Avatar billede Gnefner Novice
25. december 2002 - 00:17 Der er 26 kommentarer og
1 løsning

KÆMPE PROBLEM !!!

Uuuuuhm ja,

Jeg blev den glade lykkelige ejer af en brænder her til jul ;) iih ja jeg var nok glad !

Jeg ville så sætte den i, og satte den til samme IDE port som mit CD-ROM drev, det står som master, jeg satte Brænder som slave og satte alle stik i og tjekkede alt var som det skulle være med brugsanvisningen, og jo det så da sådan ud .... lige indtil jeg ville fyre op under maskinen .....

ingenting ... den vil ligepludselig ikke starte nu ! jeg tænkte at jeg måske havde sat noget forkert og pillede skidtet fra igen, stadigvik ingen reaktion ! det eneste der sker er at lampen i CD-ROM og brænder giver et lynhurtigt blink, og så ellers ikke noget !!!

Åååååååh nej, hvad er nu dette .... plzzz hjælp mig .. plzzzz !!!
Avatar billede taskmgr Nybegynder
25. december 2002 - 00:21 #1
Hvor stor er din strømforsyning?

Hvad har du ellers i maskinen?
Avatar billede Gnefner Novice
25. december 2002 - 00:24 #2
hvad jeg ellers har ?? ikke andet ... kun et floppy drev ( A: )

Strømforsyningen er på 300W
Avatar billede gudmundp Praktikant
25. december 2002 - 00:29 #3
du er ikke kommet til at hive i nogle andre ledninger da du satte brænderen i tjek lige alle kabler
Avatar billede Gnefner Novice
25. december 2002 - 00:30 #4
har jeg gjort ...
Avatar billede Gnefner Novice
25. december 2002 - 00:30 #5
det undrer mig bare at lamperne lige blinker hurtigt .... når der ligesom ikke sker mere!
Avatar billede sekam Nybegynder
25. december 2002 - 00:36 #6
Hvilken brænder er det?
Avatar billede gudmundp Praktikant
25. december 2002 - 00:36 #7
det lyder som en fatal fejl prøv at hive alle kabler ud af mb undtagen strømkablet og prøv så at tænde for maskinen og se hvad den siger
Avatar billede Gnefner Novice
25. december 2002 - 00:37 #8
en LiteOn
Avatar billede gudmundp Praktikant
25. december 2002 - 00:38 #9
hvad med den ledning til lydkortet er den vendt rigtigt
Avatar billede Gnefner Novice
25. december 2002 - 00:38 #10
hive alle kabler ud af motherboard ?? altsaa ALT ... alle kabler ... shewt , tror sgu ikke jeg ved hvor de hører til bagefter ...
Avatar billede Gnefner Novice
25. december 2002 - 00:38 #11
den er slet ikek sat i , ldeningen til lydkort ..
Avatar billede Gnefner Novice
25. december 2002 - 00:40 #12
forresten ... lyder det rigtig nok det jeg har gjort med Master/Slave, var nemlig i tvivl der hehe ... kan alt det her skidt skyldes en jumperfejl ... eller kabler der vender forkert ? er der noget helt bestemt man skal huske ?
Avatar billede gudmundp Praktikant
25. december 2002 - 00:42 #13
det med jumper skulle ikke kunne lave den fejl det med master og slave er rigtigt nok en ting man skal huske er at det brede kabel skal vende med den røde kant mod strømkablet
Avatar billede Gnefner Novice
25. december 2002 - 00:44 #14
den røde kant vender også mod strømkablet ... men det er da underligt . eftersom jeg pillede braænderen FRA igen, altså pillede alle kabler der havde med den at gøre ud ... vil den stadigvæk ikke noget .. kan det tænkes at alt det her slet ikke har noget med brænderen at gøre ?
Avatar billede Gnefner Novice
25. december 2002 - 00:46 #15
hmmmm forresten ....

Skal CD-ROM der jo står som Master, skal den kobles til det første stik på IDE kablet .. altså komme før Brænderen .. ? eller er det fuldstændig ligemeget ?
Avatar billede gudmundp Praktikant
25. december 2002 - 00:46 #16
ja det kan godt tænkes for hvis du vender kabler eller jumper forkert kan bios bare ikke finde den men computeren skulle køre normalt
Avatar billede gudmundp Praktikant
25. december 2002 - 00:47 #17
har du der nye 80 lednings ide kabel hvis du har det skal masteren sættes på det sidste stik på kablet og slaven på det andet
Avatar billede gudmundp Praktikant
25. december 2002 - 00:49 #18
altså slaven på det midterste stik på kablet
Avatar billede Gnefner Novice
25. december 2002 - 00:51 #19
hmm der er den også .. altså det midterste stik .... uuh ha .. hvorfor skal det her skidt altid ske for mig ... nu bliver jeg sikkert nød ti lat sende den et sted hen og betale læssevis af penge =(
Avatar billede gudmundp Praktikant
25. december 2002 - 00:53 #20
hvor bor du henne
Avatar billede Gnefner Novice
25. december 2002 - 00:55 #21
Kolding ...
Avatar billede gudmundp Praktikant
25. december 2002 - 00:56 #22
shit jeg bor på Amager lidt langt
Avatar billede Gnefner Novice
25. december 2002 - 01:01 #23
heheh jooeev deeeeet
Avatar billede Gnefner Novice
25. december 2002 - 01:02 #24
nåh ... for dævlan ... jeg må i seng nu ... but feel free to do more posting ;)

vil fandme helst have skidtet op uden at hive den til en forhandler e.l. det koster sgu knaster sådan et sted =(

Min onkel er selv lidt af en nørd, må snakke med ham i morgen ... heheh tark for tilbudet ellers Gudmundp
Avatar billede binde Nybegynder
28. december 2002 - 12:24 #25
Håber du har fået løst dit problem, men ellers sker der ikke noget ved at have brænder som master og cd-rom som slave. Kører selv på den måde og bortset fra instalationsproblemer der minder om dine har jeg ikke haft bøvl, Held og lykke :-)
Avatar billede Gnefner Novice
24. januar 2003 - 14:45 #26
Hmm det var en fejl på bundkortet ... og lortet var bændt af :P
Avatar billede stigna Nybegynder
09. december 2003 - 04:56 #27
Hmmm...Håber da problemet løste sig men.
Det med at have både læse og brænde drev på samme IDE kabel er ikke at anbefale. Det er langt bedre at tvinge dreven til at komme ned over bundkortet til hinanden.
Så et drev på den ene og et drev på den anden IDE port.
Stig