Avatar billede cool-wil Nybegynder
17. december 2002 - 12:58 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

directory index!

Hvis jeg henter index.html fra min htdocs via nettet så finder den kun den, men hvis man bare skriver f.eks. www.mitdomæne.dk/ så åbner den hele mappen og viser alt i den, i stedet for at vise enten index.html eller index.php

hvordan ændre jeg det i conf filen for apache? så den altid finder en index fil, og aldrig viser hele mappen?

har win xp

wil/
Avatar billede mtj Nybegynder
17. december 2002 - 13:02 #1
har du din ejen server
Avatar billede cool-wil Nybegynder
17. december 2002 - 13:03 #2
jep
Avatar billede mtj Nybegynder
17. december 2002 - 13:04 #3
det kan være din conf, er sat til at kære en default.htm
prøv det
Avatar billede brianv85 Nybegynder
17. december 2002 - 13:04 #4
I conf filen skal der være en undemenu hvor man kan vælge hvad der skal vises.
altså om den skal skjule de øvrige filer og had der skal vises af ting...
Prøv med en mappe med index..og en anden mappe der er skjult...

Brian
Avatar billede tangveje Nybegynder
17. december 2002 - 13:05 #5
DirectoryIndex index.htm

Find en linie i stil med dette i httpd.conf filen, og tilføj selv filnavne med mellemrum imellem
Avatar billede cool-wil Nybegynder
17. december 2002 - 13:07 #6
tangveje> det var lige den jeg ledte efter, tak skal du have, du får points..
Avatar billede brianv85 Nybegynder
17. december 2002 - 13:07 #7
Yep Tangveje...
Det er noget i den retning..
Avatar billede tangveje Nybegynder
17. december 2002 - 13:08 #8
Så lidt :)