Avatar billede inter_packt Nybegynder
11. december 2002 - 10:43 Der er 18 kommentarer

3d animator uddanelse

jeg står og skal finde en uddanelse som 3 animator.....
men jeg har ikke råd til: Trumax, 3d2, Teamvision osv
kort sagt det må ikke være private uddanelser...
jeg er 18...og ny her(:
og leder efter en SU beretiget udanelse som 3d animator...
jeg har prøvet at kigge i diverse uddanelses bøger og lign.
men finder altid et eller andet med tegnefilmproduktion...
er der der har stået i sammen situation som jeg gør nu. eller har et par gode steer de kunne anbefale....

på forhånd tak

Inter_packt
Avatar billede hoejrup Nybegynder
11. december 2002 - 11:15 #1
Københavns Teksniske Skole har i perioder tilbudt en 3D animator uddannelse.

Link: http://www.kts.dk/

/per
Avatar billede michael-k Nybegynder
11. december 2002 - 14:12 #2
Digital media uddanner animator www.digitalmedia.dk
Avatar billede hoejrup Nybegynder
11. december 2002 - 15:16 #3
Ups. Tekniske = Teksniske
Avatar billede hoejrup Nybegynder
12. december 2002 - 22:59 #4
Her kan du få en 3d animator god uddannelse.

http://www.3d2.dk/

/per
Avatar billede zerohero Nybegynder
13. december 2002 - 15:13 #5
Kaere Inter Packt

Jeg stod selv med samme problem for ca. et aars tid siden. Jeg fandt ud af at lille danmark ikke kunne tilbyde meget af det jeg efterspurgte, for som du siger, saa er man tvunget til at lave alt muligt andet end 3D eksempelvis: Internet - Web losninger, 2D Animationer, Media produktioner osv. Saa tag du hellere (som jeg gjorde) springet og kig paa den kaempe vaeld af tilbud England kan tilbyde. Herovre findes der et hav af universiteter der tilbyder alt hvad hjertet begaere indenfor 3D. 3D Animation, 3D Game Design, 3D Visualization, 3D Programmering, Virtual Reality Development osv... Den danske SU maa du jo tage med dig overalt i europa, saa dette burde ikke vaere et problem. Hvis du vil vide mere eller har sporgsmaal om hvordan du kommer igang saa sig endelig til. Ellers ring til den danske ambassade i kobenhavn "British Council". De er mega venlige og vil med glaede sende brochure og dokumnetationer omkring engelske universiteter til dit hjem - og saa snakker de forovrigt dansk! :-))

Med venlig hilsen

Soren
Teesside University, England.
Avatar billede michael-k Nybegynder
15. december 2002 - 02:29 #6
zerohero ville da gerne vide hvad det er for noget du er igang med.  smid en mail eller en kommentar her  lyder spændende :)
Avatar billede zerohero Nybegynder
15. december 2002 - 18:31 #7
Her en link til min universitets forskellige tilbud der omhandler "grafisk" 3D:

http://www.tees.ac.uk/prospstud/courses_ft2003_fos.cfm?fos=69

Jeg folger "BA (Hons) Computer Games Design"
Avatar billede michael-k Nybegynder
16. december 2002 - 00:07 #8
flyder meget fedt :)  bruger i 3dsmax på skolen ?
Avatar billede michael-k Nybegynder
16. december 2002 - 00:07 #9
lyder even
Avatar billede zerohero Nybegynder
24. december 2002 - 15:53 #10
Ja, vi har både 3DSMax, LightWave og SoftImage...
Avatar billede zerohero Nybegynder
24. december 2002 - 15:53 #11
Glædelig Jul og Godt Nytår...
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
24. december 2002 - 16:00 #12
. <-- (saetter lige en prik, lad vaere med at spoerge hvorfor hvis du ikke ved det :))
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
30. december 2002 - 21:29 #13
zerohero -> Er du på ICQ/MSN eller hvad er din mail?
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
31. december 2002 - 02:31 #14
zerohero -> Eller kan du sige her hvad du gjorde i England mht. at finde et sted at bo?
Avatar billede zerohero Nybegynder
31. december 2002 - 13:45 #15
Når du er udlænding (for englænderne) er alle universiteter tvunget til at optage en plads på deres kollegium - lige som her hjemme. Så i det første år skulle du være sikret på at kunne få et kollegium-værelse. De sidste år - alt afhængig af hvor lang tid din uddannelse tager - skal du selv finde en lejelighed eller lign. Dette er nu ingen problem da man ofte finder et par medstuderende, som man kan sammen med, og deler en bolig.
Håber det var svar nok. Desuden står alt det og meget mere i de kataloger du får tilsendt af British Council on de universiteter du er interesseret i.

ZeroHero

GODT NYTÅR!!!!
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
01. januar 2003 - 14:13 #16
Mange tak for svaret og godt nytår!
Avatar billede michael-k Nybegynder
09. februar 2003 - 02:03 #17
lukketid ?
Avatar billede proximacentauri Nybegynder
19. december 2005 - 12:57 #18
zerohero, hvad havde du af uddannelse inden du valgte at flytte til England og hvilke kvlifikationer?

Jeg står selv lidt i samme situation som Inter_packt, forskellen er måske bare at jeg ikke har så stor erfaring med animation og modellering med 3d som jer to. Istedet har jeg et ret stort kendskab til Photoshop...

Jeg søger altså et sted som starter stort set helt fra bunden, og sætter eleverne ind i grundprincipperne. Hvordan er det med at finde steder der gør det?

Havde du også studentereksamen inden du ansøgte?