Avatar billede fox2001bs Nybegynder
14. december 2002 - 19:01 Der er 22 kommentarer og
3 løsninger

3D Studio MAX viewer (3ds, Max)

Hejsa jeg har rigtig mange 3ds & max fil og derfor gad jeg god have et godt viewer program så man ikke skal åben 3d studio max hele tiden :)

Håber en kender sådan et program :)

/fox
Avatar billede layer Nybegynder
14. december 2002 - 19:05 #1
deres eget!
Avatar billede layer Nybegynder
14. december 2002 - 19:05 #2
Eksporter din film og åben med Mediaplayer f.eks!
Avatar billede layer Nybegynder
14. december 2002 - 19:06 #3
Det er faktisk det eneste du kan gøre, da din film skal loades igennem og det tager tid.........
Avatar billede michael-k Nybegynder
14. december 2002 - 19:09 #4
tror ikke du finder en viewer til 3ds filer desværre  du kan så render det og lav det som jpg gif osv.  hvis det skulle være.
Du kan så også bare nøjes med at åbne 3dsmax engang !!  du trækker bare dine filer over i programmet eller bare åbner det fra programmet af,  hvis du dobbelt klikker på filerne åbner 3dsmax hver gang og det kan jo enlig godt være trælst :)
Avatar billede layer Nybegynder
14. december 2002 - 19:15 #5
Forstil dig en af Disneys film på 1½ time, det tager 2 dage at loade.... LOL

Det du skal gøre render billedet hvis du bare vil se det og så kør hele eksporten igennem på billedet /filmen

Gem og åben med dit media program!

The only metode!
Avatar billede michael-k Nybegynder
14. december 2002 - 19:17 #6
syntes ikke der står noget om film nogle steder  en 3ds fil kan altså være andet en 2½ times disney film :)
Avatar billede layer Nybegynder
14. december 2002 - 19:24 #7
ja ja! Jeg tænkte bare filosofisk!
Avatar billede michael-k Nybegynder
14. december 2002 - 19:25 #8
:-)
Avatar billede layer Nybegynder
14. december 2002 - 19:31 #9
LOL, se dette indlæg!!!!!!! http://www.eksperten.dk/spm/294756
Avatar billede michael-k Nybegynder
14. december 2002 - 19:32 #10
hvad har det med dette spørgsmål at gøre ?
Avatar billede layer Nybegynder
14. december 2002 - 19:37 #11
Intet!
Avatar billede michael-k Nybegynder
14. december 2002 - 19:40 #12
okay så hold dig til spørgsmålet  det er jo ikke nogle chat du er på ;)

Tror forøvrigt jeg misforstod spørgsmålet :)
Avatar billede layer Nybegynder
14. december 2002 - 19:42 #13
nejda! Han skriver at han vil kunne se filerne uden at åbne 3dsmax og det kan ikke lade sig gøre!
Avatar billede michael-k Nybegynder
14. december 2002 - 19:43 #14
ja nemlig    så den vist i vinkel ;)
Avatar billede fox2001bs Nybegynder
14. december 2002 - 19:45 #15
layer>> du skriver om alt andre en jeg spørg om :(

Hvis det var en så Stor MAX fil film jeg lave den til AVI

men nu er det et viewer program som ACDSee til (jpg, gif, tif osv....) bare til 3ds, max filer :)
Avatar billede layer Nybegynder
14. december 2002 - 19:50 #16
Jeg ville sige at det næmste bare er at reneder billedet, og gemme det - Jeg kender ikke nogen progarmmer der kan det du ønsker (Jeg ved godt havd du mener)

(Åbne max filerne med et andet program uden at sluge alt det ram)
Avatar billede fox2001bs Nybegynder
15. december 2002 - 03:10 #17
Nu har jeg søgt lidt ekstra på nette og har funde 3 program der kan visse 3ds men ik MAX der står ikke suport iøjeblikke.

Alteros 3D (3ds,dwg,solidworks (virker ik i demoen), og en masse andre.
http://www.lighttek.com/alteros/ koster KUN 30US

Myriad (3ds,dwg,solidworks,doc,xls og en masse andre.
http://www.infograph.com/products/Myriad/default.htm
koster 240US uden Pro/E Granite One Support og 474US med.

SpinFire Professional (3ds,dwg, solidworks (virker ik i demoen), en masse andre.
http://www.actify.com/v2/products/SFProfessional/index.htm
koster 2120 US (mange penge)

Et andre program der også ser fedt ud er AM-view fra cyco men kan desvære ikke visse 3ds filer men kommer nok for kan god visse dwg,dwf, solidworks filer og ca 140 andre.
http://www.cyco.com/amview/summary.html koster 225US

Hvis jeg skulle købe en disse programmer blive det nok Alteros 3D fordi bruger fladen er super god og man kan sætte bruger fladen på dansk og så koster det kun ca 200 kr og det er jo ikke så MEGET. Ville men heller af et program der kan visse alle format er Myriad eller Spinfire nok bedre men også dyreer :(
Avatar billede michael-k Nybegynder
15. december 2002 - 03:15 #18
så blev man da det kloger  takker :)
Avatar billede layer Nybegynder
15. december 2002 - 11:14 #19
Så har du o selv klaret det, hvad med at lede selv inden du spørger??? Men som du ser, sådan noget er ikke gratis. Hvis man har råd til et program til 35.000kr har man også råd til et på 2000kr -
Avatar billede fox2001bs Nybegynder
15. december 2002 - 11:59 #20
micheal-k>> det var så lidt :)

Layer>> ja men det kunne jo være at nogle kendte et super program som ikke var så kendt og er svært at fint :)
Avatar billede layer Nybegynder
15. december 2002 - 12:05 #21
nåja, det kunne jo tænkes, hvad version af 3d StudioMax har du, og hvad har du givet for det???? Jeg leder efter en billigere version!
Avatar billede layer Nybegynder
15. december 2002 - 12:07 #22
Til mit eget svar_>  Jeg fatter ikke at du gider købe et progranm til så mange penge, det tager ca 20sec at starte 3dstudio max!
Avatar billede layer Nybegynder
15. december 2002 - 12:09 #23
Hvorfor laver du egentlig ikke selv et (Fordi du ikke er programør, hvad ellers) Eler spørger en på Eksperten om han gider at lave et.'

Et wiewer program er noget af det nemmeste at lave, med mig som en undtagelse!
Avatar billede fox2001bs Nybegynder
02. januar 2003 - 12:57 #24
Jeg fandt selv ud af det :)
Avatar billede fox2001bs Nybegynder
02. januar 2003 - 12:58 #25
men I for 10 hver fordi i gad hjælp :)