Avatar billede seventhsun Nybegynder
13. december 2002 - 09:47 Der er 2 kommentarer

Flaskehalse i forb. med Benchmarks?

Jeg har lige købt Battlefield 1942, og den kan overhovedet ikke køre på min maskine.
Det starter med en "Debug Asertion Failed" fejl, og kan tilsyneladende overhovedet ikke loade en bane. Efter at have loadet måske 1/10 bane på 5 min. har ESC'et hver gang.
(Multiplayerdemoen kunne godt køre til gengæld)

Jeg har prøvet lidt frem og tilbage med at opdatere drivere til Grafikkort osv, men det hjælper intet.

Jeg nåede så i går til at forsøge mig med en Benchmark test, jeg brugte et program jeg fandt på Madonion.com.
Min score var 927.
Det skulle jeg mene er for lidt, på en Thunderbird 1400, 256 mb ram, og et Geforce 2 MX 32 mb.
Sandt nok, det er ikke verdens nyeste grafikkort, men det skulle da gerne kunne yde lidt mere. Jeg tror at mit bundkort er at Asus, det glemte jeg kigge efter, da jeg havde maskinen skilt ad i går.

Jeg ved godt at jeg kan opdatere drivere osv. men jeg har på fornemmelsen at det ikke helt er nok i dette tilfælde.
Så mit spørgsmål er:
Hvor kan man ellers finde flaskehalse, udover drivere, i forbindelse med benchmarks?
Avatar billede amite Mester
14. december 2002 - 11:19 #1
bios tweaking...f.eks. har du sat agp til 4x, kører dine ram den optimale hastighed, osv...

Dine egenskaber for skærmkortet ("Geforce menuerne").

Styresystem skal gerne være XP(SP1) eller 2000(SP2).
Avatar billede claus_jac Nybegynder
14. januar 2003 - 15:14 #2
Der er desværre også den mulighed, at der stadig er "levn" tilbage fra multiplayerdemoen, som konflikter med købeudgaven. Demoerne er ofte betaer, og hvis du ikke lige har fået slettet alle filer inden, så er det muligt at der er nogle konflikter. Jeg ved godt det lyder barskt, men hvis en total uninstall ikke virker, så prøv en nyformateret maskine. Disse assertion fejl, sker ofte fordi der er konflikter i versioner af spil/progs etc.

Håber det hjælper.

Claus