Riversen. *S*
Avatar billede arnvig Nybegynder
30. december 2002 - 22:36 #34
Lone : Lidt ufedt at give sig selv point, når der er folk som bruger tid på at svare !
Avatar billede riversen Nybegynder
30. december 2002 - 22:36 #35
lige over
Avatar billede riversen Nybegynder
30. december 2002 - 22:37 #36
dem der har svaret har jo ikke ligefrem været mest aktive i debatten
Avatar billede arnvig Nybegynder
31. december 2002 - 01:24 #37
Næææ, har desværre ikke tid til at sidde ved 'puteren og vente på ny kommentarer. Kan desværre ikke nå at svare inden for 0.5 sec. Jeg kom med et seriøst svar og anviste et par løsnings muligheder og stillede et spørgsmål.
Men det var ikke godt nok, too bad.
Avatar billede lone.j Nybegynder
31. december 2002 - 09:27 #38
Hej Igen
jeg har ikke givet mig selv point.
Det sker automatisk når man kommer med et spørgsmål.
Og jeg har svaret så godt jeg kune, men når jeg skriver at jeg er rimelig ny bruger, så er det ikke alt jeg forstår som i skriver.
Jeg har måtte få hjælp pr.telefon samtidigt med at jeg skrev, for at kunne gøre nogle af de ting i skrev.
Men jeg har været glad for jeres hjælp.
Hilsen
lone.j
Avatar billede riversen Nybegynder
31. december 2002 - 10:44 #39
lone: jo, det har du nu...

Accepteret svar: lone.j
Point : 30

arnvig: det er vist heller ingen der kræver at du svarer indenfor 0,5 sek. Debatten har kørt frem og tilbage i 2 timer.
Avatar billede lone.j Nybegynder
31. december 2002 - 10:50 #40
Hvad mener du med at det har jeg nu ???
lone.j
Avatar billede riversen Nybegynder
31. december 2002 - 10:52 #41
at du har givet dig selv point
Avatar billede fromsej Praktikant
31. december 2002 - 11:01 #42
Du har åbenbart accepteret dit eget svar , det er hvad der kan ske *S*.
Væn dig til i dine egne indlæg kun at komme med kommentarer , så sker den slags ikke igen.
Men du kunne jo lave et nyt spørgsmål , med point til Riversen og Arnvig , da det er dem der har gjort mest for at hjælpe dig.
Med venlig hilsen:
Fromsej.
Avatar billede riversen Nybegynder
31. december 2002 - 11:03 #43
jeg er ligeglad med point, så ikke for min skyld
Avatar billede lone.j Nybegynder
31. december 2002 - 11:06 #44
jeg har ikke fundet ud af hvad de point gør.
Men hvis jeg har gjordt noget forkert.
SÅ UNDSKYLD
Hilsen
lone.j
Avatar billede fromsej Praktikant
31. december 2002 - 11:16 #45
Points er en slags påskønnelse for at folk hjælper dig , vi bruger trods alt vores fritid på at hjælpe andre efter bedste evne.
At du så laver en brøler med at komme til at give dig selv point , tjaa  det kan ske.
Du kan som før skrevet nøjes med at kommentere i dine egne indlæg , og når boksen med accepter/afvis kommer op , skal du bare lade den være i fred indtil du har fået et svar du kan bruge til noget.
Jeg håber det forklarede lidt. *S*
Med venlig hilsen:
Fromsej.
Avatar billede arnvig Nybegynder
01. januar 2003 - 18:22 #46
Lone J> Det er ok, vi har alle været "nye". Godt Nytår.