Avatar billede imad Nybegynder
18. december 2002 - 19:12 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Kan man bruge almindelige windows på Mac?

Hej

Jeg vil gerne købe en bærbar computer , som er Mac. Menjeg ved ikke rigtig om man kan bruge almindelig Windows som eksempel Windows XP eller Windows 98?

Håber at kunne få et svar.

Hilsen Imad
Avatar billede nitte Nybegynder
18. december 2002 - 19:15 #1
nej
Avatar billede yellow Nybegynder
18. december 2002 - 19:17 #2
Nej, du kan ikke installere Windows som styresystem på en Mac.

Det nærmeste du kommer er at køre en PC Emulator fra dit Mac OS system - så som VirtualPC.

Hvorfor vil du i øvrigt købe en Mac hvis du alligevel vil køre Windows? Prismæssigt får du meget mere for pengene når du køber PC frem for Mac...
Avatar billede zuperjmo Nybegynder
18. december 2002 - 19:32 #3
Hmmm.... Nej det kan man absolut Ikke ;)
Avatar billede styxx Nybegynder
18. december 2002 - 20:16 #4
Nej og Ja. Windows kan ikke installeres direkte på Mac, men du kan godt installere Windows ved hjælp af et program der hedder Virtual PC fra Connectix.
http://www.connectix.com
Spørgsmålet er bare, hvorfor købe en Mac hvis du primært vil bruge Windows og Windows-programmer. Med mindre at det du rent faktisk ønsker er at køre Mac-programmer og i ny og næ køre et PC program, der kun findes til PC.
Avatar billede egonspock Seniormester
18. december 2002 - 20:22 #5
Man får helt klart mere for pengene med en bærbar Mac. Kan man måske få en bærbar PC til under 10.000, der kan holde batteriet i 3-4 timer? Og jeg mener ikke det der står i reklamerne, men hvad det holder efter 1 års brug... Det med at en PC skulle være billigere end en Mac er noget man kendte til i 80'erne :-) Men at du vil udskifte en rigtig Unix-desktop med windows. Øh.
Avatar billede tre Nybegynder
19. december 2002 - 08:30 #6
Det lyder jo som det rene blasfemi. Jeg er ret sikker på at MAC OS vinder frem på Intel-platformen i fremtiden, så hvorfor ikke være med fra starten :-)

http://www.mediamac.dk/index.php?page=news:show,id=8098

Yderst interessant!