Avatar billede roslev Nybegynder
20. oktober 2000 - 20:56 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Admin: Placeringstsystem

Jeg vil gerne, endnu en gang (!), opfordre til at placeringssystemet bliver baseret på [point tjent] evt. + [point opsparet]. -At placeringssystemet er baseret på ens samlede pointtal har en uheldig sideeffekt: Så snart folk nærmer sig \"Top 10\" har de en tendens til at blive ekstremt fedtede med pointene når de selv stiller spørgsmål.

Eksempel - nævner ingen navne :)
-Personen har 13000+ point
-Opretter spm. med fejlsøgning i 170 linier kode
-Tildeler spm. 10 point
Avatar billede phylox2 Nybegynder
20. oktober 2000 - 21:07 #1
Jeg ved godt, hvem det er ... ;)
Avatar billede keysersoze Guru
20. oktober 2000 - 21:07 #2
roslev >> jeg har på fornemmelsen hvem du hentyder til... og jeg opretter ikke spørgsmål for at få en masse dumme svar, som et spørgsmål med mange point giver!

jeg ved (tror jeg), at det er få personer der kan løse dette, og de er her for at hjælpe på samme måde som jeg er - løse problemer uanset om der er mange eller få point på højkant!

får jeg så et rigtigt svar på noget, som jeg føler er meget svært, så vil jeg hellere hæve pointene senere end give med det samme!!!
Avatar billede roslev Nybegynder
20. oktober 2000 - 21:17 #3
Det var ikke noget personligt eller specielt rettet mod det ene spm. - som jeg siger er der en tendens til det hos flere brugere.

-Og hvis det du siger er rigtigt, så er vi ude på lidt af et skråplan: Jo færre point et spm. tildeles, desto bedre er svarene..?!?!?
Avatar billede phylox2 Nybegynder
20. oktober 2000 - 21:21 #4
Jeg tror ikke, at man får den opmærksomhed vedr. sit spørgsmål ved en lille pointsum - dog tror jeg, at de personer der \"styrer\" den pågældende kategori kigger på spørgmålet og svarer efter bedste evne - det vil sige, at man får en større kvalitet af de svar der kommer, idet pointgriske newbies ikke tiltrækkes af <50 point ...
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
20. oktober 2000 - 21:22 #5
Det må keysesoze nu egentlig selv om. Men det fik da mig til at springe spørgsmålet over,
for pointene svarer ikke til den forventede arbejdsindsats - hvad det så end betyder ;-)
Jeg synes nu heller ikke man skal give 500 eller 1000 point for et svar. Ekspertens 15/30/60
forslag er egentlig ganske fortrinlige - i hvert fald som udgangspunkt. Mon ikke det
spørgsmål var en 60\'er ?
Avatar billede phylox2 Nybegynder
20. oktober 2000 - 21:30 #6
Det syntes jeg så, er en \"forkert\" måde at gøre det op på - f.eks. så er 60 point for en JavaScript ekspert nemme point, mens 300 point for sådan en som mig, er tilstrækkeligt, idet jeg skulle til at søge efter materiale og dokumentationer for at lave det ...

Jeg tror, at pointopfattelsen for de enkelte spørgsmål er individuel og det kommer an på, hvilke evner man har og kan bruge på en ordentlig og tilstrækkelig vis ...
Avatar billede keysersoze Guru
20. oktober 2000 - 21:35 #7
som sagt har jeg intet imod at give højere point... men da ingen vil svare til de 10 point, må det jo være fordi ingen vil hjælpe! og det er helt i orden... men tilgengæld er det forkert at kritisere andres pointbrug da det må være op til den enkelte hvad vedkommende vil give... hvis overhovedet INGEN vil svare på det, ja så må jeg jo lukke det og evt oprette en nyt med flere point og se hvad der SÅ sker!
Avatar billede roslev Nybegynder
20. oktober 2000 - 21:38 #8
Jeg tror jeg har formået at aflede diskussion fra det spm. egenligt handlede om: Placeringssystemet.
Avatar billede phylox2 Nybegynder
20. oktober 2000 - 21:39 #9
Kommentar til \"keysersoze\" :

Efter hvad jeg kan se, så er der ikke nogle, der kritisere dit pointforbrug - spørgsmålet/forslaget er rettet mod Admin, og går på, at man skal placeres/rankes efter de point man har tjent på at hjælpe andre ...
Avatar billede keysersoze Guru
20. oktober 2000 - 21:40 #10
erikjacobsen >> hvad vil du have af point for at løse det da??
Avatar billede ujdesign Nybegynder
20. oktober 2000 - 22:23 #11
Jeg fatter ikke at de point er så interessante.
Hvis det så var noget med kroner, kunne jeg forstå det.
Hvis jeg i al ydmyghed svarer på et eller andet, er det da for deltage i dialogen.
Avatar billede roslev Nybegynder
20. oktober 2000 - 22:28 #12
Poitene er heller ikke super-vigtige - men de udgør en central del af eksperten, og det er derfor til irretation at det ikke fungerer som det burde. Jeg tilbringer mere tid på boards og i newsgroups uden pointsystem end jeg tilbringer på eksperten.dk - men når systemet er her, så skal det også virke...!
-If you catch my drift.. :)
Avatar billede laserzap Nybegynder
20. oktober 2000 - 23:08 #13
.....
Avatar billede stigc Nybegynder
20. oktober 2000 - 23:12 #14
roslev>> Jeg har hele tiden troet, at toplisterne er baseret på hvor mange point man har tjent, ved korreke og accepterede svar!

Er det basseret på noget andet?
Avatar billede roslev Nybegynder
20. oktober 2000 - 23:16 #15
Placering er baseret på [point ialt] dvs.:
[point tjent] + [point opsparet] - [point brugt]
Avatar billede roslev Nybegynder
20. oktober 2000 - 23:17 #16
+/- 200 point fordi eksperten ikke kan regne :)
Avatar billede stigc Nybegynder
20. oktober 2000 - 23:25 #17
Så når jeg har svaret på utallige spm, og gladligt bagefter bruge disse point, så ryger jeg ned på listerne?

Det vil også sige, at dem der er gode til at spare, ryger op af på listerne? Det virker jo helt bagvendt, at det kan betale sig at spare, dvs. ikke stille nogen spm, og dermed ikke være med til at skabe debat på Eksperten!

Det skal da selvfølgelig kun tælles udfra hvor meget man har svaret på!

ADMIN der må og skal ændres!

Avatar billede roslev Nybegynder
22. oktober 2000 - 19:22 #18
hmmm, det er som at slå i en dyne....

Ja, keysersoze er den eneste der har svaret. Så har du lige indhentet 198 point på mig :) Du kan jo passende give 33 point ekstra i de næste 3 spm. du opretter :)))
Avatar billede keysersoze Guru
22. oktober 2000 - 20:25 #19
det seneste ? er på 100.... så du skylder mig 1 ;o)