Avatar billede chrthegreat Nybegynder
23. oktober 2000 - 10:58 Der er 19 kommentarer og
3 løsninger

3D Programmer?

Hej Alle.

Jeg kunne godt tænke mig at vide hvad for nogle programmer jeg skal bruge hvis jeg vil til at lave amatør 3D film. Jeg har hørt ordet: 3D Studio Max et par gange men er det så godt? Og vor kan man købe det? Jeg har brug for nogle program titler.

Håber i vil hjælpe mig
Avatar billede jimsim Nybegynder
23. oktober 2000 - 11:01 #1
Avatar billede chrthegreat Nybegynder
23. oktober 2000 - 11:02 #2
Du er en gud! Andre?
Avatar billede jimsim Nybegynder
23. oktober 2000 - 11:05 #3
PhotoShop er altid er godt, hvis du vil lave texture.
Avatar billede hyperactive Nybegynder
23. oktober 2000 - 11:05 #4
Min personlige favorit er helt klart Strata 3D Pro, som jeg mener er både lettere og hurtigere at anvende end 3D Studio Max. Jeg har ikke fundet nogle funktioner i Studio Max, som Strata ikke kan klare. Du kan downloade en gratis demo på www.strata.com.
Avatar billede chrthegreat Nybegynder
23. oktober 2000 - 11:09 #5
Jeg kiggede på EDB priser.......
Prisen for 3D Studio Max var min. 36.000 Det kan jeg altså ikke lige klare. Hvordan faen kan i få råd til det? *fuld af misundelse* ;)

Avatar billede jimsim Nybegynder
23. oktober 2000 - 11:10 #6
Når/hvis du fået fat på 3ds, er der massere af hjælp på nettet. bare et eksempel http://www.3dmaxer.dk/
Avatar billede chrthegreat Nybegynder
23. oktober 2000 - 11:15 #7
Er der nogen der kender et sted hvor man kan købe det billigere? Moske brændt eller noget?
Avatar billede hyperactive Nybegynder
23. oktober 2000 - 11:19 #8
Som sagt Strata.... Den er langt billigere - Faktisk har de i en periode foræret programmet væk GRATIS til privat brug - Ved ikke om de kører det tilbud mere. Jeg fik selv programmet med Alt om Data - En fuld version, som normalt koster ca. 8000 kroner. Hov.... Fandt lige ud af, at du også kan downloade denne på www.strata.com. Prøv det!
Avatar billede chrthegreat Nybegynder
23. oktober 2000 - 11:26 #9
Jeg var lige inde på Stratas hjemmeside. Jeg så god man kunne downloade Strata, menfylder den virkelig kun 24 mb??? Kan det virkerlig passe???b
Avatar billede hyperactive Nybegynder
23. oktober 2000 - 11:33 #10
Strata er bygget op over en grundkerne, hvor man så kan tilføje ekstra moduler, efterhånden som man får brug for dem. Det er grundprogrammet du kan downloade gratis. Det Strata tjener penge på er at sælge de forskellige udvidelsesmoduler. Jeg har selv den fulde version til Mac og så den gratis version til min PC og til privat brug er den gratis version fuldt ud tilstrækkelig
Avatar billede stigc Nybegynder
23. oktober 2000 - 11:47 #11
Jeg bruger lightwave 3d. Kan varmt anbefales Find link og eksmepler på min hjemmeside.

stigc.dk
Avatar billede chrthegreat Nybegynder
23. oktober 2000 - 11:54 #12
Det er godt nok med alle de der: Lightwave 3D og Strata, men kan man lave film sekvenser o.lin.???
Avatar billede hyperactive Nybegynder
23. oktober 2000 - 11:59 #13
Strata er perfekt til filmsekvenser og animationer.
Avatar billede hyperactive Nybegynder
23. oktober 2000 - 12:01 #14
Se evt. http://works.3d.com/tutorials/tutorials.html... Her kan du se lidt om, hvordan programmet kan bruges til dette formål
Avatar billede chrthegreat Nybegynder
23. oktober 2000 - 12:04 #15
ok hvad koster det?
Avatar billede hyperactive Nybegynder
23. oktober 2000 - 12:07 #16
Grundversionen er som sagt gratis! Hvis du vil have Pro versionen koster den $495,-. Men jeg vil absolut anbefale dig at prøve den gratis version først - og se om den ikke lever op til dine behov. For at downloade den - gå ind på http://www.digitalriver.com/dr/v2/ec_MAIN.Entry17c?CID=0&SID=26511&SP=10007&PN=5&PID=253960
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
23. oktober 2000 - 13:26 #17
daf lidt rundt på www.3dmaxer.dk, der er link til en studie version af 3d max (995 dollars)
Avatar billede stigc Nybegynder
23. oktober 2000 - 17:51 #18
Du kan sagtens lave film med Lightwave.

her er noget jeg har lavet: (dvs komprimeret meget og derfor meget kantede)

stigc.dk/video/borg.mpeg
Avatar billede chrthegreat Nybegynder
24. oktober 2000 - 11:42 #19
Hej Stig.
I går skrev du at du lavede grafik i et program der hed LightWave, jeg kiggede på din hjemmeside og jeg må sige at det ser godt ud!!! Hvor kan man købe det, downloade eller få far i det??

Håber at du svarer

- ChrTheGreat

christian_dyrbye@skolekom.dk
Avatar billede chrthegreat Nybegynder
24. oktober 2000 - 11:49 #20
Er der nogle der kunne sende mig en kopi at disse programmer???
Avatar billede madzzz2 Nybegynder
26. oktober 2000 - 19:37 #21
Jeg er en slags 3d spade, men jeg kan godt lide at arbejde i 3d. Jeg kan dog ikke finde ud af det, men det er noget helt andet. Jeg har prøvet at downloade Strata, men der er et eller andet galt. Hver gang jeg peger på et af ikonerne forsvinder de bare. Derfor har jeg nu downloaded de 3 gange og det virker stadig ikke. Hvad er der galt? Er det nomalt eller er det bare min computer? Jeg ville blive meget glad hvis nogen svarede!
Avatar billede DiscSunshine Nybegynder
05. juli 2012 - 05:27 #22
jeg er igang med web + 3d uddannelsen og vi sider i det program der heder autodesk maya